/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst headset til pc samtaler.
Fra : mogens6
Vist : 561 gange
160 point
Dato : 09-12-03 06:52

Hej Kandu folk.

Jeg har fået ideen at jeg gerne vil tale trådløst pc-telefoni via skype eller msn.

Jeg har forsøgt at finde et headset som er trådløst og kan tilsluttes en stationær pc,evt via bluetooth teknologien.

Jeg vil gerne kunne gå rundt i min lejlighed uden at tænke på ledninger og en kæmpe telefon regning.

Det er svært da det nærmest kun findes til mobil telefoner.

Jeg har kun fundet et produkt:

Logitech Mobile Bluetooth Headset (Retail); på bl.a Århus pc lager i rubrikken bluetooth

Dette produkt skulle kunne sættes til computer!

http://www.pc-lageret.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60095&type=

Men så står der at dette headset er ,,Kompatibel med bluetooth-pc"

Jeg er ret sikker på at min pc ikke er kompatibel med bluetooth via software.

Måske man evt kan tilslutte noget hardware for at gøre den kompatibel til trådløs telefoni headset?

Er der andre muligheder for at tilslutte en bluetooth sender/modtager så min computer evt kan blive kompatibel så muligheden for at sætte et trådløst headset med mic til pcèn.?

Eller er der andre trådløse headsets?

Venlig Hilsen Mogens

Håber der vil komme svar!!!

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 09-12-03 07:57

Hej du

du skriver "Jeg vil gerne kunne gå rundt i min lejlighed uden at tænke på ledninger og en kæmpe telefon regning"

vær lige opmærksom på at det kun rækker 10 meter

mvh

pepsimax

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 160 point
Dato : 09-12-03 08:52

Hejsa

Du kan købe Bluetooth til din PC, der bare skal kobles til en USB port. Jeg har selv købt en i Merlin, men jeg har set dem mange steder.

Bruger det iøvrigt selv til headset, og det fungerer bare godt, men begrænsningen ligger på mellem 10 og 15 meter for mit vedkommende.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 09-12-03 17:13

Hejsa Henning.

Eller alle på kandu omkring trådløs headset.

Hej Henning, det du skriver, er det et trådløst headset med microfon til pc, og er det samme model som jeg har fundet, da der umiddelbart ikke findes andre på markedet, ifølge hvad jeg har set!!! Eller er der, til omkring de 600 kr?

Hvilken type bluetooth skal jeg benytte via usb porten for at få et headset til at fungere,og skal man bare tilslutte bluetooth `en til sin usb og vil den så begynde at sende/modtage radio signal til Headset `tet så man kan samtale.

Håber der vil komme nogen svar!

Med Venlig Hilsen mogens

PS: 10 meters rækkevidde er nok, selvom det selvfølgelig ville være bedre med flere meter

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 10-12-03 15:00

Tak for svaret henning borchert.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-12-03 15:21

Hejsa Mogens

Det er samme model, og den virker godt.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-12-03 15:28

Hej Mogens

Jeg glemte det lige, men du kan også købe donglen hos PC-lageret. Det er varenr. 75505

mvh
Henning

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 10-12-03 22:02

Mange tak hjælpen henning borchert.

Jeg tror det var den oplysning jeg havde brug for,tak

venlig hilsen mogens

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 10-12-03 22:06

takfor svaret henning borchert
venlig hilsen mogens

Kommentar
Fra : clscableguy

Dato : 22-03-04 14:19

Hejsa, jeg har anskaffet mig et Logitech Mobile Bluetooth Headset, men kan ikke få det til at virke sammen med Skype.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?