/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til køb af grafikkort
Fra : RaB
Vist : 266 gange
50 point
Dato : 08-12-03 12:47

hvorfor et grafikkort skal jeg købe??? den skal billige men også utrolig god... jeg havde en geforce 4 ti 4200 før men den er brændt af...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 13:01

Billig og utrolig god, to lidt modsætninger.

Mit råd er at du går ind i www.edbpriser.dk og læser om de forskellige kort der er, ud fra din tegnebog, og læser evt. hvad andre har gjort af erfaringer med pågældende kort.

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-03 14:57

Der er nogle gode retningslinier her fra Squanto : http://kandu.dk/dk/tip/5794

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 08-12-03 17:47

Hvor meget er "billigt"..?

Cgade.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 08-12-03 18:08

Hvis du har 1500,- til et gfx 5700 ultra, vil jeg klart anbefale det.
Det har fået nogle rigtigt gode resultater i dvs. tests og er nok et af de bedste midrange grafikkort på markedet for øjeblikket.

test a kortet: http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=1545

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 19:35

Hey RaB

Kommer an på om du skal spille, eller lave billed video redigering.
Dit gamle kort er en ok model til begge dele.
I den dyre ende radeon 9800pro og xt til 3500-4200Kr. Gode spil kort.
I den lidt mere tilgængelige klasse Geforce FX 5200 til 5900 fra 550Kr til 2600Kr.
Alle disse kort har nogenlunde samme max. opløsning og ramdac.
Lad din tegnebog afgøre,hvad du vil have. Du skifter sikkert om et års tid alligevel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:52

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>