/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Gå VÆK katte.....
Fra : lavendel
Vist : 1330 gange
50 point
Dato : 09-12-03 15:56

Vi bor på landet og har mange uinbudte katte omkring vores hus, det er værst om sommeren, så går de
ind når vores døre står åben, tisser m.m. FØJ........ Det er også synd og se de små killinger som hvert år
render rundt og piver.. OG vi skal vel ikke tvinges til at være katteejer..

Er der nogle der har nogle gode forslag ? Vi har prøvet diverse midler i handlen virker ikke og der dyre..

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 09-12-03 16:12

Skyd lortet !!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 09-12-03 16:14

Hjortetaksolie ; læs her : http://www.havenyt.dk/tips/skadedyr_og_nyttedyr/185.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 09-12-03 16:17

Hej, - Uindbudte katte er frygteligt irriterende og det eneste middel jeg kender for at få dem til at miste lysten til at trænge ind er VAND.
Anskaf en "Vandriffel" - en af dem der kan sprøjte 10 15 meter - og stil dig på lur.
Hvis du får held til at ramme katten med vandstrålen mister den lysten til at besøge dig igen.
Kattene tager ikke skade af det og det er ganske spændende, og så virker det.
God jagt!

Kommentar
Fra : zantana

Dato : 09-12-03 16:31

Hej, i Bilka har de et udmærket produkt - hedder vist gå væk kat. Det ´skulle virke rigtig godt. Jeg ved ikke, om du har mulighed for at komme til en Bilka, men hvis du kan,så prøv det. Det er vist ikke så dyrt.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 09-12-03 16:37

VAND er det eneste kattene har respekt for - og de kan huske dig.
Hvis du først en gang har fået ram på en kat med en vandstråle, kommer den ikke igen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-12-03 17:16

zibas.... Skyd dig selv.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 17:19

anskaf en stor hund

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 09-12-03 17:26

geu´s råd til zibas burde give points
bare han følger det!

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 09-12-03 17:33

Hej Lavendel.

Først tak til hhv.: geu, Flemming17, zantana og molokyle, hvis svar vidner om, at de er dyrevenner - katteejere eller ej. De øvrige svarere har jeg kun ægte og dybfødt medlidenhed med, husk i den forbindelse på, at dyreværnsloven også i sådanne tilfælde er gældende. En kraftig stråle vand hjælper næsten i alle tilfælde, dog kan der være undtagelser i forbindelse med løbetid. De kemiske midler hjælper sikkert i mange tilfælde, og skal det endelig være, ja, så må hjortetaksolie være at foretrække, idet der er tale om et rent naturprodukt. De øvrige produkter kender jeg ikke, idet jeg på forhånd er modstander af kombinationen kemikalier og dyr.
Det var mine kommentarer. Jeg håber på en løsning, som både du og kattene kan være tjent med.

M.v.h.
Favorite

Godkendelse af svar
Fra : lavendel

Dato : 09-12-03 17:58

Tak for svaret molokyle, jeg vil forsøge med hjortetaksolie.........
Den med vandet har jeg forsøgt mange gange det virker et kort stykke tid, disse katte
her har åbenbart et voldsomt gå på mod..

Og Ja.. Geu burde næsten há haft point