/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bestillings formular
Fra : Better_Performance
Vist : 493 gange
500 point
Dato : 09-12-03 21:00

Jeg har fået produceret nogle T'shirts som jeg har tænkt mig skal kunne bestilles via min site, spørgsmålet er så om der er en der ligger inde med et script som gør kunden i stand til at vælge størrelse og antal, og selvfølgelig gerne flere af hver, og jeg får sendt formularen som en mail, med angivelse af kundens kontaktoplysninger

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-12-03 21:28

Tror ikke lige du lokker noget sådan ud af brugere her.
Det du ønsker, er jo en kommerciel tjeneste.
Men der er masser, der producerer sådanne, men det koster desværre penge.
God jul

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 09-12-03 22:30

Hej Better_Performance
Her er et script håber det kan bruges ellers må du sige til hvis der er noget der skal laves om størelse nummrene skal nok laves om.

<html>
<head>
<title>Bestilling</title>
</head>

<body>

<h1 align="center"><font size="7" color="red"><b>T'shirts bestilling</b></font></h1>
<p align="center"></c enter>
<div align="center"><table border="0" width="600">
<tr>
<td><form method="post" action="mailto:Her skal du skrive den mail det skal sendes til">
<p><strong>Hva st&oslash;relse skal T'shirtsen have ??</strong>
</p>
<p><select name="st&oslash;relse" value="Suggestion" maxlength="20">
<option>St&oslash;relse 31</option>
<option>St&oslash;relse 32</option>
<option>St&oslash;relse 33</option>
<option>St&oslash;relse 34</option></select></p>
<p><strong>Hvor mange T'shirts skal du have:</strong> <strong>?</strong>

<table border="0">
<tr>
<td><p><input type="text" name="antal" size="30"></td>
<td><p>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td><p>&nbsp;</p>
<p><input type="submit" value="Bestil"> <input type="reset"
value="Slet"> </td>
<td></td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table></div>
</form>
<p align="center"></cent er> </p>
</body>

</html>

I 12 linie i script teksten står der "Her skal du skrive den mail det skal sendes til" der skal du skrive din email så oplysningerne bliver sendt til den prøv den selv af.

Hilsen Dark_Knoldwegde

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 22:38

Dark Knowledge--

Det ser ud som om du har ramt rigtigt i hvad jeg skal bruge, og det ville være rart hvis man kunne bestille flere i forskellige størrelser, og så er der lige en ting jeg ikke helt er med på, den mail jeg får om respons indeholder en dat fil, hvordan ser jeg indholdet i den?? jeg vil sgu give dig alle mine disponibple point hvis du vil hjælpe mig, og det er måske nemmere hvis du kigger på min site hvad det er jeg søger

www.betterperformance.dk

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 22:40

Selvfølgelig ikke en dat fil men en att fil

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 09-12-03 22:43

Jeg har kigget på din side men hvad mener du med en dat fil og hvad mener du med at der skal kunne bestilles flere forskellige??? bare sig til så laver jeg det

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 09-12-03 22:45

hvad er att filen for noget???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 22:47

Der vil givetvis komme bestillinger ind fra grupper der har deltaget i arrangementer tidligere, og dermed også forskellige størrelser og antal i samme bestilling.

Som jeg rettede i ovenstående var det ikke en dat fil men en att fil, det er ikke en extension jeg kender eller kan åbne for den sags skyld.
Det optimale vil være at jeg får en mail med oplysninger om "kundens" navn og leveringsadresse, samt hvor mange af hver størrelse der bestilles, og så en checkboks hvor kunden kan bede om at blive oplyst totalpris inkl. forsendelse inden jeg sender varen afsted, hvis det kan lade sig gøre (og nu bliver jeg måske for krævende, så må der gerne være et felt hvor prisen regnes ud (alle t-shirts koster 139 kr)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 22:49

Hvis du sender mig en mail på:

ui@betterperformance.dk

Så skal jeg videresende den respons jeg fik da jeg testede scriptet

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 09-12-03 22:50

jeg skal se hvad jeg kan gøre men kan du vente til imorgen for jeg kan desvære ikke være på nette mere for i dag men jeg kan sidde og lave det til i morgen og så må du se om det er godt nok

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 22:51

På forhånd tak

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 09-12-03 22:56

att = vedhæftet fil.
og det skal der da ikke komme med.
Der er ikke noget sikkerhed i din kode. altså, enhver kan bestille i en andens navn.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-12-03 23:01

Det er jo en reel risiko alle steder hvor man kan bestille varer på nettet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-12-03 02:34

Jeg har kikket lidt på din side, det ser da ud til at dukan selv
Dit bestillingsside er vel også ok, men når jeg kikker på din kode i din undre det mig,
at du 2 steder bruger form.
Din side.
Kode
<strong>
<form method="post" action="mailto:merchandise@betterperformance.dk">
<font color="#000000">
Udfyld nedenst&aring;ende formular: </font>
</strong>
<form name="form1" method="post" action="">
<p>Navn:
<input name="Navn" type="text" id="Navn" size="45">
........osv.

Mit foreslag
Kode
<form name="form1" method="post" action="mailto:merchandise@betterperformance.dk">
<strong>
<font color="#000000">
Udfyld nedenst&aring;ende formular: </font>
</strong>
<p>Navn:
<input name="Navn" type="text" id="Navn" size="45">
........osv.

Men du vil stadig modtage den som ATT(vedhæftet fil)
Hvis du kikker i att-filen med eks. notepad eller wordpad,
vil du se at den ikke er særlig læsevenlig.

Jo der er en risiko !
Men hvis man lader folk selv modtage mailen først,
og så vidresende den til dig, har man opnået 2 ting.

1. folk kan se hvad de er ved at bestille.
2. når de vidresender den fra egen post, er den jo også bekræftet.

Det var bare en ide, men jeg tror ikke at den går i html. PHP er ok!
Formoder at din side er hostet hos http://nettonet.dk .
De understøtter PHP , og, også MySQL . det er den vej du skal.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 10-12-03 09:26

Hej Better_Performance
Så er jeg her igen og jeg har fundet ud af det med att filen du skal bare hente den ned på din computer så trykker du ind i den og sæt flueben i den box forneden og find så notesblok på den liste for oven og tryk ind i den så skulle det virke og så har du gjort sådan at du bare kan trykke på att filen næste gang og så går den selv ind i notesblok med den.
Jeg har også fået lavet htmlet det eneste jeg mangler er det hvor den skal regne prisen ud det kan være jeg skal bruge lidt asp til det men jeg ved ikke om din hjemmeside understøtter asp gør den det????

Hilsen Dark_Knoldwegde

Accepteret svar
Fra : Dark_Knoldwegde

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-03 10:20

Her er htmlet men jeg kan ikke lave det med at regne prisen ud:

<html>
<head>
<title>Bestilling</title>
</head>

<body>

<h1 align="center"><font size="7" color="red"><b>T'shirts bestilling</b></font></h1>
<p align="center"></c enter>
<div align="center"><table border="0" width="600">
<tr>
<td><form method="post" action="mailto:ui@betterperformance.dk">
<p><strong>Hva st&oslash;relse skal T'shirtsen have ??</strong>
</p>
<p><select name="st&oslash;relse" value="Suggestion" maxlength="20">
<option>St&oslash;relse 31</option>
<option>St&oslash;relse 32</option>
<option>St&oslash;relse 33</option>
<option>St&oslash;relse 34</option></select></p>
<p><strong>Hvor mange T'shirts skal du have </strong><b>?</b><strong>?</strong>

<table border="0">
<tr>
<td width="223"><p>&nbsp;</p>
<p><b>Antal:</b><input type="text" name="antal" value="1"
size="3"></p>
<p><b>Pris pr. stk.<input type="text" name="pris" value="139"
size="7"></b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td width="3"><p>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="223"><p>&nbsp;</p>
<p><b>Skriv&nbsp;dit navn her:</b></p>
<p><b><input type="text" name="Name" size="30"></b></p>
<p><b>Skriv din adresse her:</b></p>
<p><b><input type="text" name="adresse" size="30"></b></p>
<p><b>Skriv dit postnummer her:</b></p>
<p><input type="text" name="post nummer" size="30"></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><input type="submit" value="Bestil"> <input type="reset"
value="Slet"> </td>
<td width="3"></td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table></div>
</form>
<p align="center"></cent er> </p>
</body>

</html>

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-12-03 18:45

Tak for svaret Dark_Knoldwegde.

Som du kan se på min side har jeg selv lavet de fornødne tilretninger, men det ville jeg ikke have kunnet finde ud af uden dit script som "skabelon"

Kommentar
Fra : Dark_Knoldwegde

Dato : 10-12-03 20:37

Det var så lidt!