/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Glædelig Jul
Fra : Ishoey
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 09-12-03 17:32

GLÆDELIG JUL

Julen nærmer sig og der er nu mindre end 15 dage til jul.
Men hvad er det, som er så specielt ved denne højtid og hvad ser I frem til?

For mit vedkommende er det samvær med familien og hygge som tæller..
Og så er der selvfølgelig den dejlige mad som skal indtages i store mængder

Jeg ved ikke om det kun er mig som savner lidt julestemning..
Og forresten hvor er sneen blevet af i år..
En rigtig jul er hvid jul, men det sker ikke så ofte på vores breddegrader..
Se bare her http://www.dmi.dk/nyt/hvidjul/hvidjul.html

Til sidst vil jeg gerne høre jeres meninger om jeg julen
og så vil da også lige gerne benytte lejligheden til at ønske alle brugere her på Kandu
EN RIGTIG GLÆDELIG JUL

Julehilsner fra
Ishoey

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-12-03 17:41

<<ishoey
Mange gange det samme til dig..

MVH
JMS
vender lige tilbage har travlt..

Kommentar
Fra : lavendel

Dato : 09-12-03 18:09

Hej med dig Ishoey

Julen er da en rigtig hyggelig tid..

Dejlig mad og drikke

Og lidt julesne ville da også være med til at skabe lidt stemning.

Mange Julehilsner til dig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 19:18

Også lidt glædelig her fra Smørum.
Hvis der bliver for meget jul og for lidt motion så følg tråden her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27636
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-12-03 19:22

Har lidt mere tid nu. Julen er for mig afslapning i begyndelsen, men som en grådig person, spiser jeg ofte for meget, med dertil hørende problemer. Men så går jeg en tur med min hund KOM SÅ ALLE I MOPPERE DER PLEJER AT SLÅ TIL

Julen er jo dejlig, gaver, nødder, figner, sneøl og alle de andre ting, vi ikke normalt får hele året. Juletræ, lys måske sne, måske skiferie i julen (hvis vi sylter B-skatten), jo julen er dejlig.
Sniger mig også lige på kandu juleaften, for at se hvor mange kandumanere der er logget på..
Så glædelig jul ishoey, og alle i andre her.

JMS
NB. Hører gerne om traditioner hvad man spiser. Her (Vejleområdet) spiser vi and eller gås.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 19:50

Vi skal til nassejul hos børnebørn, og der skal gås på bordet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 20:00

Hej alle.

Jeg ser frem til en rolig juleaften, traditionen tro sammen med vores børn. (en af hver slags).
Begge er for længst "fløjet fra reden" så i år er det datterens tur (i øvrigt skal jeg være "bessefar" til april). Julen for mig er frem for alt ro, og tid til at slappe af, og så at nyde en stor portion ris a' la mande.
Specielt den man i nattens mulm og mørke skal ud at have, på listende fødder, for ikke at vække de andre, men for at finde ud af, at de andre alligevel selv sidder i køkkenet og "smovser" i sig.

Hos os står den på kalkun, eller som børnene altid sagde "putte", juleaften.
(Ikke specielt en midtsjællands tradition.)

De bedste ønsker for alle om en god jul

ellebye

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 09-12-03 20:09

Hej ishoey og alle i andre

Det er bare lækkert med jul alle de dejlige ting der sker og al det gode mad

Mvh
og god jul til jer alle thomat

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-03 21:39

Hvilket dejligt emne .... Jeg ÆLSKER julen og alt hvad der høre med.
Pynten lister stille frem af kasserne i slutningen af november, de smukkeste og mest nostalgiske ting først. I bedste Gertrud Sand stil ender det med at der er pynt overalt - også på toilettet.
Jeg nyder alle de flotte og kunstfærdige elektriske lys i folks haver når jeg triller en sen tur med barnevognen eller køre hjem om aftenen.
Sterinlysene blafre i stor stil i mine gemakker og skaber hygge og mørke kroge hvor man lige kan ane bogstaverne i Peters jul når den læses højt.
Maden er altid en tand bedre og en masse. Vi holder også jul i Vejle hvor der i min svigerfamilie bliver serveret flæskesteg og medister. I min egen familie, også Vejle, står den på and og engelsk bøf til min svoger
Konfekt er dog et kapittel for sig da den bliver lavet løbende og med stor variation. Alt fra div. nødder til div. spiritussorter tilsættes og sammensætningerne vurderes nøje. Ingen frugtfarve eller krymmel i spranglende farver, derimod en masse god chokolade og gerne i flere farver.
Jeg har aldrig været den store virituos men i december kommer der en lille Stjerne-for-en-aften-nisse op i mig. Alle de gamle sange dukker pludselig frem, fuldstændigt ordret og bliver flittigt sunget. Det være sig alt fra "En rose så jeg skyde" til "Det er jul, det er cool". Utroligt så selektiv ens hukommelse kan være. Hvis jeg havde kunnet huske mine tyske verber, matematiske ligninger lige så godt så havde jeg sørme haft et andet job i dag
Jeg mangler dog at høre Band Aid med "Do they know it christmastime at all" i år meeeeen mon ikke den når at komme ?
Julekortene blev utrolig flotte i år med billeder af datteren plantet i et hjemmelavet nisselandskab, iført nissepigekostume og gyngekoen ved sin side med rensdyr pandebånd på hovedet. Jeg fik også kreeret et digt over årets begivenheder så glorien stråler og ikke et øje er tørt. Nu venter jeg bare i spænding på hvor mange der skriver tilbage for det er jo en dødssynd at sende det som mail.

Jeg håber i alle får en dejlig juleaften i selskab med dem i kan lide og hilsner fra dem i må undvære. Nytårshilsnen må vente for mon ikke der er en der stiller spørgsmålet om nytårsforsætter e.lign.

Julehilsner
TulleTine

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 10-12-03 00:32

Lækkert med lidt juleri midt i den lange bunke af emails fra kandu........... Glædelig jul med håb om mere stabilitet i måden som mails bliver sendt fra kandu!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:45

DETTE ER TIL jmsgruppen : Følg nu med her hvor vi er ved at få fat i nakken på johanj : http://kandu.dk/dk/spg/2 7849

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-12-03 12:01

Jamen glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår
Det er da en dejlig tid... især i år - jeg er nemlig hjemme i julen (og på min fødselsdag i morgen). Det sker ikke hvert år, da mit arbejde som nogen af jer ved, er i perioder på 3 uger fra hjemmet. Jeg skal afsted igen d. 30/12 så min afløser kan fejre nytår... næste år er det omvendt.
Julen er derfor noget som indbefatter hygge, nærhed og en masse gode aftner sammen med familien her hos os. Der råhygges, ædes og drikkes, diskussionerne flyver hyggeligt (og til tider heftigt) hen over bordet og man "koger ud" i sofaerne i hinandens nærhed.
Gave-ræset har vi afskaffet, da det kun er de "små" som får gaver. Vi holder en hyggelig jul med god mad (and, flæskested, brunede kartofler, vin, risalamente og hvad der nu høre til) lidt motion omkring træet, et par salmer. Hvorefter de pakker der nu er fordeles en efter en til "rollingerne", der er ved at eksplodere af forventning. Kaste sig i sofaerne indtage kaffe, cognac, juleguf... og ellers give pokker i at badevægtens pil bøjer i den forkerte retning.
Vi mangler bare lidt knirkende sne under fusserne, nedtyngede grene på træerne med puder af sne på... joooh! Det er en hyggelig tid vi går i møde.

Kan I alle ha' en rigtig god jul samt et godt og lykkebringende nytår med ønsket om alt det bedste til jer alle sammen her fra Grenaa.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-12-03 12:17

JMS -> Her hos os på Djursland står den på:
24/12
And, flæskesteg, brune og hvide kartofler, andesovs, rødkål, æbler og svedsker fra anden, risalamente (med mandelgave) og kirsebærsovs, vin ad libitum og øl til dem som ikke bryder sig om vin.
Juletræsdans og sang, pakker og så hen til kaffe, kager og juleguf + et par falsker af dem til over et par hundrede.
25/12
Ragnerok med sild af flere typer + karrysalat, røget laks og ål, ribenssteg, lune deller med stuvet hvidkål, glaseret skinke og grønlangkål og små brune kartofler, lun hjemmelavet leverståhej med bacon og champignon, afsluttet med et større ostebord - hertil snaps, øl og vin i stride stromme + en flaske god portvin. Årene har lært mig at tage SMÅ portioner
Det er en æde drikkedag... ikke al'tid man får det hele med
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-12-03 12:18

NB: Det er mig som er "kokken" i år... og jeg nyder at kræse omkring retterne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 10:31

Hovsa... Jeg glemte jo helt i skyndingen at ønske dig og dine en glædelig jul Ishoey

Det hermed gjort

Vi ses

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 15-12-03 18:20

Takker... det samme til dig..

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-12-03 18:27

Når man læser denne tråd, bliver man faktisk sulten..
Ishoey hvad spiser man i Ishøj (går jeg ud fra du bor

Og tak for dit gode sprgs.
mvh
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:45

Hopper lige ud af denne tråd. ALLESAMMEN...
god
godt
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 05:00

Jeg vil også ønske alle jer kloge hoveder en Glædelig løbeh*jul og et godt nyt h*år jul for mig er en almindelig fest med fuld fart på,går ikke så meget op i traditioner,giver en gave til ungerne i familien,for mig er det ungernes fest,og min unge er et kvart år hundred,så ingen nisser til mig og kæresten,vi gider ikke alt det der jule halløj,men en fed fest,jep jep jep og endnu engang jep,dans og fed musik YAHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
så man kan sige at vi holder to gange aften.
Manse9924

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-12-03 08:20

Uha... jeg lader mig normalt ikke stresse i julen, men jeg indser til min rædsel at der er under en uge til jul og jeg har kun købt to julegaver ud af 10-15 stks...
der står 100 kroner på kontoen...håber sgu der går penge ind idag eller imorgen!

Nå... men mon ikke det blir jul i det lille hjem alligevel? Gåsen har jeg købt... 8,6 kilo og jeg ved ikke, om den kan være i ovnen!!!!

På søndag vil jeg fælde juletræet og en eller anden dag får jeg vel bagt de småkager, jeg ville have bagt i lørdags!

Tilgengæld har jeg fået julepyntet i stalden!

Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-03 10:40

skingur -> ..er der kommet lys i hestepærene ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 11:11

Godkendelse af svar
Fra : Ishoey

Dato : 18-12-03 17:02

Kommentar
Fra : farcin

Dato : 25-11-06 20:16

da jeg blev alene sidste år,har jeg lejet mig ud juleaften.Jeg skal være julemand det glæder jeg mig til,men jeg mangler Peters jul som jeg vil læse op de fem steder jeg skal. Jeg håber at en kan hjælpe mig Venligst Erling Julemand 67 år

Kommentar
Fra : farcin

Dato : 25-11-06 20:16

da jeg blev alene sidste år,har jeg lejet mig ud juleaften.Jeg skal være julemand det glæder jeg mig til,men jeg mangler Peters jul som jeg vil læse op de fem steder jeg skal. Jeg håber at en kan hjælpe mig Venligst Erling Julemand 67 år