/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kørelys
Fra : tcolsen
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 10-12-03 17:11

Hej
Jeg har et problem med Peugeot 405
Når jeg slukker motoren og hiver nøglen ud, bliver lyset der stadig.
det går ud efter 15 m. men alligevel
??????????????
tco

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-12-03 17:15

Hey.. Min far havde det samme problem... Det er relæerne i el-systemet der ikke får tilstrækkelig strøm første gang.... formeentlig... Spørg din peugeot-forhandler...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-03 17:37

Det er lysrelæet der hænger, altså bliver stående med klæbende kontakter, kan tit få det til at slippe(en lille fjeder sidder der inde), ved at dreje nøglen til "strøm" og fra igen nogle gange. Ellers skal der indsprøjtes WD40 eller pronto ind i relæet, men det bedste er at skifte det.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-03 18:19

Hej

Det er en termisk fejl WD40 hjælper ikke her. Fjederen er der trækker kontakterne tilbage har været for varm. der sker nogle gange. Når relæet bliver koldt bliver fjederen så stram at den formår at trække kontaktsætte fra hinanden. Hvis du ved hvor de sider kan du give det et lille gok med en bagenden af en skruetrækker når du har stoppet motoren, og vupti falder det fra. Der er kun en mulighed skrift relæet. Det jjælper ikke at smøre en træt fjeder mvh
Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 10-12-03 21:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
jeg tror på termisk fejl
jeg bliver nødt til at skifte relæet
ellers en god bil 300000 km og ikke skiftet andet end sliddele
tak for svarene til alle.
tco

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-03 21:55

Det skal du være stolt af - relæet og termisk fejl er ikke helt unormalt.
held og lykke frem over og god jul og et godt nytår