/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Tv-out - Kun sort/hvide farver
Fra : engholm2
Vist : 261 gange
120 point
Dato : 08-12-03 00:28

Hejsa
Sidder med en acer aspire 1315LM bærbar. AMD athlon 2500+, 256m DDR SDRAM og 40 GD HDD.
Grafikkortet er et S3 Prosavage DDR med 32 MB Ram og Tv-out.

Når computeren kobles til tvet viser det kun sort/hvide farver. Har prøvet både med S-vhs og composit. Under skærmmenuen kan man vælge at bruge PAL og NTSC og begge dele er afprøvet, men stadig kun med sort/hvide farver.
Hvad gør jeg??
Mvh Morten

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 08-12-03 00:42

en af mine kammerater havde det samme problem, så satte han opløsningen på skærmen ned til det laveste så gik det væk.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 08-12-03 01:19

Har haft samme problem indtil jeg prøvede programmet Tvtool som løste det
http://tvtool.info

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-03 08:56

Ja, som Aprilia skriver skal su sætte opløsningen til 800 x 600 pkt og benytte din composit udgang.

Tvtool, som Fox_dk, nævner er også fremragende til opgaven, men det kræver at det er en Nvidia chips der benyttes på dit grafikkkort.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 08-12-03 12:23

ellers prøv et "colorfix" kabel (jeg tager ikke fis), kan købes i Brinck, fona osv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-03 16:41

Jeg tror jbg har ret! Lyder som om du har et B&O eller et ældre fjernsyn?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:40

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar