/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
vandkefir
Fra : eskild8720
Vist : 2983 gange
100 point
Dato : 06-12-03 23:26

har du erfainger med kefir? jeg synes det er godt
mvh eskild

Kommentar
Fra : 25

Dato : 07-12-03 10:49

Hvorfor kalder du den vandkefir, det er altså ikke vand man bruger det er en svamp som man lægger i en skål og hælder mælk i, den skal stå et antal timer og vokse, så sier man blandingen, og denne drik skulle være god for mange ting. Jeg har selv for mange år siden brugt det, men på et tidspunkt, ja så var pladsen for trang til at opbevare svampen. Man kan også købe Kefir i supermarkederne, og drikke det ligesom mælk.

Jeg har desværre fortrængt eller glemt hvad den var god for. Men jeg kan da vende tilbage igen!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-03 11:28

http://hjem.get2net.dk/rode/page3.html
Her er lidt om kombuchateen, hvis det er den du mener.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-03 11:30

Jeg har prøvet det en periode, om det gjorde gavn kan jeg ikke svare på.
Smagen er ikke så god.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 12:33

hej 25
det er vandkefir den jeg bruger(ikke mælk),man kan læse om den gode virkning på hjemmeside fidussen.dk
hilsen eskild

Kommentar
Fra : 25

Dato : 07-12-03 12:37

Ok. det har jeg ikke hørt noget om, men hvordan virker den? og hvad skulle den være god mod. Jeg ser lige på det link du skriver. Men Kombuchateen har jeg også prøvet, men det er også mindst 5 år siden, jeg tror snarere det er 8 år siden, dengang havde jeg kræft i tyktarmen.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 12:39

hej teil
det er ikke den te som du omtaler(men dog en svampekultur)
mvh. eskild

Kommentar
Fra : 25

Dato : 07-12-03 12:40

NB jeg kan ikke komme ind på det link, måske fordi jeg har en Mac., det er et andet styresystem. Så jeg ved stadig ikke hvad en vandkefir er, men jeg går ud fra at det er en svamp.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 12:47

det er en svamp, som der skal sukker i 2tsk. dagligt til en liter vand.en gang om ugen
kommer jeg 8 rosiner i(de giver næring til svampen)drikkes 3 glas dagligt.Virker bla. mod tynd mave,astma ,cancer ,hudsygdomme og meget andet.svampen vokser,kan deles efter 14 dage til en ny portion
mvh eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 12:47

det er en svamp, som der skal sukker i 2tsk. dagligt til en liter vand.en gang om ugen
kommer jeg 8 rosiner i(de giver næring til svampen)drikkes 3 glas dagligt.Virker bla. mod tynd mave,astma ,cancer ,hudsygdomme og meget andet.svampen vokser,kan deles efter 14 dage til en ny portion
mvh eskild

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-03 12:58

eskild8720
vil du skrive hele webadressen til fidussen, jeg kan ikke finde noget der ligner en fidus.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 13:03

gå evt.ind på Eniro-Nyheds-index
søg under vandkefir
www.fidusen.dk
mvh eskild

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 07-12-03 13:04

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-03 13:32

Selv tak eskild8720 jeg vil kigge nærmere på vandkefir.

Kommentar
Fra : kupsof

Dato : 27-07-04 14:53

Kefirsvampen kan godt købes over nettet - hos en der hedder Heidi Jensen - (kefir kan også købes i Nørregade og Ågade hos de polske købmænd og i Blågårdsgade i helseforretningen Solsikke - alle i København)
Men svampen kan købes hos:

Navn: heidi jensen
Gade og Nr.: kærupvej 61
Postnr og By: 7741 frøstrup
Tlf: 97991233
Mobiltlf: 61144558
Email: heijen@fir.dk
Kategori: Salg
Udløber den.: 15/08-2003 kl. 20:31
Pris: 50.00 Kr.
Beskrivelse:
Mangler du et stykke kefirsvamp så send 50 kr + frankeret svarkuvert til heidi jensen kærupvej 61 7741 frøstrup og fluks har du en.