/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Opfodring af yngel
Fra : TheGunners
Vist : 318 gange
200 point
Dato : 06-12-03 21:48

Er der nogle der har gode tips til at opfodre ægliggende fisk? Hvor meget vandskift? Hvor store akvarier?
Jeg har ikke tid/råd til artemia. Er der noget alternativ?

Niels

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-12-03 10:03

Kun det vandskift der er nødvendigt for en god vandkvalitet.
Størrelse af akvarier, samt hvilket foder, afhænger jo af hvilke fisk der er tale om.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : kronn

Dato : 28-12-03 09:33

artemia kan man købe som et færdigt produkt og det er det eneste der virker dvs. næsten, du kan tage en skål med vand lægge 3-4 salatblade i vandet og lade det stå en 4-5 dage efter 4-5 dage vil vandet være helt pløret og grønt tag nu salatbladende op af vandet og du har dit foder fiskene skal ha en sjat af vandet to gange om dagen og det er glimrende startfoder, men dit akvarie bliver beskidt og der skal skiftes vand oftere.Jeg brugte selv salatblandingen i starten men når man hælder grønt pløret vand ned i sit akvarie er det klart at det bliver beskidt, så jeg gik over til artemia, hvilket jeg da heller ikke syntes er dyrt.

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 04-01-04 21:29

kronn: Kan du ikke give mig et link til hvor man kan købe artemia som et færdigt produkt?

Kommentar
Fra : kronn

Dato : 06-01-04 17:31

Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer men jeg plejer at købe det her http://www.haasumakvariefisk.dk ellers har din lokale forhandler det nok

Kommentar
Fra : onkie

Dato : 07-01-04 22:00

its easier to have a big tank, then you dont need to worry so much about the waterquality