/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ændre skrifttypen ???
Fra : molokyle
Vist : 465 gange
26 point
Dato : 10-12-03 12:31

Jeg har med tiden fundet ud af at tekst formattering her på kandu.dk lader noget tilbage at ønske. Især ved copy/paste af kildekode er det et problem at den skrifttype der bruges her på kandu.dk er Verdana og ikke en alm. systemfont. Alt for tit kommer der mystiske mellemrum i koden, hvilket gør denne ubrugelig. Ikke særlig fikst.

Ofte bliver ens kildekode også belemret med mystiske 'object' mangler røde krydser istedet for en stump kode. Meget generende. (Se. f.eks : http://www.kandu.dk/dk/tip/5859)

Specialtegn kommer heller ikke med f.eks : © µ ð osv...

Er der nogen vej ud af dette ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 12:37

HA... se lige hvordan mit link ovenfor er blevet mishandlet

Her er det rigtige (som jeg har måtte skrive ind istedet for at kopiere !!!) : http://www.kandu.dk/dk/tip/5859

..ofte bliver link's nemlig ødelagt af et punktum eller en parates efter en URL. Dette er der imidlertid nok ikke noget at gøre ved, men kandu.dk kunne nu godt gøre opmærksom på denne detalje.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 13:11

Jeg har fundet ud af at hvis man går ind på selve siden man linker til, og h-klikker på adresselinien og kopierer derfra så holder linket Eks:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27849
eller http://www.kandu.dk/dk/tip/5859
Og jeg laver som regel en space inden enter.
Emesen.
PS håber det holder

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 13:11

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:09

emesen -> Nej, det holder heller ikke ..desværre : URL'er med = ? æ ø å + ny URL går der også ged i.

Den med space efter en URL er noget man godt kunne gøre opmærksom på i f.eks 'Kom godt igang' menuen.

Mqan kunne evt. lave et link tag alá :

[url]
http://www.MIN_URL.html?=http://www.MIN_SEKUNDÆRE_URL.html
[/url]

..eller :

[link]
http://www.MIN_URL.html?=http://www.MIN_SEKUNDÆRE_URL.html
[/link]

..altså, synes JEG

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:11

Opdigtet...? Javel, men se lige hvordan problemet tager sig ud ovenfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 14:19

Lige et forsøg
http://www.kandu.dk/dk/top/5859
ændret i til o

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:20

Her et eksempel på en meningsforstyrrende udeladelse af indkopieret tekst : http://www.kandu.dk/dk/spg/27764

Læg mærke til hvordan 'µ' mangler, så man selv er nødt til at gøre opmærksom på fejlen

Diverse URL'er er også helt ude i sovsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 14:20

hjalp ikke troede det var ip som drillede

Kommentar
Fra : johanj

Dato : 10-12-03 14:30

Jeg har fundet ud af at hvis man går ind på selve siden man linker til, og h-klikker på adresselinien og kopierer derfra så holder linket Eks:
http://www.kandu.dk/dk/s pg/27849
eller http://www.kandu.dk/dk/t ip/5859
Og jeg laver som regel en space inden enter.
johan
PS håber det holder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:37

johanj -> Flot det der. Rigtig rart du nu melder dig til på en side i et spørgsmål som kandu.dk læser/overvåger.

Så er der nemlig en chance for, du nu bliver smidt ad helvede til

Hvad opnår du ved denne form for chikane. Alså bortset fra at skaffe dig fjender?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:39

Zonker syndrom ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 14:44

Kære rare lille Johanj!
Vi vil da også gerne snakke med dig, men det er ikke så sjovt, at snakke på den måde du gør nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 14:48

Jeg tror ikke det er Zonker - for han kan godt selv skrive et eller andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:50

emesen -> Korrekt, men syndromet er det samme: at genere brugere af kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 14:52

<<<johanj
Jeg vil gerne udbede mig en forklaring på, hvorfor du har chikaneret mig i en del spørgsmål
men du har måske ikke lyst til at deltage i debatten???
Mig bekendt, har du ingen årsager til dette.
Skulle du have en anden mening, hører jeg gerne denne.
JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 14:53

Jeg tror nærmere lille johanne sender fra et bibliotek eller fritidsklub.
Så der er ikke så mange mulighedder når området er indkredset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:57

emesen -> Børnehave !!! Han/hun sender fra en børnehave

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 15:14

Børnehave - er det ikke her
Måske sender johan fra en anden børnehave.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 15:16

Måske kan min E-mail scanner finde johan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 15:36

Råd, johanj -> Skift navn til: Berit

Grønlandsk og betyder : Skrup af !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 15:46

Ajunngilaq : Sinilluaritsi, takussagut aqagu

Udt. Ajungnilark sinisluarit dagusagut agrao

(Ok. : Sov godt vi ses imorgen )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 15:47

ok

Accepteret svar
Fra : randomchoise

Modtaget 26 point
Dato : 10-12-03 15:56

Blot et lille bidrag til den originale debat (inden idioten blandede sig !). Jeg har haft gentagne problemer med at bruge
Kode
bla. bla.
i nedenstående link. Det er som om den hiver den afsluttende bracket op i koden og ikke får afsluttet ????

http://www.kandu.dk/dk/spg/27233

Jeg sværger at jeg har gjort som der er foreskrevet her på sitet.

Mvh.
Randomchoise

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 10-12-03 19:58

Hej

I har ikke overvejet om" johanj" måske er en julenisse der driller jer
så det stopper nok efter d. 24/12
eller i kunne give ham el. hende en skål grød

Mvh thomat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 20:12

ja det ser morsomt ud med (/code) [] inde i kodekassen
Jeg går ud fra at du gør sådan: paranteser = [
kode:
(code)
bla bla bla
(/code)
som skulle blive til:
Kode:
Kode
bla bla bla

testing

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 20:14

Jeg kunne ikke huske hvad jeg tidligere havde gjort, derfor skrev jeg
kode:
før
(code)

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 11-12-03 14:49

Hej emesen

Yep, og det lykkes også tit, men ikke lige ifbm. de der End If statements ???

{} = []
{code}
If ... then ...
tester
End If
{/code}

Kode
If ... then ...
tester
End If

Nu prøver jeg lige at se hvad det bliver til her

Randomchoise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 17:31

Læg mærke til at der skal et linieskift efter start af code
{code}
så tekst
og linieskift inden slut code
{/code}
Kode
så tekst
og linieskift inden slut code

Emesen. (på nettet igen efter HD nedbrud)

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 11-12-03 20:48

Hmmm, den havde jeg vist ikke lige fanget ...

Kode
If ... then ...
tester
End If

Lad os se om det virker

Randomchoise

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 11-12-03 20:51

Nop, den hiver stadig {/code} op til End If statementet og lader som ingenting

Jeg gi'r op - nu skrider jeg på ferie indtil efter nytår - og så må Kandu være sig selv så længe.

Ha' det
Randomchoise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 20:52

Aha - den læser det som code som End If jo er - og afslutter selv coden
Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 20:55

Citat
If ... then ...
tester
End If

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 20:56

og god ferie code/citat - så kan den selv vælge

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-03 16:33

randomchoise -> Ikke alt er, hvad det giver sig ud for at være

Tak for responsen. Vi ser frem til et (..endnu) bedre site i den nærmeste fremtid

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-03 16:49

..og opdagede lige endnu en besynderlighed i dette spørgsmål : http://www.kandu.dk/dk/spg/28242

Her er problemet; tag'ene frameset og frame.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 09:55

Det bli'r værre og værre. Nu kan man heller ikke skrive slut tag i anker : http://www.kandu.dk/dk/spg/28306

</MOLOKYLE>