/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lille bad - to vandriste. Gode ideer?
Fra : trine333
Vist : 827 gange
20 point
Dato : 07-03-02 17:43

Jeg skal snart have mit knapt 2 kvadratmeter store bad/toilet renoveret. I den forbindelse rykkes badeforholdene væk fra dør og toilet, således at vandpjaskeriet mindskes. Da afløbet befinder sig ved indgangen er det derfor nødvendigt at lave et ekstra afløb hvor der skal bades. Jeg er derfor ret interesseret i at "få gemt" afløbet ved indgangen af vejen, når jeg nu ikke kan fjerne det, da det jo ikke længere vil skulle modtage vand - og i øvrigt skæmmer det lille rums udseende.

På forhånd tak for svaret!

Accepteret svar
Fra : carlo3

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-02 18:27

Hej Trine
Så bliver du nok nød til at banke gulvet op fra den gamle rist og hen til den nye
den gamle rist sider fast i et rør. risten skal op så skal du have en bøjning på og et nyt rør hen til den nye rist
når du har fået den gamle rist op laver du en tegning med alla mål og tager med hen i dit byggemarkede der kan de hjælpe dig med hvad du skal have
Hilsen Carlo

Godkendelse af svar
Fra : trine333

Dato : 08-03-02 08:08

Til Carlo: Tak for svaret, men mureren der har kigget på det har sagt at afløbet ved døren ikke kan/må fjernes - nok fordi det er der faldstammen er.

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 16-04-02 22:28

Opstød !!!!

Mureren kan ikke have begreb om meget andet end mursten, ethvert gulvafløb kan flyttes uanset om faldstamme står ved siden af eller ej, dog skal et nyt gulv/gulvafløb udføres i henhold til gældende SBI anvisninger der omhandler etablering af vådsoner, dvs der skal udlægges vådrumsmembran og gulvafløb til smøremembran.....

med venlig hilsen

Lightyear
VVS montør

Kommentar
Fra : kapok

Dato : 10-05-02 02:28

Et gulvafløb der ikke løber vand til, vil du få problemer med. Så snart vandet i vandlåsen er fordampet vil der begynde at lugte i badeværelset.

Mvh

Kapok

Kommentar
Fra : D.Jul

Dato : 10-08-02 04:20

Hej Trine333
Jeg syntes at du skal lytte rigtig godt til kapok og Lightyear, for det er virkelig rigtig,
at du vil få broblemer med lugt fra et afløb der ikke kommer vand i, og at et sådan
afløb altid kan flyttes.
med venlige hilsner Danny