/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Min cybercity-forbindelse er mærkelig
Fra : ting27
Vist : 400 gange
500 point
Dato : 07-12-03 19:53

Hej. Jeg fik en ADSL-forbindelse fra Cybercity for et par dage siden, men den er ret mærkelig.
Hastigheden er tjekket og virker men, når jeg skal ind på en hjemmeside kan det tage op til 29 sekunder før den overhovedet begynder af loade den.
Jeg har langt mærke til, at lampen på routeren nogen gange ikke lyser, og det gør den netop ikke mens den prøver at få kontakt med en hjemmeside.
Hvis jeg nu starter en download eller upload, og derefter går ind på en hjemmeside er den inde på siden på under 2 sekunder, åbenbart fordi forbinelsen er aktiv. Jeg håber sandelig på at noget kan hjælpe mig.

Mvh.
ting27

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-12-03 19:56

Vi kan da lige tjekke for snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-12-03 20:02

Det lyder nok mere som om der er noget i vejen med forbindelsen fra Cybercity side.

Men ingen skade at gøre som >arlet foreslår.
Det er jo sket i forbindelse med opkoplingen.

Nu behøver man jo ikke at se spyware i alt hvad der sker på ens computer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 20:07

Jeg havde i forvejen kørt både spybot, og AdAware.
Nu har jeg også kørt hijackthis, og her er loggen:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:02:38, on 07-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\Netscape\Netscape\Netscp.exe
C:\Programmer\Teamspeak2_RC2\TeamSpeak.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Gert\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Gert\Application Data\Mozilla\Profiles\default\k0vlfx9o.slt\prefs.js)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Mozilla Quick Launch] "C:\Programmer\Netscape\Netscape\Netscp.exe" -turbo
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37959.0047916667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{311E8E91-8FDC-4E4B-A71F-4DDF0BFBDC50}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{311E8E91-8FDC-4E4B-A71F-4DDF0BFBDC50}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 20:53

Hej ting27

Hvilken router benytter du en Zyxel 650R ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-12-03 20:55

Det er ikke snavs der har blokeret for det, for logger er rimelig pæn..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-12-03 21:01

Meget tyder på at du er nød til at tage kontakt til Cybercity.

ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 21:07

Ja. Det er en Zyxel 650R. Er der nogen der ved om PPPoE/ACT skal lyse konstant, eller om den bare skal blinke. DSL lampen lyser konstant, og det er PPPoE der blinkerengang i mellem. Hvis jeg nu laver hul igennem virker forbindelsen også fint nok. Jeg gider bare ikke starte en download hver gang jeg skal på nettet.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 21:09

Hej igen

Jeg kunne godt tænke mig at du besøger: http://www.dslreports.com/tweaks
og udfører testen på siden. Herefter vil jeg gerne høre resultatet

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 21:13

Jeg mener bestemt at lampen pppoe er lampen for forbindelse mellem router og computer. Det virker mest fornuftigt ppp o(ver) e(thernet). Prøv eventuelt at skifte kablet mellem router og computer eller undersøg om der kan være en løs forbindelse

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 21:26

Nå jeg ser lige at den lampe også blinker på min router ! Selv om det ikke er den samme router jeg har, så er det åbenbart sandsynligt at pppoe lampen skal blinke lidt.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 21:36

Det var et problem der hedder 2+ second stall detected. Der står det er normalt, og variere i løbet af dagen, men jeg har haft den her forbindelse i meget lang tid, og det er aldrig blevet bedre.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 21:39

ang. den der lampe. Er den slukket når den ikke blinker?
I manualen står der, at hvis den blinker er linien klar, og hvis den lyser konstant, er der funktionel DSL-forbindelse.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-03 21:43

Trykk Alt/Ctrl/Del og vælg ydeevne, hvis din cpu køre 100% , er der et program der snupper alt kraft, vælg faneblad Prosessor og se hvilket program der opbruger ydeevnen.?
Har du opdateret dit routers firmware?

http://www.kandu.dk/dk/spg/5438
Citat fra denne side "Problemet er at din router skal være sat op til at køre DHCP fra ISP - modtage IP adresse fra TDC. Dette til trods for at du har en fast IP.

Det eneste TDC produkt der IKKE skal sættes med at DHCP fra ISP er Pro@ccess ADSL - Her er IP programmeret fast hos TDC.

Det virker totalt ulogisk at have fast IP og så skulle køre DHCP mod ISP (TDC).

ISP = Internet Service Provider."
Citat slut

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 21:51

Okay hvilken ping fik du ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 22:00

min. 124
max. 130

så jeg tror nok at min ping er ok..
Jeg kan jo også spille på nettet i tiemvis uden problemer, men det er fordi at den hele tiden sender, og henter data.
Problemet er kun ved etablering af forbindelse til en server, og alligevel ikke, får hvis linien er aktiv går det stærkt nok... (har vist sagt det tidligere) Dvs. at hvis jeg eksempelvis spiller online, og minimere spillet, for derefter at gå på nettet virker det fint.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 22:04

-> Palle Hansen. Der er lidt knas i citatet
Det er en cybercity linie og ikke en TDC linie, Zyxel 650R er en ATM router, der ikke vil virke på en TDC-linie. Min TDC linie er en PPPoe linie, jeg skal derfor ikke benytte DHCP. Det er ikke ulogisk at køre DHCP det afhænger jo af hvor mange der skal dele den pågældende RIPE.
Det er dog yderst sandsynligt at routeren skal køre DHCP fra ISP. Den skal køre en cybercity profile 1 jvf. http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/konfiguration_af_router/ måske det er en hjælp

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 22:06

Hvad er det for sider der typisk er langsomme ? Er det alle sider uden undtagelse ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 22:10

Alle sider er langsomme om at loade.
Palle Hansen > Det du nævner har jeg allerede prøvet, og det hjalp ikke engang lidt :(

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 22:18

Hmm....
Det kunne være en ide at prøve at tilslutte en anden computer til routeren, måske en bærbar du kan låne ?
Jeg har tidligere set at IE kan hænge pga. andet software eller spyware....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-12-03 22:26

Jeg har også prøvet med Opera, og Netscape.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-03 22:33

Også med en anden computer ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 08-12-03 07:01

jeg har ikke mulighed for at prøve med en anden computer

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 500 point
Dato : 08-12-03 08:52

Hej igen

Jeg må indrømme jeg er ved at være blank nu
Rent logisk vil jeg sige at hvis din ping og den øvrige test hos www.dslreports viste sig at være ok. Så må fejlen ligge i din computer. Hvor stor er din computer og hvor meget ram har du i den ?
Har du prøvet at slette de midlertidige filer * hitoriken i Internetexplorer ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 08-12-03 08:53

Prøv først at gå i start - kør og skriv "sfc /scannow" uden"" din xp skive skal sidde i drevet

Virker det ikke, bliver du nødt til at geninstaller din IE.

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet. hent den her : http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.

3: find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre

4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.

5: Luk det hele ned

6: dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har liggende på skrivebordet

Så har du en frisk installation af internet explorer

Se evt http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

NB Du kan evt lave en backup af din regedit.
Filer-Export vælg gem som

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 08-12-03 13:07

Jeg havde dagen før jeg fik min forbindelse lavet en frisk formatering, og da jeg havde TDC virkede det fint, men samme computer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 13:15

Hvilket heraf kan udledes at det er din forbindelse til cypercity der er problemer med.
Kontakt dem og udbed en forklaring. Jeg kan yderlig forstå, at du bruger tdc som fastforbindelse og cypercity som adsl.
Hvorfor skiftede du selskab?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-12-03 00:07

Nej. Jeg er flyttet hjemmefra, og valgte ikke TDC fordi man er tvunget til at have dem som fastnet hvis man også skal have ADSL.

Jeg har kontaktet Cybercity som siger at det er meget normalt med den type router jeg har. Så ved jeg bare ikke om jeg bliver fyldt med lort. Jeg har nemlig også kontaktet Zyxel, som siger at de har testet en moden magen til min uden problemer.
Cybercity tjekkede samtidig min forbindelse, og opdaterede min routers firmware, og stadig uden resultat.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 11:44

Så fik vi afsluttet den her også.. Havde nær glemt det.

Kommentar
Fra : GrenaaManden

Dato : 06-01-04 20:04

Alle svar angående dette indlæg virker ikke. Har selv en Zyxel 650R med samme problem, derimod har jeg også
en Cisco 677 router. Den kører perfekt med samme maskine som Zyxel 650R har en dræbende respons tid med.
Teknisk afdeling hos Cybercity, kan ikke give en god forklaring, men mener en snarlig ny firmvare, kan løse problemet

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-01-04 20:09

ok.. sagde de det. Det bliver da spændende så.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-01-04 20:10

ok.. sagde de det. Det bliver da spændende så.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-01-04 20:13

og, vi elsker kandu.dk .. mon det er fordi den er travl her til aften.. eller også er det fordi jeg har en ZyXel-router.

Kommentar
Fra : GrenaaManden

Dato : 06-01-04 20:14

Ja da det er virkelig irriterende, ja så kunne jeg jo bare bruge Cisco677, men den virker ikke ordenligt på mit
netværk, her tænkes på på forskellige messenger sevices cam osv.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-01-04 20:18

Ja. Jeg har godt hårt at den der Cisco677 mangler noget til at messenger kan køre ordentligt.. Har læst det på eksperten.dk på et tidspunkt.