/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart i XP!?
Fra : Kris
Vist : 369 gange
140 point
Dato : 09-12-03 18:53

Hej
Min computer er begyndt at starte meget langsomt op i windows XP, den gjorde det ikke tidligere, men er begyndt med det inden for de sidste par uger. Det er en Xp2500 processor med 512mb ram, så den burde ikke være så langsom. Jeg kan se når jeg starter op at det er netværket/internettet der er langsomt til at komme på (har det lille netværks ikon i nedre højre hjørne). Er der nogle der har haft det samme problem eller kender noget til det?
På forhånd tak

Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-03 18:58

Kan da lige tjekke for snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-12-03 19:41

ok, det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-12-03 20:00

Her er hele listen:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\programmer\Webroot\Mpf4\Mpf.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Kris\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SSC Service Utility] C:\Programmer\SSC Service Utility\ssc_serv.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVTool] "C:\Programmer\TVTool 9\TVTool.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebInstall2] C:\DOCUME~1\Kris\LOKALE~1\Temp\insB.tmp /R /A
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "e:\spil\sierra\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Programmer\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [Favorites] C:\programmer\Webroot\Mpf4\Mpf.exe /S
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {486E48B5-ABF2-42BB-A327-2679DF3FB822} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/ia_XP.cab
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {94742E3F-D9A1-4780-9A87-2FFA43655DA2} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/DialHTML/EGDHTML_pack_XP.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37917.4903009259
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-03 20:08

Tjekker den lige igennem

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-12-03 20:11

ok

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-03 20:24

Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\ Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\ Internet Explorer\Search,SearchAs sistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\ Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\ Internet Explorer\Main,Default_Se arch_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\ Internet Explorer\Search,SearchAs sistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\ Internet Explorer\SearchURL,(Defa ult) = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [TVTool] "C:\Programmer\TVTool 9\TVTool.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\rea lsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WebInstall2] C:\DOCUME~1\Kris\LOKALE~ 1\Temp\insB.tmp /R /A
O16 - DPF: {486E48B5-ABF2-42BB-A327 -2679DF3FB822} - http://akamai.downloadv3 .com/binaries/IA/ia_XP.c ab

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-12-03 20:48

Det hjalp på hastigheden
Her er den anden log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Webroot\Washer\wwDisp.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\programmer\Webroot\Mpf4\Mpf.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Kris\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SSC Service Utility] C:\Programmer\SSC Service Utility\ssc_serv.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "e:\spil\sierra\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Programmer\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [Favorites] C:\programmer\Webroot\Mpf4\Mpf.exe /S
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {94742E3F-D9A1-4780-9A87-2FFA43655DA2} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/DialHTML/EGDHTML_pack_XP.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37917.4903009259
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 140 point
Dato : 09-12-03 21:16

Du er ren og kan aktiver din systemgendannelse

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 09-12-03 21:26

Jeg takker for din tid. Der var sgu service på Jeg kører med Spy Sweeper, men det kan jeg vist godt skrotte for det tager ikke særligt meget. Endnu engang, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-12-03 00:36

->Arlet...
Er det tilladt at bruge din ekspertice til rensning af min PC også?
har fulgt vejledningen til 'kris' og har nu udført en 'hijackthis'uden at fixe, men har gemt en .log-fil til brug for et check.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 10-12-03 00:51

>hej Arlet. Må beundre dig lidt for alt dit frivillige arbejde. Tror også at det var dig der hjalp mig igår med en løbsk cursor. Inde på eksperten.dk

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-12-03 07:59

ticka -> Tak for det.. Ja, det var det. Det var en værre bandit*S*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-12-03 08:03

Kris -> Jeg ville ikke køre med spy Sweeper*S*

Jeg har den pakke installeret, som jeg beskrev ovenover, og jeg kan simpelhen ikke få snavs på computeren, lige meget hvor meget jeg prøver*S*

DenPete -> Så opret et spørgsmål og smid den ind der, så kigger jeg på den. Kan ikke anbefale at man selv prøver, da en forkert fil, der slettes kan betyde format c:

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-12-03 09:12

->arlet: OK. Jeg opretter et spørgsmål, og vil være glad for, hvis du gider kigge på det.

VH Denpete

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 10-12-03 15:15

Så er pakken installeret. Så vidt jeg kunne læse mig til skulle den også kunne holde den ren.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-12-03 15:17

kris-> Har selv pakken installeret, og jeg kan ikke få snavs ind, så det virker*S*