/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
33 år gammel Diana 25 m.m
Fra : Sirtico
Vist : 4452 gange
150 point
Dato : 10-12-03 16:11

Diana 25

Kvitteringen haves ikke.
Den er pæn og uden defekter.
Den har ligget ubrugt i en varm stue i ca 30 år.
Lidt underligt - der er ikke mulighed for at montere kikkertsigte.
Jeg bruger det ugentlig forår/sommer, hvis jeg har mulighed for det.

Hvad ville sådan et luftgeværs nuværende værdi være?

Jeg har også en Diana 23.
træet har ikke været behandlet men nogen form for olie, så det ser ikke så kønt ud, - men selveste indmaden i geværet fungerer godt nok.
Geværet tilhørte oprindeligt min farfar, og han har ingen anelse om hvor gammelt det kunne være.
Her er der heller ikke nogen mulighed for at montere kikkertsigte.
Kvittering haves ej og er uden defekter.

Mit spørgsmål går på om hvor gammelt det er og om det kunne have nogen værdi.

Også lige en 3. ting, jeg kunne godt tænke mig noget info om et diana 75 luftgevær(bruges på skydebaner, dvs ikke et alm luftgevær).

På forhånd tak for jeres besvarelse(r)!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-12-03 18:19

der er ikke rigtigt et marked for (gamle) luftgevær !!! så prisen er ikke særlig høj måske snakker vi 400-600 kr så er det nok bedre at beholde det som minde fra din farfar *s* og kikkert sigte var dyre dengang så de blev ikke rigtigt brugt til (legetøj) *S*

diana 75 er et banegevær se billede http://www.christian-chmielorz.de/assets/images/Diana75_4.jpg

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 10-12-03 18:51

Tak for din besvarelse, men har du noget info om Diana 75'eren?

Udgangshastighed m.m?

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 12-12-03 15:43

Jeg skal lige høre, er Diana 25 anerkendt til skydebaner?

- Altså må man gå til konkurrence skydning med den?

På forhånd tak for jeres besvarelse(r)!

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 12-12-03 15:44

Nooo; Jeg mener selvfølgelig Diana 75!!!

75!!!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 12-12-03 16:39

ja den bruges til skydebaner mundings hastigheden kender jeg ikke desværre

Accepteret svar
Fra : PeptoBizmo

Modtaget 150 point
Dato : 12-12-03 17:10

http://www.christian-chmielorz.de/html/body_diana_75.html står der at det i 4,5 mm (cal .177) skyder med 175 m/s og vejer 4,8 kg blandt andet.
Her er et tysk link mere hvor der er en manual tl 75'eren: http://www.airgunners.net/37195/89525.htm.
Og på dba.dk har der været et diana 75 til salg med betegnelsen konkurrencegevær.
Så jeg går ud fra at man godt må bruge det. Og jeg har fundet reglerne på et idspunkt, men jeg kan ikke lige finde dem nu. Jeg leder lige lidt mere. Håber det var nok lige til at starte med.

Mvh Michael Jakobsen

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 12-12-03 20:33

Hej.

Jeg ved udemærket godt der er en tilsalg på dba.dk, har da også snakket med ham. Men han vil kun give sig 100kr af den skrevne pris, og det er lige som at så syntes jeg ikke et diana 75 luftgevær er så sjovt mere. - Jeg venter da også bare til han er mør.

Men kan geværet anbefales - hvorfor og hvordan?

Evt nogle gode tips der kunne få ham ned i pris?:)

På forhånd tak for jeres besvarelse(r)!

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 13-12-03 13:26

Er du interesseret i at sælge den 25'er.

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 13-12-03 17:11

Tjoh...

Den er nyrenov.

Den har lige fået ny fjeder, pakning og stempel hos prof. mekaniker, for 900kr, kvittering haves!

Du kunne jo komme med et bud...

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 13-12-03 19:24

Det lyder som om det koster mere end jeg lige har lyst til at give, men det skyder vel osse tosset godt nu så??
Hvad har du i tankerne? Sådan ca. hvad leje er vi på??

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 13-12-03 22:40

Det skyder utrolig godt...

Vi er noget over 900, da det kun er 3mdr siden jeg fik nye dele i den.

Men kom da med et bud...?

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 13-12-03 23:00

Har du evt msn eller en email, så kunne vi snakkes der; danielnoehr@ofir.dk

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 14-12-03 02:38

Jeg er den lykkelige indehaver af msn ja, men det er er noget over det jeg vil give, så det går bare i glemmebogen.

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 14-12-03 09:02

oki, men kom da med et bud alligevel

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 14-12-03 12:17

Jeg er ikke interresseret i at give så meget. Jeg havde regnet med 4-600 max som der blev nævnt før.
Jeg synes du skal beholde geværet og nyde den fornøjelse det må være at skyde med et nyrenoveret Diana.

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 14-12-03 12:51

Så vildt er det heller ikke, men det skyder da som var det nyt, og det er da meget godt. Men jeg søger nu efter noget der er virkelig præcist - Diana75 evt.

Men okay, du skulle nok op på 1200 - 1400 før jeg havde interesse i at sælge!

Jeg kunne evt godt være interesseret i bytte med dit luftgevær? Har set det inde på dba.dk

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 14-12-03 13:03

Det lyder som en handel der ikke er helt ved siden af målet. Det skal jeg lige tænke lidt over. Der er nemlig en der har ringet, men han kan vist ikke tage sig sammen til noget som helst Så det kan være vi skal finde ud af noget.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 14-12-03 17:53

Hvad siger du til til tusind kroner og så dit gevær, for mit Norica??

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 14-12-03 18:36

Lige i overkanten, jeg har også selv kikkertsigte...

Desuden ved jeg intet om dit luftgevær!!

Kan du ikke sende en mail med noget info og specs om den?

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 14-12-03 18:40

Jeg har ikke noget info om den udover at det er en 5,5mm med et 4x32 weaver kikkertsigte, og at den ifølge det spørgsmål jeg oprettede herinde har en udgangshastighed på 250 m/s.

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 14-12-03 20:35

oki, men hvor er den købt henne?

Har du ellers noget andet luftgevær at bytte med, er kunne du være interesseret i at bytte med noget andet end diana 25'eren?

- Igen må jeg be dig om at sende mig en mail! - danielnoehr@ofir.dk

:)

Godkendelse af svar
Fra : Sirtico

Dato : 22-12-03 10:54

Tak for svaret PeptoBizmo.