/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kryptering D-Link DWL900AP+ og WinXP
Fra : aagesen
Vist : 371 gange
150 point
Dato : 08-12-03 17:35

Jeg har gjort følgende for at kryptere min internetforbindelse:

For at kunne anvende Web-interface til administration af mit D-Link DWL900AP+ og således opsætte kryptering på APét skulle jeg opsætte en statisk IP-adresse på min bærbare.

Derfor har jeg gjort følgende:
Oprettet en IP-adresse på min bærbare ( 192.168.0.52 ) i samme område som AP´ets IP-adresse ( 192.168.0.50 ). Via et krydskabel har jeg så angivet en krypteringsnøgle til APét på 26 HEX-karakterer ( 128Bit ).

I Win XP har jeg under Netværksforbindelser, Trådløse netværk angivet den samme nøgle på 26-Hex-karakterer for min trådløse forbindelse og sat hak i WEP-aktiveret datakryptering.

Når DHCP IKKE er aktiveret og jeg benytter den statiske IP-adresse ( 192.168.0.52 ) kan jeg IKKE få internetforbindelse. Når jeg så aktivere DHCP igen så får jeg forbindelse til internettet.

Jeg er totalt forvirret !!

Hvordan kan jeg se om krypteringen er aktiveret og derved om min bærbare er den eneste der kan benytte min internetforbindelse via mit DWL900AP+ ??

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 08-12-03 18:49

Hej aagesen,
har du også tilføjet informationer om default gateway og DNS servere på din WinXP?
Disse to informationer er lige så vigtige for at din internet adgang virker som at du har et IP nummer.

Du kan se de rette informationer ved at benytte DHCP og så i en DOS boks taste IPCONFIG /ALL
Når du har noteret default gateway og dine to til tre DNS servere, så indtaster du dette manuelt i samme dialogbokse som det statiske IP nummer.

mvh. Per

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 08-12-03 23:17

hejsa hmmm hvis jeg var dig ville jeg droppe det krypto!!! og i stedet for godkende via mac add det er nemmer og hallo tror seriøst ikke der er nogen der gider gøre sig umage på at bryde ind hos dig !!! hvis du ikke er et firma !!!

men oki det er et valg og et alternativ når det andet ikke virker

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 09-12-03 01:10

sorry nærlæste lige det du havde skrevet !! du skriver -->DHCP Når DHCP IKKE er aktiveret og jeg benytter den statiske IP-adresse ( 192.168.0.52 ) kan jeg IKKE få internetforbindelse. Når jeg så aktivere DHCP igen så får jeg forbindelse til internettet.

DHCP er jo den der giver de andre PCèr i netværket IP add!!! så er det jo klart det ikke virker når den IKKE er slået til!!!

hvis du nu bare lader din bærbar få (automatisk IP add så finder DHCP`selv en til den på netværket!!! og DU burde komme på nettet let og smertefrit!!! HVIS du altså har skrevet den rigtige krypto key *s*

håber det virker for dig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-03 07:37
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-03 08:11
Kommentar
Fra : xhal99104

Dato : 17-10-04 01:52

Du har muligvis adgang til internettet uden at du ved det. Når du skifter til statisk IP fjerner du også pcens DNS henvisning. Du skal gå ¨på med DHCP aflæse alle de ip adresser der er og så derefter anvende statisk ip. Det er bare ikke særlig praktisk, da du så ikke kan se alle de klienter der er koblet op på din router.