/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc'en er blevet selvstændig.....
Fra : ticka
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 08-12-03 18:08

Min computer er begyndt at arbejde selv - forstået sådan:
når jeg er koblet på internettet, så begynder markøren (pilen) på skærmen pludselig at drøne rundt fra menupunkt til menupunkt. Åbne programmer bliver lukket ned, andre bliver startet op - helt vilkårligt hvilke og ikke de samme hver gang det sker!!!! Igår sad jeg og studerede sider på kandu, pludselig får markøren sit eget liv, drøner ned i nederste venstre hjørne, åbner startmenuen, åbner excel, tilbage til kandu, markerer alt og pludselig står teksten fra kandu-siden i et regneark.....Jeg har kørt en total scanning med Norton og bagefter med Spybot - intet at finde. Hvad FAN... sker der?????

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-03 18:26

Du skal vist her ind og spørge - det lyder ikke godt.
http://www.spywarefri.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 19:12

Hej Ticka

Har jeg ret hvis du har trådløst mus og tastatur. Måske fra Logitech. Det der sker lyder ikke som Virus elle spyware.
Men en fjernstyring af din mus. Det kan godt lade sig gøre hvis du har en nabo, med et lignende sæt.
Der var et sæt fra logitech på markedet i sommer en gang, hvor sende styrken var alt for kraftig.
Smut ud og lån et sæt med kabler, og tag sende/modtage enheden fra din PC. Så får du syn for sagen.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 08-12-03 19:20

desværre ikke så simpelt. Jeg har IKKE trådløst noget som helst....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-03 19:30

Dét lyder sgu spændende. Dét program må jeg eje

Har du fulgt emesens råd? onlinescan?

Ps. Følger bare med af nysgerrighed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 08-12-03 19:51

er igang....færdig med onlinescan. Det eneste den fandt, var "mywebsearch" en ekstra værktøjslinie i IE (som jeg slet ikke bruger - bruger Avant Browser). Går lige over på spywarefri igen og ser om jeg kan finde nogle guldkorn. Jeg skal nok vende tilbage med resultatet - hvis altså jeg får et resultat, før jeg pipper helt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 19:56

Hej Ticka

Måske der er drillenisser på spil

Kan der være nogen der har adgang til din computer udefra, som driller dig lidt??? eller som evt. har haft adgang til din computer for nyligt???
Jeg hørte engang om en der havde lavet en drillevirus, lidt i stil med det du fortæller, så måske?????

Molokyle
Ja, det ville være ret morsomt med sådan et program - ville også godt eje det

// Toupie

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 08-12-03 20:24

Ha Ha, jeg vil ellers hellere end gerne slippe af med programmet, det er sgu da utrygt, når man ikke selv er herre over, hvornår programmer åbnes og lukkes
Jeg tror ikke at det er husets nisser, selvom de godt nok er meget på spil lige nu. Fjernskrivebord er ikke slået til, og mine drillenisser kan ikke hitte ud af endet end at spille på pc'en.........Har lagt spørgsmålet ud på eksperten.dk som er ved at kigge min logfil igennem. Venter spændt!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 20:35

Ticka

Det gør vi andre også..............altså venter spændt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 21:59

Og du er sikker på at du ikke har fået mus i musen?

Kommentar
Fra : StigNA

Dato : 08-12-03 23:37

Hej Ticka
Hvis du kører XP...tro jeg du lige skal smutte ind og stoppe for adgang til fjernsupport på din maskine som det første...
Dit problem minder lidt om Back Orifice ( eller hvad det nu var det hed) men det skulle ikke være et problem hvis du har opdateret din maskine.
Ellers lyder det stadig som om du har "besøg udefra"...er det ..hvergang eller knu en gang imillem det ikke er dig som styrer...?
Stig N A

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 09-12-03 00:09

>StigNA
kun en gang imellem. Det har stået på i efterhånden tre uger, og er langsomt blevet værre og værre. Nogle gange en enkelt gang om dagen, andre gange 3-4 gange.
Jeg har skam været inde og tjekke fjernsupport, og ja, ingen virus, og alt bliver opdateret løbende.....til gengæld havde jeg en masse andet snavs på computeren. Se denne tråd hos eksperten.dk http://www.eksperten.dk/spm/437484
Jeg håber at have fundet løsningen, i hvert fald virkede hjælpen derfra utrolig professionel og hurtig, især når man tænker på, at det er en gratis service..........
Jeg har fulgt hele fremgangsmåden.........så nu venter jeg blot på, om min skærmpil er blevet tæmmet igen

>emesen, du får dine point, da dit link førte mig til Eksperten.dk, men jeg lader lige tråden være åben indtil jeg har haft kontrol over min pil i et par dage, så jeg ved at problemet er løst

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-03 01:41

lyder som om, det er det der cursormania program der er i din første hijack log Så dit problem er nok løst!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 09-12-03 09:53

hmm, dejligt at høre. Faktisk så havde jeg cursormania installeret, fordi den største af pigerne syns at det var fedt når cursoren kunne blive til en ræv, fisk eller hvad det ellers kunne blive til. Programmet var mellem dem, som eksperten.dk sagde at jeg skulle fjerne, så det er gjort.
Syntes ellers at cursormania virkede som et vældig uskyldigt program.............

Godkendelse af svar
Fra : ticka

Dato : 09-12-03 09:58

Emesen, Tusind tak for dit link! Jeg satser på at jeg har tæmmet pilen. I hvert fald har jeg installeret alle fire programmer fra spyware, og for eftertiden får de lov at køre i baggrunden. Det skal bemærkes at opstarten af computeren ikke en gang virker langsommere end før, selvom de skal startes op også.
Troede ellers at jeg var garderet med Norton. Har da aldrig tænkt på, at Norton ikke gør noget ved spyware, men kun virus....

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 09-12-03 09:59

mener selvfølgelig spywarefri.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 16:35

Det var da godt, og på spyware........fri.dk er der også folk som vil hjælpe, hvis det skulle være en anden gang.
Emesen.
PS. her på vores lille netværk kan vi også styre hinandens computere....med tilladelse.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 10-12-03 00:36

via fjernskrivebordet eller hvad mener du???