/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IdentD i mIRC
Fra : Donny
Vist : 447 gange
250 point
Dato : 07-03-02 14:44

Jeg har lige anskaffet mig et nyt netværkskort (Realtek Fast Ethernet RT8139C) og nu er der problemer med IdentD i mIRC. Jeg får svaret fra serveren: No Ident response. Jeg kører Windows 2000 ServicePack 2, ZoneAlarm Pro og mIRC 6.01. mIRC har fået adgang igennem firewall'en. Alle indstillinger er som med det gamle kort, og der var ingen problemer. Jeg er gået blank for idéer, er der nogen der kan hjælpe..?

Kommentar
Fra : britta

Dato : 07-03-02 22:32

Hej

Prøv at afinstallere mIRC fulstændig,-prøv så at geninstallere Programmet igen.

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 08-03-02 18:22

Det virkede ikke. Jeg har fundet ud af at det er pga netværkskortet Ident timer out, men grunden til det har jeg ikke fundet fundet. Håber stadig på at nogen af jer har en idé om hvad det kan skyldes.

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 10-03-02 12:46

Det lader til at kortet eller softwaren lukker for nogen porte, jeg er ikke sikker på om det faktisk er det der sker, men det virker sådan.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 10-03-02 22:00

Hej igen

Kan det ikke være fordi du skal enable Ident-server i mIRC - har du netXpress adsl skal du forwarde port 113 til din lokale IP (192.168.1.*) eller hvad du nu bruger.

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 12-03-02 01:14

Jeg hælder mere og mere imod den løsning at det er hardware-fejl. Port 113 er forwardet til min maskine og Ident er slået til i mIRC. Med mit gamle netkort (som jeg har valgt at køre med igen) er der ingen problemer overhovedet.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 250 point
Dato : 08-04-02 09:09

Hej Donny

Det har intet med den løsning som britta nævner at gøre.....

Hvis du kører i netværk skal den software som du bruger til internet, enten den i windows eller i en proxy server som f.eks. wingate undersøttte IRC som proxyserver....

Ellers skal din opsætning i mirc være : (file -> options -> connect -> Idendt)

Enable ident server : hak i denne
Userid : dd
system : Unix
Port : 113
Show ident request : hak i denne
Enable only when connecting : hak i denne
User ID from email adress : tom

Local info ( file -> options -> connect -> Local Info) :
IP adress : hak i denne
Lookup method (normal) : hak i denne

Firewall :
Protokol : socks4 eller socks5
port : 1080

Så burde du kunne komme på.

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 16-04-02 22:42

Yep, that did the trick :)