/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Oppenheim - uden kosher
Fra : salome
Vist : 2561 gange
80 point
Dato : 08-12-03 16:18

Jeg har i FT-1880 fundet min tip-oldefar & -mor
i Århus - Søgade 12, baghuset, stuen:

Maskinarbeider Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim + hans kone Hanne Marie Sophie Hansen fra Odense
med drengene: Carl Wilhelm Henrik på 11, + Wilhelm Rasmus Ludvig på 4 + Lauritz Albert Peter Oppenheim på 2

Er der nogen, der kender [Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim]? Han har muligvis foruden Århus også været i Randers. Han er sansynligvis fra Eckernförde lige syd for grænsen. Født omkring 1840.

Eller nogen af drengene? [Wilhelm Rasmus Ludvig] slog sig ned i Odense og blev far til min Morfar: Willy Alfred Sigurd Oppenheim. Jeg ved INTET om hans brødre ???

Vi tilhører (så vidt vides) IKKE den jødiske familie Oppenheim/Oppenhejm i Randers.

Alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:13

Fra FS. er det evt.din Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
<WILHELMSEN OPPENHEIM>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 24 Dec 1869 Place: Holme, Aarhus, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Wilhelm OPPENHEIM
Mother: Anne SORENSEN

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C220462
Source Dates: 1851 - 1874
Film or Fiche Number: 43913
Collection Details: Holme; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:16

er det din ane. ?
senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
VILHELM CARL OPPENHEIM Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 JUL 1872 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
HANNE MARIE HANSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 JUL 1872 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:

Father: HANS CHRISTIAN HANSEN Family
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:20

Er det ikke vielse for Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim og Hanne Marie Sophie Hansen
senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

VILHELM CARL OPPENHEIM
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: HANNE MARIE HANSEN Family
Marriage: 13 JUL 1872 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M204741 1870 - 1885 0312352 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:35

Er det ikke en af sønnerne. ?
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

CARL VILHELM OPPENHEIM
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 20 SEP 1870 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: VILHELM CARL OPPENHEIM Family
Mother: HANNE MARIE HANSEN

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C204739 1863 - 1875 0312348 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:43

Adressen til kirkebøger online, du kan finde deres vielse her, samtidig er der mulighed for at der står hvor VILHELM CARL OPPENHEIM kommer fra.
Senta
http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/kirkeboger.asp

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 17:57

På denne adresse i kirkebogen finder du vielsen for din ane.
http://www.arkivalieronline.dk/Data/NyeFiler/OSK/019/01c11c12.Tif
senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 08-12-03 21:48

Tak Senta, du er da effektiv & hurtig!

Men. Men. [Wilhelmsen Oppenheim] er født 24.dec i 1869 - altså 30 år senere end min [Wilhelm Carl Ludvig O]. Så jeg spørger selvfølgelig mig selv, om det er HAM, der står som fader? - Og om han måske har gjort pigebarnet gravid UDEN at gifte sig med hende? (Den slyngel!) Han gjorde nemlig samtidigt en fattig skomagerdatter, Hanne Sofie i Odense, gravid - men giftede sig først med hende i 1872. De fik [Carl Vilhelm Henrik O.] i 1870 og han (Der Alte) står i kirkebogen som udlagte barnefader.

Alle de oplysninger har jeg fundet på LAK. - Og jeg synes, jeg HAR støvsuget de links, du foreslår ... men de giver IKKE svar på, hvor han kommer fra??? Kun at han var "kleinsmedsvend" og "af Randers". Men det er jo "opholdssted" - ikke nødvendigvis "fødested" ... ? Hans forældre er heller ikke nævnt? Hvem var de???

De giver heller ikke svar på, hvor hans sønner endte???
(Den ene - det ved jeg - fik forresten en datter døbt Bartholine efter Bartholine/Berteline Greve!)

Alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-03 22:32

fra folketællingen på DDA 1845
kan de evt vær din Carl Oppenhein, 4, Ugift, , Deres børn, Randers
Senta

Hendrich Oppenhein, 36, Gift, , Dragon ved 5te cavalleri regiment, Randers
Frederikke født Wulff, 34, Gift, , Hans kone, Randers
Carl Oppenhein, 4, Ugift, , Deres børn, Randers
Martin Oppenhein, 2, Ugift, , Deres børn, Randers

Samtlige personer i husstanden

Randers, Støvring, Randers Købstad, Brødregade, , , 237, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johan Frederich August Holeufer, 41, Gift, , Skorstensfeier, Bachlitz u Saxen
Birgithe Marie født Thustrup, 33, Gift, , Hans kone, Randers
Hendrik Draugudt Holeufer, 12, Ugift, , Deres børn, Randers
Johanne Rosine Holeufer, 10, Ugift, , Deres børn, Randers
Niels Frederik August Holeufer, 9, Ugift, , Deres børn, Randers
Johan Gottlib Holeufer, 7, Ugift, , Deres børn, Randers
August Carl Robert Holeufer, 5, Ugift, , Deres børn, Randers
Marthin Carl Christian Holeufer, 3, Ugift, , Deres børn, Randers
Fritze Friede, 1, Ugift, , Deres børn, Randers
Ernst Niemand, 24, Ugift, , Svend, Seglborg
Mariane Christensdatter, 24, Ugift, , Tjenestepige, Hersum sogn Viborg amt
Johanne Krølsborg, 21, Ugift, , Tjenestepige, Mariager
Thomas Christian Nielsen Mølhavn, 23, Ugift, , Dragon ved 5te cavalleri regiment, Skræm sogn Hjørring amt

Andreas Skou, 19, Ugift, , Læredreng, Randers
Carl Berg, 17, Ugift, , Læredreng, Stege
Sevilla Blok, 23, Ugift, , Syejomfrue, Randers

Kommentar
Fra : salome

Dato : 09-12-03 15:00

Nej desværre!
Der er åbenbart GROVE fejl i folketællingerne på Nettet ... for jeg har tjekket ham her på lokalhistorisk arkiv i Randers. Han var slet ikke Dragon! I 1845 var han gift + far til 3 drengebørn (hvoraf han mister de 2). Og så var han Skræddermester. OG JØDE! Se hér:

Skræddermester Heinrich Oppenheim og hans hustru Frederikke, født Wulff, boede i Østergade i Randers. Deres børn var:
Salomon Oppenheim født 16 aug. 1840 og omskærelsesdag var 25. aug. 1840, han dør 1. nov. 1840, 10 uger gl.
Carl Oppenheim født 12. sept. 1842. omskærelsesdag 19. sept. 1842
Martin Oppenheim født 16. aug. 1843 omsk. 23. aug., død 12. marts 1848 4 ½ år gl.
Vilhelm Oppenheim, født 9. aug. 1845, omsk. 17. aug. 1845

Moderen, Frederikke dør den 1. juli 1860 50 år gl.

Sønnen Vilhelm, 30 år, bliver gift den 6. juni 1875 i Randers med Frederikke Meyer, datter af Bagermester Meyer, hun var 23 år og lærerinde. Men HAN kunne også godt være far til lille WILHELMSEN O. vi havde fat i igår??? Bortset fra, at det ser ud som om, at der er virkelig styr på de her jøder ...

Nå, men det kunne du jo ikke vide!

Det er altså stadig Maskinarbeider [Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim] gift [Hanne Marie Sophie Hansen] fra Odense, jeg leder efter. Især oplysninger om hans fødsel, hans forældre - og gerne historien om, hvordan han havnede i DK ... og så drengene: Carl Wilhelm Henrik + Wilhelm Rasmus Ludvig + Lauritz Albert Peter Oppenheim ... ????

Jeg tror, Hanne Marie var datter af Caroline Hansen født Pedersen, f. ca 1815, og Skomagermester Hans Christian Hansen, f. ca 1814. De boede i Hans Jensens Stræde i Odense i 1850 - omme ved HC.Andersens hus...

Alice

Kommentar
Fra : salome

Dato : 09-12-03 15:09

Og tro mig! Jeg HAR punket Randersfamilien for at få dem til at finde en forbindelse. Men .....

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-03 16:59

Er det ikke de to her fra FS.
Senta
Parents:
Father: VILHELM CARL OPPENHEIM Family
Mother: HANNE MARIE HANSEN

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-03 17:00

Har du set i kirkebøgerne fra Odense .?
Senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 09-12-03 17:31

Jo! Det er dem! I kirkebogen står deres vielse:

Kirkebogen for Sankt Knud, Odense
Viede, side 16 nr.34
13.juli 1872, i Kirken ..................(01c11c12.tif)

ungkarl, kleinsmedsvend Vilhelm Carl Ludvig Oppenheim af Randers, 31 aar. Jomfru Hanne Marie Sophie Hansen, ?? , datter af skomagermester
Hans Christian Hansen, Odense. 23 aar

Forlovere:
skrædersvend Jes Hansen og ??

****************************************

Helt "jomfru" var hun jo ikke, får der står som sagt også 2 år før:

Kirkebogen for Sankt Knud, Odense
fødte mandkøn side 147 nr.71 ..............................(05e09e10.tif)

født 2. aug 1870, døbt 20. sep. hjemme og 6. aug 1871 i Kirken

Forældre:
Hanne Marie Sophie Hansen, 21 år, ved Albanibroen og udl. [udlagte] barnefader smedesvend Vilhelm Carl Oppenheim.

Faddere:
Barnets moder, md. [madam] C. Hansen, snedkersvend P. Hunderup, arbeidsmand L. Pedersen

*******************************

Kirkebog C358 – 16 side 82 nr. 211
Århus Domsogn, fødte mandkøn

Vilhelm Rasmus Ludvig Oppenheim
f. 10.11.1875, døbt 17.09.1876 i Vor Frue

forældre:
maskinarbejder Vilhelm Carl Ludvig Oppenheim og hustru Johanne Marie Sofie Hansen 25 år, Graven 32

********************************

Linket i FS går lissom i ring... får stadig ikke at vide, hvor VILHELM CARL OPPENHEIM kommer fra ???

Alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-03 19:17

Har han været naver og gået på valsen ?
Senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 09-12-03 20:08

Hmmmmm... Hvordan finder jeg ud af det?
alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-03 12:27

Her er lidt om Naverne og deres historie, http://www.danskmetal.dk/sw289.asp
naverne var i gamle dage farende håndværker , svende fra Europa , der mødtes i deres naver huler i de forskellige byer,for at høre nyt fra deres hjemland , der er optegnelser over gamle naver , prøv at kontakte de forskellige naver i Feks. Odense. Randers, Århus , det kan være de kan hjælpe.
Du kan finde adressen ved søge på Google.

Er du sikker på din Oppenheim er fra Randers:?

Oppenheim er ikke i folketællingen fra Odense 1870:
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-03 12:30

Du får lige denne adresse også.

http://www.nielsen-glas.dk/profil.htm
Senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 10-12-03 13:05

1) Tak for links'ne. Jeg vil virkelig bore videre i det. Altså, jeg ved jo INTET om ham. Han KAN jo lige så godt have været på valsen ...

2) Han MÅ have været i Randers på et tidspunkt, for der står jo i Kirkebogen for Sankt Knud, Odense under "Viede, side 16 nr.34":
13.juli 1872, i Kirken: Ungkarl, kleinsmedsvend Vilhelm Carl Ludvig Oppenheim af Randers, 31 aar.
(Se 01c11c12.tif) ... Men ved FT-1880 siger han, at han er fra Eckernförde.

Jeg kan slet ikke finde ham i FT-1870!

Alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-03 15:40

Har han været gift før evt. i Randers
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-03 16:40

har du prøvet at kontakte det Jødiske museum i Randers her er adressen.
http://www.khm.dk/nyeretid/historier.htm
Er du 110% sikker på han ikke er var Jøde?
senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 10-12-03 20:33

Jeg er 120 på, at han er uden kosher!

Altså 1): Ved FT-1880 står at han er "Lutheraner". Han er gift i Skt. Knud. Han lader sønner sine døbe.
I øvrigt havde jøderne lov til at føre deres egen kirkebog, og han står i al fald ikke i den oppe fra Randers. Der står tilgæld alle de der omskærelser. (se ovenfor).

2) Jeg er netop i aften ved at læse en lille bog: "Jøderne i Randers i ældre og nyere tid" fra 1919. Ret morsom. Man får råt for usødet deres egne ord om deres gerninger. Jeg har længe vist, at en Salomon Oppenheim slog sig ned i Randers sammen med sin svoger, Heinemann, i 1800. "Legenden" siger, de handlede med heste. Det viser sig at være alt fra urtekram til "Amerikansk Negerhelt" - en særdeles behagelig skråtobak!

Der er udarbejdet en særdeles udførlig efterslægttavle for Salomon, der med lidt hel kan føre sin slægt tilbage til Kong David og Adam & Eva ... Jeg kender mange nulevende, der står i tavlen. Men MIN ane står der altså ikke

Jeg har tjekket dit link til det Jødiske museum ... teksten bygger i store træk på den bog, jeg sidder med!

3) Salomon Oppenheim var nok den første Oppenheim I Randers. Men der var andre. Allerede i 17-grønhvidkål sidder der en enkekone ved navn Oppenheim i København. Det vides ikke om hun var jøde ... men hun havde 3 døtre og mindst een af dem bliver jødisk gift! Men heller ikke hende, kan jeg finde et link til.

alice

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 10-12-03 23:06

Hvis du leder på FT´er i Randers er der også en soldat ved navn Oppenhein - det kan jo være?
Så vidt jeg husker, da jeg ledte på DDA for et par dage siden, havde han en datter, hendes navn kan genfindes som voksen i Odense - måske er hele familien flyttet til Fyn på et tidspunkt?

Jeannie

Kommentar
Fra : salome

Dato : 11-12-03 09:48

Hej Jeannie!

Jeg er slet ikke med ...
Er "soldat" = "Dragon ved 5te cavalleri regiment, Randers"???
Er "Oppenhein" = "Hendrich Oppenhein, 36"???
For så har vi vist "aflivet" ham. Han havde ingen døtre.

Hans bror, Moses O, har en datter, Betty Oppenheim fra 1839. Hun gifter sig med en Rabbiner i Randers. Det er ham der ses på ovennævnte museums-side...

Jeg kan ikke genfinde en datter i Odense. Hvad hed hun???

Alice

Kommentar
Fra : salome

Dato : 11-12-03 09:50

Jeg kan finde EN ANDEN Betty i Odense ved FT-1845.

Hun hedder [Betty Ahrons], men er født [Oppenheim] i 1792. Hun kommer fra Amsterdam og er gift med [Bundtmager Heinrich Schvartzbrum] (eller Schwartzbrem), der er født i 1785 i Polen. Deres datter [Louise Schvartzbrum] er født ca 1823 i Odense - men i 1845 er hun 22, hjemmeboende & ugift og kan altså ikke være mor til [Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim]!

Jeg er sikker på, at Betty også har en søn. Nemlig [Heinrich Ludvig Schwartzbrem], der er født i Odense i 1822. Jeg har fundet ham som student i København i 1850 ... Jeg har også en oplysning om, at han har ladet sig døbe i 1844 i Hof- og Slotskirken, København. (Derfor tror jeg, at også familien Schwartzbrem var jøder...)

Har noteret mig at navnene Heinrich og Ludvig går igen blandt mine aner. Men jeg kan stadig ikke se en sammenhæng???

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-12-03 20:15

Hej Alice!
Der skete lige det, at jeg kørte på en errindring som var to dage gammel. Det er korrekt, at jeg blandede Betty ind i det, hvilket nok var en fejl.
Men jeg vidste ikke at Heinrich og Moses var brødre. Jeg opfattede Heinrich og dragon, som lidt uforeneligt med at være jøde? Men det er vel min fordom

"Hendrich Oppenhein, 36, Gift, , Dragon ved 5te cavalleri regiment, Randers
Frederikke født Wulff, 34, Gift, , Hans kone, Randers
Carl Oppenhein, 4, Ugift, , Deres børn, Randers
Martin Oppenhein, 2, Ugift, , Deres børn, Randers"
Jeg så en mulighed i at Carl på 4 kunne være din Wilhelm Carl ..., men det er han jo så ikke.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-12-03 21:35

Et par stk fra Odense, jeg søgte på Oppen, du kender vel de navne.
Senta

Udtræk fra DDD

Amt : odense

Retur til søgeside

5 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1850
Navn: Betty fød Oppenheim
Alder: 57 Civilstand: Gift
Erhverv: hans kone
Sogn: Odense Købstad Herred: Odense
Amt: Odense Stednavn: Odense Kiøbstad
Matr.nr/adresse: Westergade no 235
Indtastningsnr: B5984 Løbenr.: 1351

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Edel Christine Oppen
Alder: 52 Civilstand: Ugift
Sogn: Odense Købstad Herred: Odense
Amt: Odense Stednavn: Odense Kiøbstad
Husstands-/familienr: 412 Matr.nr/adresse: Nørregade
Indtastningsnr: B9037 Løbenr.: 3214

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1834
Navn: Just Oppenhagen
Alder: 41 Civilstand: Gift
Erhverv: Smaahandler
Sogn: Sankt Hans Landsogn Herred: Odense
Amt: Odense
Husstands-/familienr: 790 Matr.nr/adresse: b) et huus
Indtastningsnr: B5170 Løbenr.: 63

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Just Oppenhagen
Alder: 52 Civilstand: Gift
Erhverv: Typograf Fødested: Fredericia
Sogn: Odense Købstad Herred: Odense
Amt: Odense Stednavn: Grønland
Husstands-/familienr: 879 Matr.nr/adresse: Nr. 543 D
Indtastningsnr: B1959 Løbenr.: 4619

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Melchior Coppen
Alder: 51 Civilstand: Ugift
Erhverv: smaae handler
Sogn: Assens Købstad Herred: Baag
Amt: Odense Stednavn: Assens Kiøbstad
Husstands-/familienr: 5 Matr.nr/adresse: Korsgaden
Indtastningsnr: B6496 Løbenr.: 951

--------------------------------------------------------------------------------

Retur til Søgeside

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-12-03 21:39

Har du set lidt på disse her fra Randers ?
Senta

Udtræk fra DDD

Amt : randers

Retur til søgeside

24 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1834
Navn: Carl August Rudolf v. Oppen
Alder: 42 Civilstand: Gift
Erhverv: Major, Ridder af ft. Johanniter og ft. Vladimer Ordenen samt af det Preusiske
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Hovedgaarden Clausholm
Indtastningsnr: B7218 Løbenr.: 468
Kommentarer: "Stilling: Jernkors Besidder af Stamgodset Clausholm"

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1834
Navn: Rosata v. Oppen fød v. Schjelden
Alder: 38 Civilstand: Gift
Erhverv: Hans Kone
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Hovedgaarden Clausholm
Indtastningsnr: B7218 Løbenr.: 469

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1834
Navn: Marie Elisebeth Emilie v. Oppen
Alder: 13 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Børn
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Hovedgaarden Clausholm
Indtastningsnr: B7218 Løbenr.: 470

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1834
Navn: Adolf Wilhelm Rudolf v. Oppen
Alder: 11 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Børn
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Hovedgaarden Clausholm
Indtastningsnr: B7218 Løbenr.: 471

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Carl August Rudolph v. Oppen-Schilden Køn: M
Alder: 55 Civilstand: Gift
Erhverv: Preusisk Major, Ridder af flere Ordner Fødested: Preusen
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Indtastningsnr: B7219 Løbenr.: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Rosalia v. Oppen-Schilden født v. Schilden Køn: K
Alder: 52 Civilstand: Gift
Erhverv: Hans Kone Besidder af Gaard m.m. Fødested: Itzehoe
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Indtastningsnr: B7219 Løbenr.: 2

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Emma v. Oppen Køn: K
Alder: 24 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Datter, Frøken Fødested: Woldum Sogn, Randers Amt
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Indtastningsnr: B7219 Løbenr.: 3

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Rudolph v. Oppen Køn: M
Alder: 22 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres søn, Leutenant ved det prins ?? Garde Dragon Regiment Fødested: Ligesaa [Woldum Sogn, Randers Amt]
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Indtastningsnr: B7219 Løbenr.: 4

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Johan Frederich Blix Oppen Zimmermand Køn: M
Alder: 33 Civilstand: Gift
Erhverv: proprietær Fødested: Gunderslev Sogn på Falster
Sogn: Enslev Herred: Djurs Nørre
Amt: Randers Stednavn: Enslev
Husstands-/familienr: 28 Matr.nr/adresse: Slemming
Indtastningsnr: A2423 Løbenr.: 181

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1840
Navn: Carl August Rudolph v. Oppen Køn: M
Alder: 48 Civilstand: Gift
Erhverv: Major, Ridder, Besidder af Stamhuset Clausholm
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Hovedgaarden Clausholm
Husstands-/familienr: 73
Indtastningsnr: B7341 Løbenr.: 504

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1850
Navn: Carl August Rudolph v. Oppen-Schilden Køn: M
Alder: 60 Civilstand: Gift
Erhverv: Preussisk Major og Ridder af flere Ordner Fødested: Preussen
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1
Indtastningsnr: B7342 Løbenr.: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1850
Navn: Rosalia v. Oppen-Schilden født Schilden Køn: K
Alder: 57 Civilstand: Gift
Erhverv: Hans Kone, besidder af Gaarden m.m. Fødested: Itzehoe
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1
Indtastningsnr: B7342 Løbenr.: 2

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1850
Navn: Rudolph v. Oppen Køn: M
Alder: 29 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres Søn, afskediget kgl. preussisk Cavalleri-Leuetenant Fødested: Her i Sognet
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1
Indtastningsnr: B7342 Løbenr.: 3

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Hendrich Oppenhein Køn: M
Alder: 36 Civilstand: Gift
Erhverv: Dragon ved 5te cavalleri regiment Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Brødregade
Husstands-/familienr: 237
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 4682

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Carl Oppenhein Køn: M
Alder: 4 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres børn Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Brødregade
Husstands-/familienr: 237
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 4684

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Martin Oppenhein Køn: M
Alder: 2 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres børn Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Brødregade
Husstands-/familienr: 237
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 4685

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: M Oppenheim Køn: M
Alder: 39 Civilstand: Gift
Erhverv: Kjøbmand Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Storegade
Husstands-/familienr: 640
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 6604

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Betty Oppenheim Køn: K
Alder: 6 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres børn Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Storegade
Husstands-/familienr: 640
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 6606

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Sigfred Oppenheim Køn: M
Alder: 3 Civilstand: Ugift
Erhverv: Deres børn Fødested: Randers
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Storegade
Husstands-/familienr: 640
Indtastningsnr: b6436 Løbenr.: 6607

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Salomon Moses Oppenheim
Alder: 34 Civilstand: Ugift
Erhverv: Handelsmand af den jødiske nation
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Randers Købstad
Husstands-/familienr: 225 Matr.nr/adresse: Westergrave 334
Indtastningsnr: B9189 Løbenr.: 1269

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Isac Oppenqvist
Alder: 22 Civilstand: Ugift
Erhverv: Skomagersvend
Sogn: Randers Købstad Herred: Støvring
Amt: Randers Stednavn: Randers Købstad
Husstands-/familienr: 74 Matr.nr/adresse: Ditmersken 224
Indtastningsnr: B9189 Løbenr.: 536

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1855
Navn: Carl August Rudolf v. Oppen Schilden Køn: M
Alder: 65 Civilstand: Gift
Fødested: Preyssen
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1
Indtastningsnr: C0847 Løbenr.: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1855
Navn: Rosalia v. Oppen Schilden Køn: K
Alder: 62 Civilstand: Gift
Fødested: Itzehoe
Sogn: Voldum Herred: Galten
Amt: Randers Stednavn: Clausholm Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1
Indtastningsnr: C0847 Løbenr.: 2
Kommentarer: født v. Schilden

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1834
Navn: Abraham Oppenheim Køn: M
Alder: 20 Civilstand: Ugift
Erhverv: Svend
Sogn: Hobro Købstad Herred: Onsild
Amt: Randers Stednavn: Adelgadens Vester Side
Husstands-/familienr: een Familie Matr.nr/adresse: No. 53. a.
Indtastningsnr: C1959 Løbenr.: 379

--------------------------------------------------------------------------------

Retur til Søgeside

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-12-03 21:49

3x Oppenheim fra København.
senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Charlotte Amalie Oppenheim
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 1770 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 24 JUL 1853

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Lars Monrad Family
Marriage: 15 SEP 1789

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 445767
Page Number:
Reference number: 29034

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Sophie Frederikke Oppenheim
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 05 APR 1766 Of, Snoldelev, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 23 MAR 1798

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Peter Adolph Knudsen Family
Marriage: 19 SEP 1787

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 184264
Page Number: 876
Reference number: 18388

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

GI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

LOVISE AUGUSTA OPPENHEIM
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: FRIDERICH LUDVIG ZUSCHLAG Family
Marriage: 14 APR 1789 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M202046 1722 - 1813 0044332 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-12-03 17:19

Kan du bruge disse oplysninger eller køres der i ring ??
Senta

Kommentar
Fra : salome

Dato : 12-12-03 22:25

Til Jeannie:

Jeg forbinder heller ikke jøder med militærtjeneste - i hvert fald ikke i Randers i 1800-tallet, hvor de omtales "af den Jødiske Nation" og må aflægge troskabsløfter for byen, og hvad ved jeg ... Men det har ikke forhindret dem i at have dragon-heste i deres stalde – og tage en klækkelig sum for det

Vi kan lige tage de første jøder (ikke Adam & Eva, men dem i Randers) igen: Altså, der ER et par jøder i byen i forvejen, men i 1800 indlogerer to svogre - Salomon Oppenheim & Gerson Heinemann - sig hos en jøde, Jacob Nagtigal. De 2 driver manufakturhandel - men handler i virkeligheden med ALT, der kan omsættes! I 1803 får de lov til at oprette en synagoge i byen. De starter småt i et par lejede værelser, men det er grundlæggelsen af det Mosaiske Trossamfund i Randers!

Gerson er fra byen Bückeburg i Tyskland, mens Salomon er fra Hamburg:

Salomon O (8.7.1765) er gift med Bergitte Heinemann (1771 i Bückeburg)
--- deres børn:
1: 1806: Moses Salomon Oppenheim, købmand, gift med Esther Heinemann.
deres børn:
1839: Betty Oppenheim, 1gift med Rabbiner Wreschner
1840: Herman Oppenheim (dør som 4-årig)
1842: Sigfred Oppenheim, fuldmægtig gift med Betzy Meyer
1848: Gerson Oppenhejm, Overretssagfører, gift med Selly Levisohn

2: 1809: Heinrich Salomon Oppenheim, skræddermester, gift med Frederikke Wulff
deres børn:
1840: Salomon Oppenheim, dør 1. nov. 1840, 10 uger gl.
1842: Carl Oppenheim, Læderhandler, gift med Jeanette Cohn
1843: Martin Oppenheim, død i 1848 4 ½ år gl.
1845: Vilhelm Oppenheim, gift 1875 i Randers med Frederikke Meyer, 23, lærerinde

3: 1811: Meyer Salomon Oppenheim, Guldsmedesvend dør i 1841

4: 1814: Abraham Salomon Oppenheim, gifter sig 3 gange, dør i Hamburg
deres børn:
1856: Abraham Oppenheim, Hamburg, gift med Jeanette Wolff fra Altona
1857: Rudolf Oppenheim, Hamburg, dør 1861
1860: Wolf Oppenheim, Hamburg

Kilde: Jøderne i Randers i ældre og nyere tid, 1919, af F. Uldall
Stamtavle for Slægten Oppenheim/Oppenhejm, 1993, af Erik Oppenhejm, Klampenborg

Det er simpelthen ret svært, at squeeze en [kleinsmedesvend Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim] ind i ovenstående. - Jeg ved, Erik har gjort sit bedste - uden held!

alice

Kommentar
Fra : salome

Dato : 12-12-03 22:28

til Senta:

Jeg tror, jeg har undersøgt ALLE dine foreslåede "hits".

Lad os tage dem bagfra:

3 x Oppenheim fra København:
Charlotte Amalie Oppenheim
Sophie Frederikke Oppenheim
Lovise Augusta Oppenheim

De er døtre af en "Mdm Oppenheim" f. ca 1747. Om hende står der i FT-1787, at hun er 40-årig enke - og at hun holder skole i Kbh.
Charlotte gifter sig og får 6 børn med efternavnet "Monrad" i Norge.
Sophia gifter sig til et "Knudsen" i Snoldelev v Roskilde
Lovise gifter sig med "Zuschlag" i Kbh. De får tvillinge-piger, men allerede da pigerne er 6-7 år gifter Zuschlag sig igen. Da er Lovise nok død.

Efternavnet Oppenheim burde hermed for deres vedk. være borte. Alligevel dukker der ved FT-1885 en Ludvig Alexander Oppenheim f. ca 1859 i Roeskilde op. Han er studerende inde i København.

Der er også en August Oppenheim, 31, Ugift, Capitalist, Sorø, Slagelse, Taarnborg, Svendstrup Mark, Dyrehovedgaard, ved FT-1840
Og en Marie Oppenheim, 23, Ugift, Stuepige, Holbæk, Tuse, Hjembæk, Stokebjerg skov, Aggersvold, ved FT-1840

Men dét passer heller ikke med noget.

Alice, der dog vil undersøge, hvem "Mdm Oppenheim" var enke efter!

Kommentar
Fra : salome

Dato : 12-12-03 22:31

Til Senta:

Indrømmet. Jeg har ikke ét sekund overvejet slægtskab med nogen, der hedder "Oppen". Eller "Oppenqvist". Slet ikke en Ridder af Johanitter Ordenen. ... Sådan som jeg ser det, er den røde tråd i min familie noget med "håndværkssvendene, der udvikler sig til faglærte industriarbejdere". Og når jeg kigger på de adresser, hvor vi har boet, så er vi flyttet fra noget forfærdeligt slum til solide arbejder-karréer og alm. boligbyggeri. Meget langt fra "Stamgodset Clausholm"!

En anden rød tråd, jeg hager mig fast i, er navnene. Når man hedder [Wilhelm Carl Ludvig Oppenheim] og kalder sin førstefødte [Carl Wilhelm Henrik], så er det nok, fordi ens far hedder [Carl (Wilhelm)] (?) - Og ens bedstefar hedder nok Wilhelm (?).

Om man hedder Oppenheim, Oppenhejm eller Oppenheimer er familiemæssigt ét fedt. Men jeg tror ikke, man lavede det om til Oppenquist, Oppenhagen, eller bare Oppen, ...

alice, der har noteret sig dine oplysninger.

Kommentar
Fra : salome

Dato : 12-12-03 22:36

Til Senta:

(Hvorfor foreslår stavekontrollen hele tiden "Santa"???) <

Nu du siger det. Ja, det kører lidt i ring.

Alice

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-12-03 10:51

En Selig Oppenheim fra indvandre databasen,.
Kender du ham. ?

Senta

Efternavn: Oppenheim Fornavn: Selig
Erhverv: Farversvend Fødelokalitet: Imshausen
Føderegion: Preussen Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1829 I DK fra: 1860
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: København og Frederiksberg
Lov af: 07 03 1885 Tillæg: A
Løbenr: 35

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-12-03 11:07

Fra folketællingen Sorø 1840

August Oppenheim, 31, Ugift, , Capitalist,
Kender du ham. ?
Senta
Samtlige personer i husstanden

soroe, Slagelse, Taarnborg, Svendstrup Mark, , Dyrehovedgaard, 116, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Ferdinand Ree, 24, Ugift, , Eier af Gaarden,
August Oppenheim, 31, Ugift, , Capitalist,
Sigvard Lund, 28, Ugift, , Forvalter,
Sophie Eilertsen, 41, Ugift, , Huusjomfrue,
Peder Soelberg, 31, Ugift, , Gartner,
Johan Kryer, 31, Ugift, , Schafer,
Christian Rasmussen, 23, Ugift, , Hjulmand,
Jørgen Pedersen, 25, Ugift, , Smed,
Niels Vallingsen, 15, Ugift, , Tjener,
Peder Nielsen, 21, Ugift, , Tjenestefolk,
Christen Hansen, 24, Ugift, , Tjenestefolk,
Daniel Hansen, 23, Ugift, , Tjenestefolk,
Ole Larsen, 20, Ugift, , Tjenestefolk,
Jørgen Jensen, 26, Ugift, , Tjenestefolk,
Søren Hansen, 19, Ugift, , Tjenestefolk,
Morten Mikkelsen, 31, Ugift, , Tjenestefolk,
Anders Jensen, 18, Ugift, , Tjenestefolk,
Niels Sørensen, 17, Ugift, , Tjenestefolk,
Anders Pedersen, 44, Ugift, , Tjenestefolk,
Anders Nielsen, 28, Ugift, , Tjenestefolk,
Peder Wallensbæk, 26, Ugift, , Tjenestefolk,
Jens Jensen, 32, Ugift, , Tjenestefolk,
Niels Jørgensen, 22, Ugift, , Tjenestefolk,
Peder Nielsen, 29, Ugift, , Tjenestefolk,
Maren Rasmusdatter, 46, Ugift, , Tjenestefolk,
Ane Hansdatter, 22, Ugift, , Tjenestefolk,
Lise Dreiøe, 23, Ugift, , Tjenestefolk,
Hans Vilhadt, 59, Gift, , hollændernes Forpagter,
Dorthea Tilthen, 39, Gift, , hans kone,
Henrik Vilhardt, 17, Ugift, , hans Børn,
Christian Vilhardt, 11, Ugift, , hans Børn,
Carl Vilhardt, 4, Ugift, , hans Børn,
Mathine Nielsen, 24, Ugift, , Huusjomfrue,
Christian Larsen, 22, Ugift, , Bødker,
Lisbeth Christensdatter, 32, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Ane Nielsdatter, 24, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Niels Hansen, 26, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Kirstine Hansdatter, 41, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Fredrik Eriksen, 44, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Christian Sihæfer, 29, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,
Kirstine Hansdatter, 28, Ugift, , Tjenestefolk hos hollænderforpagteren,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-12-03 12:55

Lovise gifter sig med "Zuschlag" i Kbh. De får tvillinge-piger, men allerede da pigerne er 6-7 år gifter Zuschlag sig igen. Da er Lovise nok død.

Jeg fandt lidt om Zuschlag der er præstesøn fra Jydstrup gift i 1790 med Louise Augusta Oppenheim; efter hendes Død 1798 ægtede
han s. A. Marie Frederikke Stunder (f. 1765 f 1829), Datter af
Guldsmed S.OSV.
Louise Augusta Oppenheimer er , var ikke jøde, måske ligger løsningen på din Oppenheim her.

På denne adresse lidt Om ovenstående.
Senta

http://www.lysator.liu.se/runeberg/dbl/19/0423.html
Zuschlag, Frederik Ludvig, 1759-1808, Billedhugger. Han
var Søn af Sognepræst Johannes Mortensen Z. og blev født 14. Febr.
1759 i Jydstrup, hvor Faderen da var Præst, 1789 blev han Kan-
cellist i Søetatens Revisionskontor, 1798 Kontrollør ved Assistens-
huset i Kjøbenhavn; han døde 18. Jan. 1808. Ved Siden af sin
Embedsvirksomhed fik han Tid til at dyrke og frugtbargjøre et
lille kunstnerisk Talent; han modellerede nemlig Portrætmedailkmer
i Vox, hvoraf der toges Gibsafstøbninger, som solgtes til en over-
kommelig Pris (i Rdl. d. K. Stykket). Af Saadanne Portrætme-
dailloner nævnes: Prins Carl af Hessens, Skuespiller Roses, Skue-
spillerinderne Md. Walters og Md. Preislers, Suhms og Komponisten
Naumans. Han skar ogsaa Medailloner i Elfenben. Z. ægtede
1790 Louise Augusta Oppenheim; efter hendes Død 1798 ægtede
han s. A. Marie Frederikke Stunder (f. 1765 f 1829), Datter af
Guldsmed S.

Weilbach, Nyt dansk Kunstnerlex. J?m Beckett.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-12-03 17:13

Nye opdateringer af døbte viede osv fra Odensen på denne hjemmeside
http://www.virgo-fyn.dk/

Kommentar
Fra : salome

Dato : 15-12-03 21:40

Kære Senta,

Jeg kigger & tænker & kigger igen ... intet skal jo være uprøvet!

alice

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 80 point
Dato : 15-12-03 21:56

Held og lykke, håber du finder den du søger.
God jul.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : salome

Dato : 15-12-03 23:50

Gran i håret og bed en bøn!

Senta, du løber med præmien ... du har været alletiders hjælp hele vejen igennem - også selvom jeg ikke har nået målet.

Også stor tak alle andre. Ingen nævnt - ingen glemt.

Alice