/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket kamera til både foto og video
Fra : Yamaha_RD_350
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 09-12-03 16:21

Hvilket kamera skal jeg vælge når jeg vil have mulighed for både at anvende det til foto (min. 3MP og gerne min.3 x optisk zoom), og til optagelse af video på mere end 60 sek !!, ved en opløsning på min 640x480 og min 25 fr/sek.

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 09-12-03 16:39

Hvilken prisklasse snakker vi om ??

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 09-12-03 16:45

Jeg kan anbefale Minolta Damage s 304 - 3.3 mp og rimelig video - og til en rimelig pris

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 16:55

jeg har et canon S50 5mp video 3 min ca 4.500kr. men video og video er så meget sagt. Ganske udemærket men lys og skarphed følger starten af sekvensen uanset om forholdene skifter under optagelse. Noget du skal holde øje med er hvilket hukommelseskort cameraet bruger for det kan være dyrt at købe ekstra.
men ellers er her en side med tester og masser af omtale af forskellige camera.
http://www.digit.no/ en god norsk side.
og her:
http://www.dpreview.com/
Emesen.

Kommentar
Fra : Yamaha_RD_350

Dato : 09-12-03 17:39

Prisklassen vil være op til ca. 4000 kr.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-03 18:49

Hejsa

Prøv at se denne her som aldi har på tilbud fra i morgen onsdag

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 19:53

Brian - gisp det lyder næsten for fantastisk.
Emesen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-03 20:00

Hejsa Emesen

ja det er helt vildt billig
Og til det skal der lige siges at aldi står inde for alt det de sælger-derfor yder de gerne 3 års garanti.
Den computer jeg sidder ved er købt i aldi-og den køre som en drøm.

Mvh Og en forsat god aften
Brian som overvejer at tage en smut i aldi imorgen og købe en kamera til mig selv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 21:00

Ja og vidste du at ALDI er den største computersælger til private - har jeg læst.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-12-03 22:52

Jeg har været inde og se Aldi´s tilbud, men hvad er navnet på kameraet ?

grow

Accepteret svar
Fra : rugholms

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-03 12:46

Jeg har selv lige erhvervet mig et Fuji Finepix S5000 (fås til ca. 3500,- kr. se : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324687925&Sort=Total) - 3.3 Meg pixels, 10x optisk zoom !!(virkeligt dejligt) og så ubegrænset(kun begrænset af plads på memory kort) videooptagelse med lyd, godt nok kun i opløsnnigen 320x240 men så er det 30fps.
Mulighed for masser af manuelle indstillinger - men også fuld-automatik "point'n'shoot". Speciel mode til "action-shoot" tryk- og hold 'skyde'-knappen nede, kameraet gemmer de sidste 5 billeder, specielt godt hvis man skal fange noget som sker pludseligt.
Jeg syntes det tager nogle rigtig gode billeder.
Der medfølger 16Mb ram af typen xd-picture-card, hvilket er OK til at komme i gang på, men man kommer ret hurtigt til at mangle i hvertfald 128Mb som koster imellem 450,- & 550,-kr.

Hvis du vil læse mere ;
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s5000-review/index.shtml
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/
(kritik fra disse sider er bla. lilla skygger på nogle af billederne - det har jeg ikke set det mindste til ?! måske en fejl på de første kameraer ?!)

Held & lykke på det store brogede kamera marked.

Rugholm

Kommentar
Fra : Garmund

Dato : 15-12-03 17:08

Hej Yamaha - jeg mener at Olympus nye 5060 Zoom laver videosekvenser i 640 x 480. Se specifikationer på www.dpreview der absolut er tidens bedste informationssted vedr. digitale kameraer mfl.
Venlig hilsen
Garmund

Godkendelse af svar
Fra : Yamaha_RD_350

Dato : 13-05-04 07:10

Tak for svaret rugholms.

Kommentar
Fra : rugholms

Dato : 13-05-04 08:54

- Velbekomme