/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
At læse en mail uden at åbne den!
Fra : Bragesvej
Vist : 333 gange
5 point
Dato : 06-12-03 22:03

Jeg har før når jeg har fået en mail kunne se hvad der stod i den uden at åbne den, jeg ved det kan være farligt da den kan indholde virus, men hvor er det jeg aktiver det henne? det vises ved at outlook bliver delt på midten? og indholdet står forneden,kan nogen hjælpe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-12-03 22:05

indstillinger - læsning - indholdsrude

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-12-03 22:11

Hmm.. den forstod jeg ikke , min er på engelsk, men jeg kan ikke finde den aligevel, jeg hat noget der hedder "automatically expand gruoped massages", men sætter jeg et flueben der sker der intet, underligt jeg har få få dage siden haft den aktiveret....grrr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-03 23:18

Du bruger indholdsrude som sagt! Det kan dog osse være farligt!

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 5 point
Dato : 07-12-03 00:25

klik på "view". I rullemenuen vælger du "preview pane". Nu kan du læse mailen i nederste del af skærmen.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 07-12-03 06:44

Jamen altså, hvis der er aktivt indhold på siden - altså hvis man bruger at kunne modtage mails med html-indhold og evt. active-x indhold, så er mailen 'åbnet' hvis man kan se den i 'preview' - ja det er den selvfølgelig alligevel, men accepterer man kun ren tekst kan man ikek få orme af den vej, men det kan man normalt, de færreste gider jo være begrænset til ren tekst - så spørgsmålet er ikke besvaret - jeg kan heller ikke slev svare, men ville kigge for evt. at få et trick - mit bud er at det ikke kan lade sig gøre - man må slette mistænkelige mails uden at få set hvad de indeholdt.
Er der nogen der har en løsningen ville også jeg blive glad.
vh Søren

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 07-12-03 06:47

Hovsa - jeg havde ikek læst ordentligt - spørgsmålet er besvaret, det var så bare spørgerens sprogbrug der var en smule upræcis, men han ved godt det kan være farligt.
vh Søren

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-12-03 20:26

Har selv svaret indi view og ind i layout der er det så preview pane.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-12-03 20:26

Tak for svaret ticka. men dog ikke helt korekt!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 10-12-03 00:10

muligt at vi ikke kører samme version af outlook - i min view-menu står der slet ikke layout, kun previewpane. Tak for pointene alligevel