/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Word dokumet.
Fra : scooter
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 07-03-02 20:14

Hej hvad gør vi galt.
Vi har scannet dokumenter ind via en PC som kører Windows XP proff. som et worddok.
Dernæst har vi sendt det via en Email til en modtager som har Lotus Word Pro. Når vi så åbner den mail får vi en meddelelse der siger Wordpad - programmet har udført en ulovlig handling. Hvad gør vi galt og hvordan kan vi scanne dokumenterne og sende dem via en email til nævnte modtager.

MVH. SCOT.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 20:16

On Thu, 07 Mar 2002 19:14:09 GMT, "scooter" <scooter.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej hvad gør vi galt.
>Vi har scannet dokumenter ind via en PC som kører Windows XP proff. som
>et worddok.
>Dernæst har vi sendt det via en Email til en modtager som har Lotus Word
>Pro. Når vi så åbner den mail får vi en meddelelse der siger Wordpad -
>programmet har udført en ulovlig handling. Hvad gør vi galt og hvordan
>kan vi scanne dokumenterne og sende dem via en email til nævnte
>modtager.

Problemet er sandsynligvis ikke skanningen, men et problem med den
computer hvor fejlen fremkommer. Kan I ikke åbne dokumentet i et andet
program end Wordpad? F.eks. Lotus Word Pro, som du nævner?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm
<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-03-02 22:06

Hvordan har du scannet dokumenterne?? er de blevet scannet som billeder og derefter indsat i word som billede(r)?? eller det ren tekst som har været via et tekstgenkendelsesprogram elller hvad??
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-03-02 22:20

Hej

Jeg tror ikke på at i har scannet ind som et worddokument.
I har måske scannet fra word, og gemt det indscannede billede i et worddokument.
Scannede dokumenter er billeder, og gemmes f.eks. som tif eller jpg-filer.
Tif fylder enormt, jpg er komprimeret.
Et billede kan med et OCR-program laves til et tekstdokument,
men det er en anden historie.
Gem som jpg-fil og send denne som email !

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 23:00

> Hej hvad gør vi galt.
> Vi har scannet dokumenter ind via en PC som kører Windows XP proff. som
> et worddok.
> Dernæst har vi sendt det via en Email til en modtager som har Lotus Word
> Pro. Når vi så åbner den mail får vi en meddelelse der siger Wordpad -
> programmet har udført en ulovlig handling. Hvad gør vi galt og hvordan
> kan vi scanne dokumenterne og sende dem via en email til nævnte
> modtager.
>
> MVH. SCOT.

Prøv at gemme det i rtf-format, det kan de fleste læse.
Mvh Frits

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 23:34

Har du sendt dokumentet direkte som en e-mail, eller har du sendt det som
vedhæftet fil?
Hvilket filformat er scanneren konfigureret til? Er det kun tekst, eller er
det grafik?
Prøv at forlange filformatet som RGB.
Har du bemærket, at du kan sende en e-mail direkte fra Word?
Der er mange muligheder.
Hilsen
Jørgen

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jQOh8.101$Z25.16981@news000.worldonline.dk...
> Hej hvad gør vi galt.
> Vi har scannet dokumenter ind via en PC som kører Windows XP proff. som
> et worddok.
> Dernæst har vi sendt det via en Email til en modtager som har Lotus Word
> Pro. Når vi så åbner den mail får vi en meddelelse der siger Wordpad -
> programmet har udført en ulovlig handling. Hvad gør vi galt og hvordan
> kan vi scanne dokumenterne og sende dem via en email til nævnte
> modtager.
>
> MVH. SCOT.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 11:43

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jQOh8.101$Z25.16981@news000.worldonline.dk...
> Hej hvad gør vi galt.
> Vi har scannet dokumenter ind via en PC som kører Windows XP proff. som
> et worddok.
> Dernæst har vi sendt det via en Email til en modtager som har Lotus Word
> Pro. Når vi så åbner den mail får vi en meddelelse der siger Wordpad -
> programmet har udført en ulovlig handling. Hvad gør vi galt og hvordan
> kan vi scanne dokumenterne og sende dem via en email til nævnte
> modtager.

Scan dem som pdf filer istedet.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-03-02 13:33

Hej scooter
vi savner en tilbagemelding fra dig, så vi får en chance for at komme med den helt perfekte løsning til dig.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 08-03-02 17:00

Har ikke haft tid og har kun lige 5 min nu glæder mig at der er så mange indslag jeg skal nok få dem afprøvet imorgen.

MVH. SCOT.

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 11-03-02 08:22

Hej med jer igen.
Jeg kan ikke forstå det min datter har en pc på hendes værelse og hun har windows 98 og selvfølgelig også word
hun har ikke noget problem med at åbne de word dokumenter jeg sender til hende.
Derimod hvis jeg sender til hende der har lotus word pro så kan vi bare ikke åben dem vi har prøvet næsten alt.
Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan scanne det i pdf. Hvad gør jeg så????
Min scanner er en HP psc 950. Håber det vil lykkes en dag.

MVH. SCOT.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 14-03-02 21:01

Det lyder som om, det går galt ved konverteringen til Lotus Word Pro. Har du prøvet at gemme i et filformat, som begge parter kan læse ?

Det lyder også som om Lotus Word Pro der har problemer, når du sagtens kan åbne dokumentet på en maskine som har word installeret, men ikke på en med lotus word pro.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-03-02 21:30

Du kan gemme dit word-dokument i RTF-format, som burde og skulle kunne åbnes af næsten alle tekstbehandlingsprogrammer.

Altså åbn dit dokument - gem som - vælg filtype RTF-format og prøv derefter at sende det igen.
mvh
Caybody