/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billig gasvandvamere
Fra : jensalexander
Vist : 1302 gange
200 point
Dato : 07-12-03 11:42

Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan købe en billig vandvarmere til gas. Jeg skal montere den i mit kolonihus så jeg er ikke intreseret i nyt.(dyrt)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 11:52

Du kan jo prøve at søge på www.dba.dk

mvh ans

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-03 13:43

Aftræk og luftindtag skal være i orden, så en gasvandvarmer må kun monteres af en VVS mand.
Jeg kender en familie, hvor to børn døde af kulilteforgiftning.
Nedbrydningsfirmaer har måske en sådan, men spørg også den lokale gaslevenrandører.
Du skal have en flaskegas vandvarmer, og ikke en til bygas.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 14:32

Har du ingen el i kolonihave huset?

Hvis du har, ville det være meget nemmere, at montere en lille motro gennemstrøms vandvarmer, og her er der ingen fare for kulilte forgiftning som pallebhansen rigtig anfører.

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 14:33

motro= Metro

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 03:18

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 13-12-03 13:08

til jmsgruppen
jeg ville sikkert ha lukket dette spørgsmål hvis jeg havde fået et tilfredsstillende svar.
Jeg har kun 6amp og har prøvet en gennemstrømsvarmere, det duer ikke da jeg har forlidt strøm. Derfor spørger jeg til gasvarmere. Jeg har også bemærket at du sender dette svar til alle er det standart eller er det alt du kan?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-12-03 13:33

Du må gerne udskifte dine 6 A sikringer, med 10 Amp, (bundskruen skiftes), men det er stadig ikke nok til en normal gennemstrømningsvandvarmer, men om der fåes en lille en, ved jeg ikke. Men det må stadig være billigere at få lavet en ny gruppe, end købe og installere en gasvandvarmer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : martin.kbh

Dato : 16-12-03 17:37

Hvad så med en 15 eller 30 liter vandvarmer, de kører begge på 10 Amp, men kører jo ikke konstant. Du kunne jo også forhøre dig hvad det koster at få monteret en ny gruppe på din el-tavle.
vh Martin

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 24-12-03 09:32

i skal alle have tak for jeres interesse men jeg har talt med en elektrikker som mener der ikke kan trækkes mere strøm en nu. Det som jeg havde tænkt var en brugt fra en campingvogn som var hugget op eller en som havde en stående. Jeg fik en gennemstrømsvamere men vandet bliver ikke varmt nok til en dush, p.g.a. for lidt spænding

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-12-03 14:43

Så må elektrikeren også have fortalt dig, at forsyningsselskabet, skal levere "strøm/Volt", ved en spænding der ligger nær de 240Volt, og ikke må afvige udenfor visse grænser.
Prøv at sætte et voltmeter i en stikkontakt, og tænd for gennemstrømsvarmeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-04 10:33

Så må vi jo til at lukke snart
VH Palle Hansen