/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
El i bagruden virker ikke!?
Fra : Kris
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 10-12-03 16:37

Jeg har for nylig købt en peugeot 205 GTI. Efter der er kommet frost har jeg lagt mærke til at kun 2 af de tråde der sidder i bagruden til af-isning virker. Betyder det en ny bagrude eller er det noget der kan repareres?

Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : joker

Dato : 10-12-03 16:54

Hejsa Kris

Du kan få noget flydende pasta eller klisterbånd i en autotilbehørsforretning til at fixe det med, så du behøver ikke købe en ny rude.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 10-12-03 16:58

Hvad gør jeg så med det? Det er min første bil

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-12-03 17:05

Hej Kris.
Hvis det kun er to af trådene der virker, skal du ikke gøre dig de store forhåbninger med selv at kunne rep. Der findes et flydende middel en slags "lak", der kan forbinde den brudte forbindelse. Ruden skal skrabes fri inden brug, der hvor brudet er, melle de to trådender, men kan du finde brudene? Det kan du nok ikke.
Prøv en autoophugger. Du kan nok få en bagrude, hvor alle - eller næsten alle trådene er indtakte. De kan prøve den af hos ophuggeren. Regn med 300-500 kr. afhængig af standen - og så er der jo udskiftningen!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-03 17:29

Problemet er typisk, hvor folk skraber indvendigt med en isskraber.
I hver side er der en lodret terminal, den ene er en plus (12 Volt), og i den anden side er sat til stel.
Nu kan du med et voltmeter følge trådene og se hvor der er en afbrydelse, voltmeteret stilles til 12V DC. og skal have spidse ender (det har de fleste) Du kan også bruge en autopolsøger.
Tænd ruden, sæt autopolsøgerens andenæb på stel et sted, prik ind, hvis den lyser, betyder det at tråden er ok fra +terminalen og hen til din prik.
Når du har fundet bruddet, sætter du en fin prik af kontaktmiddelet, over.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 10-12-03 17:32

Tak for svaret pallebhansen. Det lyder til at jeg nok kan klare det. Tak til jer andre for jeres tid.