/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
systemfil væk
Fra : babsoman
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 08-12-03 10:25

hejsa
jeg var ved at rydde op i gamle programmer på min pc og på en eller anden måde har den slettet 2 systemfiler når jeg starter den skriver den at den ikke kan åbne fordi
display.sys og ifshlp.sys mangler hvad gør jeg har virkelig brug for at komme ind i den computer igen
mvh
TINA

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-12-03 10:36

Find de to filer på en tilsvarende computer (samme Windows) og kopiere dem ind i C:\windows på den computer du har ødelagt.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 10:36

Kender ikke dit styresystem ( win... hvad????)
Nyere win:
Start PC, tryk på åben din cd drev, put din cd i cd rom drevet. luk denne.
tryk på reset (eller tag strømmen) start maskinen igen, følg anvisninger på skærmen, vælg reparer kommando når du kommer dertil.. Spørg igen, hvis du har problemer. Ved ovennævnte, vil din PC genistallere tabte filer.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-03 10:43

Hej Tina

Hvis du ikke har held med det foreslåede kan du hente de 2 filer her: http://www.dogbone.org/html_pages/startup.htm

display.sys skal ligge i biblioteket C:\WINDOWS\COMMAND\
og
ifshlp.sys i C:\WINDOWS\

mvh srhansen

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 08-12-03 10:51

tusind tak for jeres svar men hvordan skal jeg ligge de filer ind når jeg ikke kan åbne windows?? jeg bruger forøvrigt windows ME
mvh
TINA

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 10:53

Du kan ikke lægge filerne ind,
følg anvisningerne i mit første svar
JMS

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-03 10:55

NB.
bare der er strøm på PC kan du åbne CD rom drevet.. derfor start PC.-..

jms

Godkendelse af svar
Fra : babsoman

Dato : 08-12-03 10:59

Tak for svaret jmsgruppen.
hej må jeg ikke få din email hvis noget kikser for mig??
min er fiti@stofanet.dk
mvh
Tina

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 11:04

Selv tak, sender dig lige en mail.
Og forøvrigt

JMS
NB. Jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-03 11:05

Hej igen

Først syntes jeg du skal se om ikke jms' løsning virker. Gør den ikke det skal du bruge en boot diskette. På boot disketten skal du kopiere de to filer. Når du har bootet fra disketten skriver du:
1. copy a:ifshlp.sys c:\windows
2. copy a:display.sys c:\windows\command

mvh srhansen