/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Flyverdragt - hvornår??
Fra : nicolehh
Vist : 560 gange
330 point
Dato : 08-12-03 10:27

Hvornår er det tid til at skifte til flyverdragt??

Syntes det er svært at gennemskue med de temperaturer vi har i år...
Så er det varmt, så er det koldt, så er det varmt osv.

Har forsøgt at snakke med DP om det, og vi kan kun blive enige om at det skal være koldere, for ellers står man med håret i postkassen når der kommer rigtig frostvejr.

Men her til morgen var jeg virkelig i tvivl...
Det har været frost i weekenden, men i dag er det igen op til 8 + grader, og hvad med i morgen, der bliver det også varmt...

Hvis jeg pakker min datter i flyverdragt nu, kan jeg risikere at skulle stå med 2-4 lag tøj under den, hvis vi skulle få hård frost (12/15 frostgrader)

Men hvornår er det tid?? Hvor koldt skal det være??
Hun har selvf. varm hue og handsker på, og strømpebukser under sine alm. bukser...

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 08-12-03 10:50

Hej Nicoleh

Min datter har body, ribbluse, strømpebukser, hue, handsker og flyverdragt på.
Jeg syntes også det kommer an på hvor isoleret din barnevogn er. Kom evt. en flamingoplade elelr aviser i bunden.
Min datter på 11 mdr. er lige tilpas når hun kommer ind. Jeg vil senere lade hende beholde sine bukser og trøje på i vognen.
Jeg ville nu aldrig lade hende stå ude og sove hvis det var 12/15 minusgrader og det vil en dagplejemor vel heller ikke ?

Køb en tyk lækker flyvedragt og tilpas det hun har på inden under til tempraturen.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-12-03 11:09

Det var nu heller ikke så meget når hun skal sove ude, det problem er løst, det var mere generelt, når de er ude at gå/i klapvogn, skal måske lige nævne at hun er 21 mdr.
*ss*

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 08-12-03 12:52

Hej
Et svar fra en far med 2 unger som nu er 6 og 8 år.
De har altid brugt flyverdragt fra ca. okt - apr., det er ikke så meget temperaturen vi er gået efter. Men det at det er betydelig lettere for dp og bh at give dem en flyverdragt på end overtræksbukser og jakke. Samt at man ikke oplever at de skiller mellem jakke og bukser, når de nu tumler rundt. En anden fordel er jo også at de flyverdragter som vi har brugt har været vandafvisende, og derfor har det været ligemeget om de fik vand på sig.
/Jens

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-12-03 14:49

Jens> har i ikke haft problemer med, at nu det er så varmt, og så når det bliver koldt, kommer børnene til at fryse (tænker mest i frostvejr)??

Vil ikke ligefrem sige, at vi har haft kolde mdr. indtil nu, og tro faktisk at det bliver meget koldt denne vinter!!??!

Hvis man selv tager for varmt tøj på for tidligt, syntes jeg hurtigere man kommer til at fryse, når det virkelig bliver koldt!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 330 point
Dato : 08-12-03 15:59

Knægten på 4 er begyndt med "flyveren" og han holder endda et stort aktivitetsniveau. Flyverdragten kan du sagtens anvende nu, men reguler liiige mængden af tøj indenunder. Husk huen, det er koldt for små ører, selv ved otte graders varme.

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 10-12-03 10:52

Tak for svaret 3773.