/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Flamingo i skillevæg
Fra : bv32
Vist : 1260 gange
50 point
Dato : 08-12-03 12:01

Hej. Jeg har blændet en dør med gipsplader og isoleret m. flamingoplader (jf. råd fra trælasten, hvor jeg købte gipspladerne). Mit spørgsmål er nu om det er sådan en god ide at bruge flamingoplader til isolation. Der er også lagt elkabler imellem gipspladerne (elektrikeren mente ikke at det gjorde noget). Brænder flamingo ikke ret godt? Må man overhovedet lægge elkabler i flamingo? "Væggen" er placeret 25 cm fra en brændeovn.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 12:05

Flamingo brænder som krudt.
Men der er ikke noget ulovlig i, hvad du gør, nå du afdækker med en klasse 1 beklædning (gips)
Men hvorfor dælen bruge flamingo??? Hvorfor ikke mineraluld??
Mineraluld, er meget lettere at tilpasse, så brug dog dette.

MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-03 12:06

Flamingo brænder som krudt.
Men der er ikke noget ulovlig i, hvad du gør, når du afdækker med en klasse 1 beklædning (gips)
Men hvorfor dælen bruge flamingo??? Hvorfor ikke mineraluld??
Mineraluld, er meget lettere at tilpasse, så brug dog dette.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 12:06

?? hvorfor kom dette to gange???

jms

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-03 12:10

Tja, du har vel en nervøs finger JMS. Du glemte lige at mineraluld er væsentlig billigere end flamingo, og har meget bedre lyddæmpende egenskaber, idet det er tungere.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 12:13

<<3773
Helt enig i dit indlæg. Isolering med flamingo i sådan tilfælde, er også vanskelig at få "tæt" i samlingerne.

Prøver lige igen, med nervøs finger
JMS

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-03 12:48

Flamingo's brændværdi er nogenlunde ligesom olie, set i forhold til vægt. Når det brænder, ryger det af helvede til, soder og udvikler trælse giftige dampe. Det taler så for flamingo'en at den ikke suger fugt.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 08-12-03 17:04

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 19:14

Selv tak
Glædelig
JMS
nb. nu kan jeg ikke læse flere kommentarer her.