/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon Scripts placering på win2000 serve~
Fra : thomas5
Vist : 835 gange
50 point
Dato : 07-03-02 12:05

Jeg skal jo til at lave nogle logon-scripts til et Windows 2000 netværk!

Men problematikken består af følgende: Hvor helvede ligger det såkaldte NETLOGON 'share' på 2000 serveren!!!??
Jeg har fået at vide (af mennesker), at mappen skulle ligge under: c:\winnt\sysvol\%domæne%\scripts!!!!
Jeg kan sgu ikke på nogen måde finde den mappe der, skal man selv installere den eller hvordan???

PS: Jeg leder også efter nogle heftige logon-script!!

så hvis 'folk' derude har en løsning, **ELLER NOGET**, så ville 'MOI' her, blive utroligt GLAD!!
På forhånd tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 07-03-02 12:20

Stien du har skrevet er rigtig nok. Du skal selvfølgelig kigge på domain controlleren.

Ellers for at se hvor sharet NETLOGON peger hen, så gå ind i "Start->Programs->Administrative tools->Computer Management" (På domain controlleren).
Her folder du træstrukturen ud til "System Tools->Shared Folders->Shares" og her kan du se NETLOGON sharet og hvilken folder det refererer til.

Håber det hjælper dig på vej!

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 60 point
Dato : 07-03-02 12:32

Med en hurtig Google søgning fandt jeg dette site, der ser ud til at have en masse eksempler på ting man kan gøre med windows logon scripts.

http://www.rethinkit.com/ntscript/logonscript.htm

Det er meget nemt at finde andre sites om logon scripts til windows, så hvis du vil vide mere så prøv selv med en søgning.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 12:05

Thu, 07 Mar 2002 11:05:04 GMT, skrev "thomas5"
<thomas5.news@kandu.dk>:

>Men problematikken består af følgende: Hvor helvede ligger det såkaldte
>NETLOGON 'share' på 2000 serveren!?

news:dk.edb.system.ms-windows.server er det rigtige sted at
spørge.

>!!!?

Tak for lån.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 13:58

kør gpedi.msc fra start menuen
Derefter, computerconfig. -> windowsinstillinger -> scripts

"thomas5" <thomas5.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MFHh8.3863$ng4.175524@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal jo til at lave nogle logon-scripts til et Windows 2000 netværk!
>
> Men problematikken består af følgende: Hvor helvede ligger det såkaldte
> NETLOGON 'share' på 2000 serveren!!!??
> Jeg har fået at vide (af mennesker), at mappen skulle ligge under:
> c:\winnt\sysvol\%domæne%\scripts!!!!
> Jeg kan sgu ikke på nogen måde finde den mappe der, skal man selv
> installere den eller hvordan???
>
> PS: Jeg leder også efter nogle heftige logon-script!!
>
> så hvis 'folk' derude har en løsning, **ELLER NOGET**, så ville 'MOI'
> her, blive utroligt GLAD!!
> På forhånd tak for hjælpen!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 11-03-02 09:43

Tusind tak for alle jeres svar!!

Men før at jeg godkender dem, kunne jeg så ikke lige få jer til (hvis i vil og kan), give mig nogle logon-scipt eller links til nogen!!

De logon-scripts, som jeg generelt har brug, skal kunne tildele en bruger en netværksdrev, på serveren, så snart at han logger på!!

På forhånd tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-03-02 09:59

Hvis du i active directory kalder denne fil fra alle brugere, med deres brugernavn som parameter så kan de få tilkoblet et individuelt share.
Jeg har også givet eksempler på andre ting man kan gøre i et logon script.

@echo off
Set Username=%1

Echo Connect to user share
net use G: \\server1\%username%$ /yes
Echo.

Echo Connecting to common shares
net use H: \\server1\common_shares /yes
Echo.

Echo Connecting to hidden share
net use I: \\server2\hidden_share$ /yes
Echo.

Echo Synchronizing time with Time Sserver
net time \\time_server /set /yes

Echo Start Antivirus update on client
Start /wait \\av_server\anti_virus\antivirus_update_program.exe
Echo Antivirus Update done.