/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hente/sende mails fra flere comp.
Fra : PhanTomY
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 08-12-03 09:33

Hej

Vi har 3 computere i vores lille firma hvorpå de alle kan gå op at hente/sende post fra vores 2 mail (tilknyttede gennem vores to sites)... Det er rimeligt irriterende at det ikke er muligt at have alle mails på alle computerne på samme tid. Mit spørgsmål er så om det ikke er muligt at gøre uden en Exchange server?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-12-03 10:28

Det burde være muligt at vidresende en kopi af alle indkomne mails til tre konti, som i så tømmer med korte intervaller.

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 08-12-03 10:43

Tror du misforstår mig...
Vi har 2 mail konti som bliver tjekkede på 3 computere... og det er ikke smart rent arkiverings mæssigt osv.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-12-03 11:13

Hvis i bruger Outlook (ikke Outlook Express) kan i evt. prøve at lave en "Privat Mappe Fil" (søg evt. på din hardisk efter *.pst) Denne PST-fil skal så lægges centralt på jeres netværk. Herefter kan i alle åbne den samme. Hvor sikkert og hvor godt det virker ved jeg ikke,men det er da et forsøg værd. Husk at tage backup!

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 08-12-03 11:20

Vi bruger desværre express, men tak for hjælpen alligevel...

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 08-12-03 11:57

Opret en e-mail på en af pc'erne med navnet for et eksempel arkiv@xxxxx.dk og på jeres mail- server eller hosting ber i så om at alle indkommende mail sendes til "arkiv@xxxx.dk

Hilsen
Mikael

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-03 15:56

Hejsa.

Nu ved jeg ikke om i har fri MB plads på jeres mail boxe hos jeres udbyder, men hvis i har er dette mit bud på en god løsning:

Tøm mails fra alle 3 maskiner via IMAP istedet for POP3. Dette gør at alle mails bliver liggenede på jeres udbyders server og i kun henter en kopi ned. Hvis i operetter en ny mappe, vil denne også blive oprettet på de andre maskiner og hvis i flytter en mail over i den nye, vil dette også ske på de andre maskiner.

Bare en mulighed, men den bedste løsning er en central server. Evt. Exchange.

Hilsen

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-03 16:31

Ja det er nok det der er problemet! I det øjeblik i henter mail fra serveren fjerner I osse mailen på serveren!
Men hvis i bruger outlook express prøv at gå ind under funktioner og konti. Marker konto og gå ind under egenskaber >> avanceret og under levering sætter I flueben i Gem en kopi af meddelser på serveren! Serveren skal dog tømmes engang imellem, da der normalt er en begrænsning af mail plads!
Hvis I bruger outlook må der kunne indstilles tilsvarende!

Godkendelse af svar
Fra : PhanTomY

Dato : 10-12-03 08:54

Tak for svaret kvolsgaard.

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 10-12-03 08:55

og jer andre... men man kan jo kun give en pointene..smart