/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp deaktiverer driver
Fra : jjkandus
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 08-12-03 12:33

xp deaktiverer driver, fordi den ellers vil gøre windows ustabil.
driveren hedder cdralw2k.sys

hvad gør jeg

Kommentar
Fra : resten

Dato : 08-12-03 12:54

Du kan ikke bare fortsætte og se havd der sker ?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-12-03 12:56

Find en nyere driver som er XP-understøttet. Find den hos producenten af den aktuelle hardware.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 12:59

driveren må være til noget hardware du har...
Gå ind, tilføj / fjern hardware, og fjern enheden.
Genstart maskinen, og XP vil finde din nye hardware, og install. driver for denne.

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 13:07

Det er en fil til easy cd creater, og hvis du ikke bruger programmet er den som sådan ligegyldig.
Da du har xp på din pc, og den software vist ikke understøtter xp, vil jeg råde dig til at finde et andet cd-brænderprogram, evt. nero.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-03 13:14

Driveren må være understøttet af XP, for den kan hentes til XP her:
http://www.cdrom-drivers.com/drivers/88/88169.htm

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 08-12-03 13:17

svar til resten, jo den kører da fint når jeg fortsætter, men det er kedelig at få den meddelse hver gang jeg starter op

til ellebye, du har ret i det er til et brænder program, men jeg kan ikke bare fjerne den for så kan xp ikke finde mine cdromer, hvoraf det ene er en HP brænder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-03 14:46
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 19:14

Først hvilken version af easy cd har du, jeg mener de (roxio) stoppede med nye driver til version 5 hvor du ikke kan få en xp-driver, så skal du op i version 6, se

http://www.roxio.com/adban/internal_campaigns/promotions/xmas_gift_guide/interest_guide_music.jhtml

og den skal du desværre betale for.

ellebye

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 08-12-03 20:40

jeg siger tak for svarene, jeg har løst problemet ved at slette alle drivere, til sidst måtte jeg gå ind i regedit for at få det hele med.
Jeg har derefter sat skidtet til at køre med Nero 5.5 software og det virker tilsyneladene

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-03 22:02

Det er du alt andet lige bedre tjent med.

Har selv har easy cd, som i øvrigt var et udmæket program, blot ikke til XP.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 09-12-03 16:20

Ok ellebye, du har ret det kører fint nu

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-12-03 17:48

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : jjkandus

Dato : 15-12-03 18:07

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 15-12-03 18:08

Hej, alle undskyld til alle indlæg fordi jeg glemte at acceptere et svar. Der var mange gode, men man skal jo vælge