/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kryptering
Fra : RasesII
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 10-12-03 07:24

Hvordan kan jeg kryptere min ip?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-03 09:26

Hej rasesII
Prøv at kikke på linket her:
http://www.holmenet.dk/suport/sikkerhed/traadloest_naetvaerk.htm
Helt nede i bunden af siden.
Og glædelig
MVH
JMS

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-12-03 09:58

Er det det samme, hvis jeg ikke er trådløs?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 10:07

Løs på tråden
Nu spørger du om noget, hvor jeg ikke helt er ekspert. Men en kryptering af en IP, må være en kryptering af en IP, uanset om netkortet er trådløs (radiosignaler), eller forbundet med kabel. Det må være den logiske konklusion. IP har jo som sådan intet at gøre med, hvordan data bliver overført, men er adressen. Så ja, jeg tror det er samme fedt.
MVH
JMS
NB. Men hvorfor kryptering???

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-12-03 10:30

Hvorfor kryptering?
Som du måske læste i min tråd i går, så har jeg gjort en del ud af sikkerheden, og har blandt andet installeret de programmer som jeg blev anbefalet.
Min pc er online 24/365, og jeg udsættes relativt tit for forsøg på alle mulige ting, som jeg ikke har lyst til.
En gang har jeg oplevet, at jeg totalt mistede kontrollen over min pc, men at musen rendte rundt og startede nogle af mine personlige programmer. Der var intet at gøre ud over at trække stikket ud.
Jeg er så træt af, at uanset hvad jeg eller min kone eller mine børn laver på nettet, så kommer der alt muligt med i købet.
Jeg ved ikke om det overhovedet vil hjælp at kryptere min linie, men jeg vil efterhånden gøre alt for at undgå "mystiske" hændelser.

ps Løs på tråden? ikke efter jeg blev gift. Det tør jeg simpelt hen ikke, for ganske vist er min kone ikke kirurg, men hun håndterer en kniv ret godt, og jeg har alle min kropsdele meget kær.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 10:48

>>rases *LOL* (kirug)
Her i huset, kan det hænde, meget sjældent, at der kommer et angreb. Vi kører på faste IP, (er vi nød til med ftp servere som vi har), ingen kryptering. Vi har Routere med firewall, og derudover Norton Internet Securiti. Dette program kan du konfigurere, efter behov. Når der kommer et angreb, popper Norton op med en advarsel, og så er det din beslutning, hvad du vil. Norton giver derudover en vink om, hvem der er, og hvor stor risikoen anses for at være. Du har derudover forældrestyring, så du kan bestemme hvilke adresser dine børn kan besøge. Du kan derudover oprette adresser du hr tillid til (eks. bank, tdc, DR, o.s.v.) Kan varmt anbefale programmet. Vore FTP er åbne i en bestemt port, med ekstra sikkerhed. Er der et angreb på vor FTP, kan vi spore vedkommende.
MEN. Intet kan forhindre alskens mulig dårlig, som man evt. selv downloader. Downloading er TOTAL forbundt her i huset.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-12-03 11:51

Jeg har også norton sikkerhedspakken. Den kommer frem med 10-12 angreb om dagen.
Og så er den enddag kun sat til mellem i sin hårdhed.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 12:25

Har du ikke en router?
JMS

Godkendelse af svar
Fra : RasesII

Dato : 10-12-03 12:30

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 12:33

ÆHH selv tak, troede ikke vi var helt færdig.
Men ifølge mit sidste indlæg, hvis du ikke har en router, så køb en. Du kan således også dele opkoblingen mellem flere pcér. I routeren er der firewall, og ca. 65000 porte, så en hacker skal lige lede en lille smule, for at komme ind.
Og selvfølgelig

MVH
JMS
NB. Jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.