/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Autorun forsvundet i XP
Fra : niss45
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 09-12-03 22:49

Jeg kan ikke længere finde autorun i min xp , det er dvd og brænder drevet, hvor automatisk start er forsvundet, der er intet når jeg højre klikker.
Jeg har set et andet indlæg hvor man skal ændre i regedit , det er også ændret fra 0 - 1 men intet sker, og jeg kan stadig ikke se automatisk start af cd, jeg kan sagtens åbne cd og læse på den...hvad er der galt og hvordan løses dette problem.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 22:50

Det simple er at genindstallere windows... Lidt surt, men...

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-12-03 23:22

jeg vil lige ændre mit spørgsmål, da jeg fandt en løsning ved at køre SFC /SCANNOW som rette op på det..

Når jeg sætter min cd fra intel i pc drevet starter den op , dog med denne meddelse
error load xml parser - (E0444133) hvad betyder dette da jeg ikke kan komme videre på cd vil jeg gerne om der er en løsning på det..

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 23:31

Okay, det her er måske en skør ide... Det kan MÅSKE være JAVA (spørg mig ikke hvorfor). Prøv og gå en på HTML-side med JAVA.. fx TV2... http://spil.tv2.dk/krydsogbolle/ og gå ind i gæsterum... Fortæl mig om det kan lade sig gøre... For at teste dit java...

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-03 23:31

Okay, det her er måske en skør ide... Det kan MÅSKE være JAVA (spørg mig ikke hvorfor). Prøv og gå en på HTML-side med JAVA.. fx TV2... http://spil.tv2.dk/krydsogbolle/ og gå ind i gæsterum... Fortæl mig om det kan lade sig gøre... For at teste dit java...

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-12-03 23:41

> Olle_hansen ja måske en skør ide, men jeg er næsten klar til at forsøge alt, der er ingen problemer på tv2 spil , så java problem er det nu nok ikke, men måske en sikkerheds problem efter en masse redigeringer efter vejledning på spywarefri, som har været meget behjælpellig med rensning af min pc, dg har jeg efterfølgende rendt i problemer på nogle områder.. nyt forslag ?????????

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 23:45

Tja... Jeg kender en service pack som omhandler en "XML Core...." Prøv og hent den... http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3144b72b-b4f2-46da-b4b6-c5d7485f2b42&displaylang=env

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-12-03 23:51

jeg kan se at den er >Engelsk og min XP køre dansk , vil det ikke konflikte??

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 23:53

Nej , det tror jeg sgu' ikke... System-filernes navne er ens tværs af sprogene...

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-12-03 09:18

Det er noget som man fra tid til anden ser på enkelte computere. Det har ikke noget at gøre med den rensning af din pc som du har fået hos Spywarefri. Hvis du kører Windows repair kommer det hele på plads igen og du mister jo ikke nogen af dine private mapper og hvad du ellers har liggende på din pc.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-12-03 10:35

Jeg har kørt alt sfc /scannow , repair, og xml core intet har hjulpet endnu....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 11:06

Du kan prøve>
Linie 17. Restore AutoPlay Icon
klik på teksten.
Læs hvad der står i toppen af siden
Genstart
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 11:06
Kommentar
Fra : als

Dato : 11-12-03 11:07

Manse9933 lyder fornuftigt, ellers kan du måske senere prøve systemgendannelse, men prøv Manse9933's råd først.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 11:44

Du kan også prøve at læse>
Why doesn't AutoPlay work?

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm
Måske er der noget der kan hjælpe dig.
Klik på ?
Manse9933

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-12-03 12:03

Jeg har prøvet div forslag uden det hjalp mig , så jeg kommer lige med problemet engang til ...Jeg har en cd til mit motherbord Intel D865GLC når den sættes i drevet starter den med denne meddelse:
error load xml parser.- (E0444133) så derefter kan jeg ikke bruge web update eller installere noget fra denne cd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 12:14

jeg tror du skal køre en repair af dit system,som als foreslår

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-12-03 12:19

Som skrevet tidl har jeg har kørt alt sfc /scannow , repair, og xml core intet har hjulpet endnu....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 12:23

Ja,så lyder det som en ny indstallation,og backup af dine data

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 12:31

Vis du skulle vælge dette>

(1) Det første du skal gøre er at boote op på
din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first
bootdevice cdrom kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i
bios kan du hente
bootdisketter til xp.Husk at være hurtig med at
trykke på en vilkårlig tast
på tastaturet når du booter op.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende
Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i
Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation)vælg ntfs
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye
installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du
kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et
styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du
vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at
formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny
installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse
taster nede under
opstart.

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-
ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device
......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil
højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk
Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot
Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb
;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Manse9933
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-03 12:34
Kommentar
Fra : als

Dato : 11-12-03 13:01

Windows Repair burde kunne afhjælpe fejlen. Hvis den ikke kan det er jeg bange for at det er en hardware-fejl (drevet).

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-12-03 21:34

Nu har jeg fundet årsagen til at cdén ikke ville starte efter menu pstart med denne fejl meddelse: error load xml parser.- (E0444133)
Da jeg under hjælp på cdén fandt denne , forstår jeg noget med at bruger ikke må have ? rettigheder
Error loading XML parser.
Suggestion: User might not have administration privileges

Da jeg er administrator er det måske fejlen ?? eller hvad og hvordan samt hvor ændre jeg evt. regler i administrator., jeg haprøvet at logge ind som gæst men med negativ resultat.
Har jeg helt misforstået meddelsen fra hjælp..???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 00:59

User might not have administration privileges
brugeren har måske ikke administrations rettighedder
Det foreslag mener, at den der har problemet ikke
har administrationrettighedder og det har du jo.
Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-12-03 08:13

Har du prøvet med Windows repair en gang til. Den burde kunne klare sagen. Jeg synes du skal køre den en gang til.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-12-03 10:07

Hvis du ikke kommer videre her så prøv at stille spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/kat/119/?Esession=18e47796632e231ec4946e7af5fbbe65
Det er eksperterne på Eksperten inden for dvd og brænderprogram.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 16-12-03 22:26

Tak for svaret Olle_hansen. Selv om intet har hjulpet og det endte med en formatering og geninstallation med en masse underlige ting til følge , tror jeg det lykkedes , så du får point for div forslag som jeg husker til en anden gang..Tak til alle andre som gjorde forsøget ..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 01:10

aha

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-12-03 09:09

Fungerer det som det skal efter formatering? Spørger for at udelukke hardware-fejl.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 17-12-03 09:18

Ja efter jeg formaterede fungere det men den opførte sig underligt med instalering af programmer, som meldte fejl, som nu er på plads ..og der vises ingen hardware fejl, måske en konflikt med et eller andet software??

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-12-03 09:28

Ok, det spørgsmål har nemlig interesseret mig en del, da jeg tidligere har set den fejl dukke op sådan uden videre. Jeg har gennemgået nøje hvad du har fået lavet hos Spywarefri og jeg kan sige at det ikke er der fejlen ligger. Jeg kan jo også tyde HijackThis-logs. Jeg kunne dog foruroliges til at tro at det godt kan have noget med spyware at gøre, da spyware kan alt nu (fjerne ikoner på skrivebordet, cutte internetforbindelsen mm). Jeg vil derfor opfordre dig til at holde alt opdateret hele tiden og ikke glemme de små programmer mod spy. Det er i hvert fald ikke der konflikten har været. Programmer der installeres må ikke melde fejl ved installering. Husk at opdatere alt efter formatering, også drivere. Godt du nåede inden jul. Ha' en rigtig god jul

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 17-12-03 09:47

Ja det var også noget af af et problem der opstod, men kan sige at jeg opdaterede alt hvad jeg kunne finde og bruger alle de programmer som spyware anbefalede som også er blevet opdateret, men Pc´er og programmer ????? ja det vil nu engang selv bestemme
, så nu da det køre laver jeg en back up som sikkerhed til en anden gang..
Også rigtig god jul til alle herinde.. og pas på jer selv ..der er ikke andre der gør det.