/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvorfor kan jeg ik spille over internet?
Fra : Shaunchi
Vist : 492 gange
250 point
Dato : 08-12-03 19:14

Hej.
Som sagt er mit problem at jeg ikke kan spille over internet med mit nye internet;)
Det er noget der hedder "struer net". Det er hos tdc.
Jeg har ikke så meget forstand på det her, så jeg skriver bare hvad jeg ved;)
Der står en router lige ved siden af mig;):P
Det er 1024/256
Det virker helt fint med både download og upload.
MEN jeg kan ikke spille online... Jeg har bemærket at den bruger min lan ip (tror jeg, det er en me 10.0.0.???)
Kan det være derfor? Hvordan ændrer jeg det?
Mit spil ER originalt.

Et andet lille spørgsmål.
Mit cd-drev er sku gået helt amok (eller noget andet)
Den har ingen problemer med at læse cd'er, kan sagtens starte autorun på f.eks. The temple of elemental evil (spil), men når jeg smækker red alet 2 i, eller Command & Conquer: Generals. Læser den cd'en tænker lidt og så ik mer. Den starter ik....
Jeg kan åbne cd'en se hvad der er på de, kopiere det over på min spand, men den vil ikke starte autorun.... heller ikke når jeg doppelt klikker på selve filen efter at have åbnet cd'en....
Så jeg kan ikke installere det.
Cd'erne fejler intet.
DET ER SATME TRÆLS..... (de er også originale)
Hvad kan jeg gøre?

Jeg har sikkert ikke sagt nok eller et eller andet, så bare spørg løs:P

Kommentar
Fra : SteffenPetersen

Dato : 08-12-03 19:18

fordi du er grim...

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 19:20

Hey
Vi prøver. Hvad vil du spille online ?
hvilken windows version?
Den router du har, er det noget fra TDC eller er det din egen, og hvilken.
Er her lige en ½ times tid, så kør løs.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 19:43

øh er du der?
Med hensyn til din CD-drev. Hvis du kan smide en musik cd i og den spiller er det ikke drevet der fejler noget.
Så er det en software fejl. Har du lavet ændringer ved din PC, for nyligt ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 21:43

Til eksempel skiftet styresytem ud ??

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 08-12-03 22:03

Jeg bruger XP....
Jeg har ikke skiftet systemet ud... Og det der undrer mig mest er at det virker på nogle cd'er, men de andre cd'er som ike virker på min computer faktisk ikke fejler det mindste...
Det er alle spil jeg prøver...
Bagpå står der "MODEL: Corecess 3113"
Den tilhører Struer net...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 01:34

Det er ganske givet dine spil, hvor ikke alle kan fungere under xp.

Det er derfor nogen der virker og andre ikke.
Bruger du derimod en lavere windowsversion kan de spil du ikke kan køre udmærket fungere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 09-12-03 07:13

Ved jeg godt.... Men det gælder ikke de her spil....
C&C generals er helt nyt, og der står bagpå den kører fint i XP... Det ved jeg det også gør fra nogle af mine venner... Men min computer kan ik starte autostart, jeg har haft daemon tools, og isobuster inde for nylig men det er alt slettet, og den kan stadig starte autorun på nogle andre cd'er:S

Hvis jeg kan ændre min ip til min "internet" ip, tor i så det virker?
Hvordan gør jeg så det?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 20:54

Hej

En router har en indbygget firewall - det kan godt være den... Jeg har også TDC bredbånd, men kører uden router og bruger disse 2 firewalls: ZoneAlarm og Sygate personal firewall... De virker sgu'! Egentlig er det ikke nødvendigt med en router... Kører der kun din computer på forbindelsen eller er den delt?

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 09-12-03 21:52

Det er kun min computer...
Men som sagt er det en mærkelig ip synes jeg:S (den samme som står under lan indstillinger:S) Ikke den som står under Wan...
Har prøvet at slå firewall fra. Det vigtigste lige nu er hvad jeg skal gøre med det cd'drev.... Det er virkelig mærkeligt, den kører nogle cd'er uden problemer, men andre cd'er vil den ik starte:S Altså selvom jeg åbner cd'en og klikker på selve filen autorun vil den ik starte den. Den kan godt læse cd'en, det gør den også i starten når den smækkes i, det virker som om den skal til at starte men så gør den ingenting. Derefter gør den ingenting når man prøver at starte cd'en (før man tager den ud og sætter den i igen)

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 22:12

Okay, kan du udelukke at det er Windows der laver lort i den, mht CD-drevet? Så vidt jeg ved, har routeren en anden firewall, end den du kan se... Spørg lige igen, hvis jeg ikke fik forklaret alt...

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 09-12-03 22:14

Det kan jeg ikke udelukke, men det kan jeg da ik forestille mig... Hvordan kan jeg eventuelt finde ud af det? Hvad kan jeg gøre ved det hvis det er?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 22:33

Heller ikke her... Geninstaller Windows, ved det er pisse iriterende... Eller lån en Drev af en ven og tjek om dén virker som den skal... Hvis dén gør, køb en ny... P.S. Alm. CD-ROM drev koster næsten inngen penge... Heller ikke hvis du skal ha brænder i...

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 10-12-03 07:13

Jamen... Det er ikke selve drevet der fejler noget... Den kan jo læse cd'en, men den kan ikke starte autorun filen... Den kan godt på nogle andre cd'er...

Hvordan slå jeg firewall fra på routeren? Jeg har slået det fra i netværksindstilinger, men det er jo ik den.... Hvor kan jeg slå den fra?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-12-03 10:26

tror du gør det direkte på softwaren, der følger med routeren, men er ikke sikker... Hvis du er sikker på at det ikke er drevet, så ER det styresystemet... Windows... Har tjekket for virusser, som blokker booting? http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_it.php
Kan du give en nogenlunde prcis dato for hvornår problemet begyndte For så kan du køre systemgendannelse til en dato før problemet trådte ind...

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 10-12-03 11:31

Jeg har ingen idé for det er jo kun nogle cd'er den ik vil læse, men det var i søndags...
Tak for linket. Jeg prøver lige det med routeren når jeg kommer hjem.
Tak

Kommentar
Fra : babee

Dato : 17-12-03 02:46

hejsa jeg har haft samme problem med en router fra td(speedstream) jeg har pillet routeren fra nu og fordi vi er to pc på min linje har vi købt en switch men har du kun en pc på kan den kører uden routeren. ellers kan du ringe ind til tdc de kan give dig en web adresse hvor du kan slå den firewall der sidder i routeren fra. en ting mere som routeren/firewallen gør er at når man vil have en stemmesamtale over msn så kan den ikke håber det var en lille hjælp
hilsen babee