/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sony Ericsson T68i
Fra : Smukke_Ole
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 09-12-03 22:41

Jeg har lige for 1 kr. erhvervet ovenstående, men jeg har et problem:
Når jeg hos Sonofon, hvor jeg har abonnement, på deres hjemmeside vil komponere en MMS til mig selv med et billede fra min pc, får jeg at vide, at billedet max må fylde 20 KB, max være y pixels bredt og x pixels højt.
Selvom jeg holder mig inden for alle begrænsninger, kommer der ikke noget billede i den MMS, der bliver sendt og modtaget.
Hva' f..... gør jeg forkert ?
Billedformatet er .JPG, som skulle være OK ifølge oplysninger på Sonofons hjemmeside.
Tillægsspørgsmål:
Hvad er den bedste kommunikationsform mellem PC og T68i ?
Bluetooth, infrarød eller datakabel ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 22:56

Da jeg ikke har Ericson kan jeg ikke svare på det første, men forbindelsen kender jeg lidt til...: Datakabel er helt klart det sikreste, næst billigste... Bluetooth er dyrt, men en sikker trådløs forbindelse mellem pc og mobil... Så er der infrarød, som mange kritiserer for ikke at virke stabilt, men må sige at det er noget sludder, for jeg har købt min for under 100 kr, og kan vende og dreje min mobil i ca 45 grader på en halvmeters afstand, uden den bemærker noget... Så den vil jeg klart anbefale...

Du skal abonnerer på GPRS for at sende/modtage MMS...

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-12-03 09:25

Det var måske også overflødigt at nævne T68i, for det er et generelt problem, lige meget hvilken "mobilos" jeg skal sende en MMS til.
Hvis man på Sonofons hjemmeside vil komponere en MMS med billeder fra sin computer, får man oplyst begrænsningerne i fil-størrelse, pixel-antal i bredde og højde. Selvom man så holder sig inden for disse, kommer der intet billede med MMS'en.
Bruger man derimod eet af Sonofons billeder (selvfølgelig mod betaling af et exorbitant gebyr), så går det fint igennem.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-03 10:20

Hej !!

Jeg har ikke SÅ meget forstand på det, men du kan Henvende dig til <b>www.dytteleif.dk

Det er et Unlock sted, men han ved Faktisk ALT hvad der er at vide om mobiler !!

Du skal bare henvende dig, til ham og fortælle at Rustica har henvist dig !!!

Jeg håber at han har svaret og hjælpen, så du kan få din Mobil til at virke :)

Rustica

Kommentar
Fra : brodal007

Dato : 11-12-03 13:47

hvis du skal have billeder ned på din telefon så opload dem www.xgryde.dk og hent dem gratis via wap(du betaler for de antal minutter det tager at hente

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-01-04 16:23

Tak for svaret Rustica.dk.