/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hvordan kan jeg spille det på pc?
Fra : Mordex
Vist : 436 gange
500 point
Dato : 09-12-03 13:00

Hej.
Jeg vil gerne spille "Sonic" og "Wonderboy in monsterland" på min pc, men da spillene er til sega er det lidt svært.
Der er noget med at jeg skal downloade et sega-rom eller et eller andet i den stil. Det kan vist også være C64-emulation eller sådan noget.
Det jeg gerne vil have, er et link hvor jeg meget enkelt, og gratis, kan downloade de to spil, og et af de to omtalte rom/emulation, sådan at spillene virker.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 13:06
Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 13:22

Hej.
Efter jeg har downloadet et af spillene, og ville åbne mappen og spillet, kommer den der meddelelse frem hvor der står at windows skal vide hvilken program der har oprettet filen fro at åbne den. Det vil ikke virke.
Hvad skal jeg gøre?
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 13:49

http://www.gamechok.dk/
der inde er der en faq hvor der står hvad du skal gøre
men du skal unzippe filen først

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 13:51

når du har unzippet den er der nogle txt.som du nok bør læse der stå bla. at ikke alle spil virker

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 14:37

Jeg har prøvet det meste, men kan stadig ikke få det til at virke.
Der kommer stadig den der meddelelse frem.
Er der ikke andre måder?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 14:51

her er der også en side med emulatore http://home.worldonline.dk/depeche/index3.htm

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 15:26

Jeg har prøvet at downloade de forskellige emulatore, jeg har downloadet Winzip 9,0, og "unzippet" både emulatoren og spillene gennem Winzippen, men det virker stadig ikke. Meddelelsen kommer stadig frem.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-12-03 15:34

der kan være du skal køre det i dos ??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 16:13

Så meget forstand har jeg desværre ikke på computere.
Jeg er kun på alm. brugerniveu.

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 09-12-03 16:54

prøv denne side: http://www.lemon64.com/
Her er et hav af spil og emulatorer.
Håber det lykkedes for dig. Har selv, med succes, spillet Wonderboy in Monsterland på min pc sammen med utallige andre gamle c64 spil.
Der er også et forum med "help and support"

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-12-03 17:13

Hej igen.

Gå ind her og download emulatoren for sega master system http://www.google.dk/search?q=cache:NqZvUBJrbXAJ:www.gamechok.dk

Unzip den. Åbn så den mappe som hedder ME. I den finder du et program der hedder Meka.exe. Åbn det og du har din sega emulator. Øverst i venstre hjørne kan du så vælge load ROM her vælger du så de spil du har downloadet.

Du finder wonderboy her http://www.geocities.com/picketf.geo/mastergear.html (den version som virker til denne emulator) og du kan finde sonic her http://www.google.dk/search?q=cache:NqZvUBJrbXAJ:www.gamechok.dk

Håber dette er hjælp nok. Nåe du har åbnet emulatoren skal du bare lege lidt med den, der er mange indstillinger såsom joypad indstilling, fuld skærm med mere. Prøv dig bare frem.

Mikael

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 09-12-03 17:13

Prøv også denne side, den er med SEGA emulatorer: http://fms.komkon.org/MG/

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 09-12-03 17:13

Prøv også denne side, den er med SEGA emulatorer: http://fms.komkon.org/MG/

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 18:40

Jeg kan sgu´ ikke få det til at virke. De to spil jeg har downloadet, vil ikke åbne. Den der meddelelse kommer stadig frem, selvom jeg har unzippet spillet med Winzip 9,0.
Jeg ved ikke om det bare er mig der er dum eller hvad, men jeg aner ikke hvad det kan være.
Jeg håber I kan komme på et eller andet.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-12-03 19:01

Til Don_Pepe: Det er lykkedes mig at få en blå firkant op på skærmen, det er den der fra C64. Men hvad skal jeg skrive? Jeg har prøvet at flytte spillet over i samme hvor den blå firkant kommer op, og flytte spillet over i den ikon hvorfra man åbner den blå firkant, og så skriver den automatisk searching for wonderml. og der står også loading, hvorefter den åbner et eller andet og sætter sig fast. Det der åbnes er med en brun baggrund hvorpå der er en sort firkant, og i den sorte er der en lille lilla firkant foroven og en lidt mindre gul firkant til højre. Hvad er det der sker med den?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 09:24

Hej Mordex.

Har du prøvet at følge den beskrivelse jeg gav dig..? Du skal huske at åbne programmet MEKA.exe som bliver unzippet på computeren. Dette program ER emulatoren. Når du åbner den får du et program frem som du så igen kan bruge til at åbne spillene med. Den kan dog kun åbne spil som har .sms som filnavn, det vil sige at du kun kan spille de spil som passer til denne emulator.

Du skal ikke trække nogle ikoner henover andre eller noget på den galaj. DU skal starte emulatoren og så igen fra den åbne spillene.

Prøv lige at følge den beskrivelse jeg gav dig før (kombineret med det jeg skrev her) og sig mig så helt nøjagtigt hvad problemet er..!

Mikael

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-12-03 13:15

Hej.
Ja, jeg gjorde nøjagtigt hvad du skrev, ord for ord. Men jeg kunne ikke finde det program der hedder meka.exe.
Her skriver jeg hvad der er i den mappe der hedder me:
I mappen me er der 16 ikoner. Efter jeg har unzippet den. 1 mappe der hedder saves, 3 tekstdokumenter der hedder changes, meka og compat, 1 ikon der hedder sms(det er kun et lille billede), 9 der hedder meka.cfg, meka.thm, meka.nam, meka.pat osv. (de 9 kan ikke åbnes, da den der meddelelse kommer frem hvor windows skal finde programmet der har oprettet filen), 1 zipmappe der hedder icons, og så er der også en der hedder meka, kun meka, og når jeg dobbeltklikker på den, kommer der en sort firkant op på skærmen der ligner dos-systemet (det tror jeg nok det hedder), for oven af firkanten i den grå ramme står der [ikke aktiv meka].

Kan det være jeg IKKE skal unzippe emulatoren med Winzip 9,0? Er det bedre hvis jeg højreklikker på mappen og trykker på "udpak alle"?

Jeg håber det er info nok til at du kan hjælpe mig.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 15:41

Hej igen Mordex.

Når jeg downloader emulatoren fra http://www.google.dk/sea rch?q=cache:NqZvUBJrbXAJ :www.gamechok.dk dobbeltklikker jeg på ikonet og jeg får winzip frem. Jeg extracter alle filerne som er der. Når det er gjort lukker jeg winzip igen, og finder ud af at da jeg extractede (unzippede) filerne åbnede der sig en mappe som hedder "me". Jeg åbner den mappe og deri har jeg 16 iconer. Bla. Saves-mappen og sms.ico. Der er der en Fil Som hedder Meka.exe. Jeg dobbeltklikker på denne. Så sker det at et dos-vindue åbner sig og programmet startes i dos. Så er emulatoren åben og jeg kan bruge den til at spille spil med.

Jeg ved ikke hvad du gør forskelligt fra mig. Men jeg har prøvet dette tre gange nu og det virker hvergang. Dog skal det være sagt at jeg sidder på en WINDOWS 98 computer og laver dette. Jeg aner ikke hvad windows du sidder og kigger igennem.!

Mikael

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-12-03 16:35

Hej.
Jeg har Windows XP, så jeg ved ikke om det virker anderledes.
Hvordan skal jeg unzippe emulatoren? Skal det gøres med Winzip 9,0 eller kan jeg nøjes med at "udpakke alle" efter at have højreklikket på emulatoren?
Hvis det der dos-vindue er sort, så kan jeg også få det frem. Men foroven står der [ikke aktiv meka] (i den grå ramme der rundt om vinduet). Jeg kan få dette vindue frem ved at dobbeltklikke på ikonet meka. Det hedder ikke meka.exe men kun meka. Jeg kan ikke skrive noget i dos-vinduet.
Hvordan kan jeg aktivere det der meka? Kan det være den ikke er unzippet korekt?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 17:52

Hej IGEN Mordex.

Jeg tror jeg har fundet en løsning til dig. Jeg prøvede MEKA på Windows XP, og det funger ikke. Så jeg fandt et andet program du skal downloade. Hent det her http://www.finalburn.com/dega/ det hedder DEGA. Når du har downloadet det skal du udpakke ved at højreklikke på symbolet og vælge udpak alle. Når dette er gjort har du en fil som hedder DEGA.exe liggende på din PC. Åbn dette og du får et nyt windue åbnet. Der kan du vælge Files (eller ROM mindes ikke helt hvad det hed), og open file (eller load file/rom, husker igen ikke hvad der stod), så vælger du spillet (i mit tilfælde downloadede jeg wonderboy 3, fra den her side http://www.geocities.com/picketf.geo/mastergear.html) wonderboy og VUPTI så starter spillet. Jeg har prøvet det på windows 98 og windows XP. Det virkede på begge computere.!

Held og lykke.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 17:54

det rigtige link til wonderboy 3 er her http://www.geocities.com /picketf.geo/mastergear. html

undskyld fejlen, der kom et ) for meget i url.linket.!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 17:55

http://www.geocities.com/picketf.geo/mastergear. html

så nu skulle det være rigtigt..!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 17:55

Shit mig og mine mellemrum..

http://www.geocities.com /picketf.geo/mastergear.html

nu virker det ihvertfald...!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-12-03 17:56

Det var da utroligt her er det...

http://www.geocities.com/picketf.geo/mastergear.html

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-03 17:57

Nå men nu smutter jeg for idag....

Prøv dig lidt frem her i aften.. så skal du nok få det til at virke...!

Mikael

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-12-03 00:29

Hej Mikael.

SÅDAN. Nu har jeg i det mindste åbnet spillene, både Sonic og Wonderboy in monsterland, MEN, mit tastatur virker ikke. Der står jeg skal trykke på start, men intet virker. Jeg har tjekket om det er joystic eller keyboard der er sat til og det er keyboard, så jeg ved ikke hvad der er galt. Men det er et stort fremspring at spillene er downloadet og kan åbnes, det med tastaturet er vel et meget mindre problem (håber jeg da). Jeg har desværre ikke noget joystic, så jeg håber det kan komme til at virke med tastaturet.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-12-03 01:26

Hej igen.
Det eneste der virker er pause knappen der pauser emulatoren.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 11-12-03 02:08

Tak for svaret mikael_hanna.

Jeg har fået det hele til at virke. Jeg fandt ud af det ved at læse i dega-tekstdokument.
Tak for hjælpen og undskyld at der var så meget bøvl med mig
Du får dine 500 point som lovet, og jeg håber at du vil hjælpe mig igen hvis jeg skulle få brug for det.
Ha´ det godt.

Med venlig hilsen,
Michal (Mordex).