/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Slå autotekst fra i Excel 8.0e?
Fra : rcn
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 07-03-02 11:03

Jeg er ved at lave en skabelon hvor jeg i et felt gerne vil have eksempelvis "april 2002" stående, men den retter det automatisk til "01-04-2002" så snart jeg forlader feltet, og det er ikke meningen. Hvordan slår jeg funktionen fra?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 13:19

Det kan tackles på 2 måder:
1) Sæt en apostrof ' foran datoen, så bliver den opfattet som tekst.
2) Vælg menuen Formater - punktet Celler - fanen Tal - punktet
Brugerdefineret og sæt formatet til mmmm åååå

Claus Henriksen

On Thu, 07 Mar 2002 10:03:11 GMT, "rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg er ved at lave en skabelon hvor jeg i et felt gerne vil have
>eksempelvis "april 2002" stående, men den retter det automatisk til
>"01-04-2002" så snart jeg forlader feltet, og det er ikke meningen.
>Hvordan slår jeg funktionen fra?å cd'en.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-02 14:02

Hej

Højreklik på en celle > vælg FORMAT CELLS eller formater celle > i det første faneblad vælger du TEKST
Eller Skriv det lille tegn ' foran, så sker der ikke noget.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : rcn

Dato : 07-03-02 14:08

Jeg kan oplyse at man kan snyde ved at sætte et mellemrum foran istedet for '
Men tak for højreklikket.
Rikke