/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
GTA Vice city Grafik
Fra : BentSimonsen
Vist : 295 gange
110 point
Dato : 07-12-03 16:51

Jeg har spillet Gta Vice City i et pænt stykke tid nu.. Da jeg købte spillet tilpassede spillet automatisk Computerens grafik.. Da jeg installerede spillet havde jeg 128 mb ram.. " Det var ikke ligefrem sjovt at spille når grafikken hele tiden hakket.. Så jeg købte 126 mb ram mere.. Nu er det bare sådan at grafikken er blevet god osv. Men når man køre hurtigt i en bil eller et andet transportsmiddel forsvinder mange af tingene f.eks Kantsten, Huse, savegame points osv. Men hvis man holder stille går der et stykke tid før tingene bliver normale.. Hvordan får jeg grafikken god igen...

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 07-12-03 16:51

Hov jeg købte 128 mb ram og ikke 126..

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 07-12-03 17:29

du kan indstille detalje niveauet i spillet ingame menu... (graphic, visual, ell. kan ikke lige huske hvad det hedder i gta vice city)
husk også at tilpasse opløsningen til din skærmstørrelse!
det lyder lidt som om du skal sætte detaljeniveauet ned.
hvis spillet ikke kan følge med er det som regelt noget med at opløsningen eller detaljerne er for højt sat!

håber det hjælper dig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-03 21:17

Husk at hente den nyeste directX
Husk også at hente den nyeste driver til dit grafikkort
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 08-12-03 12:52

Jeg har hentet de nyeste driver til mit grafikkort Og har Direct X 9.0b Installeret

Hvis jeg ændre på skærmopløsningen fek.s til 800x600x32 og går ind i spillet og trykker esc og display options så har den automatisk sat skærmopløsningen ned til 640x480x16 og knappen Screen Resolution er blevet inaktiv så jeg ikke kan ændre på skærmopløsningen..

Grafikkort Oplysninger:

NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 pro
Hukommelse 32 MB

Måske skulle man købe sig et nyt grafikkort

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-03 16:16

ja du får svært ved at køre spillet med det grafikkort! Sorry!

Kommentar
Fra : HJV9222

Dato : 08-12-03 18:28

JEG ER ENIG MED tedd.
JEG VIL FORSLÅ AT DU KØBER ET NVIDIA GeForce4 MX 440, SOM HAR 64MB HUKOMMELSE. DET VIRKER RIGTIRT GODT GTA VICE CITY.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-12-03 22:28

Spillet foreslår mindst 32 MB helst 64.
Screen Resolution:
Selecting lower Screen Resolutions in Grand Theft Auto: Vice City display setup will
allow faster gameplay on lower end machines. Also, using 16 bit color, instead of 32 bit
color, will help in these circumstances.
Du har kørt med det før, og kan så også igen, det skulle bestemt ikke være nogen ulempe, at have købt mere ram.
Men det er jo ikke skrivebordsinstillinger du skal lave men indstillinger inde i spillet.
Og så er det en rigtig god ide at få disken defragmenteret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-03 01:28

Kortet kan køre spillet men ikke tilfredstillende! Der er altså stor forskel på f.eks 16 bit color og 32 bit bare for at nævne et eksempel! Det kort Bent kører med er ganske enkelt forældet, svarer ikke engang til det første geforce fra nvidia, og der er man nu oppe i femte generation.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 14-12-03 14:50

Sikke Dejligt at have et forældet kort, måske kan man sælge det antikt..

Tror tedd har ret jeg må ud og investere i et nyt kort...

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 14-12-03 14:51

Go tedd du har lige løst et mysterium.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-03 16:58

Desværre kunne jeg fristes til at sige! Men sådan er udviklingen! Til gengæld kan du nyde nogle flotte grafik detaljer hvis du køber et nyt grafikkort!