/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
motherboard
Fra : seanker
Vist : 275 gange
35 point
Dato : 06-12-03 19:49

Efter et lokalt strømsvigt kunne jeg ikke boote - fik meddelsen Mangler NTLDR- Mit system er WindowsXP. Jeg har prøvet at boote fra en startdiskette til WindowsME - negativt resultat. Så prøvede jeg at boote fra CD med Windows XP stadig negativt.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-12-03 19:58

det er fordi du mangler denne fil og den skal ligge på roden af din harddisk
altså på c:

det bedste du kan gøre er at boote op fra win xp cden og så lade den repare
din windows ellr du kan geninstallere windows

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 20:07

hej technet!
Lige en sidebemærkning.
Din bootdiskette - må den deles ud/bruges.
Din adresse står i programmet.
Emesen.
Undskyld seanker, men det er ikke så tit Technet viser sig her på Kandu.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-03 21:42

Jeg kører også XP, jeg har da ingen NTLDR i roden, det eneste jeg har er nogle: service pack files
Står der ikke noget efter NTLDR?
Men har det ikke noget med at gøre at du har flere windows udgaver du kan vælge imellem, under opstart?
Men i alle tilfælde, prøv at sluk din computer 3 gange i træk efter den har indlæst det den kan, du kan også prøve at trykke return tasten.
Men efter 3 gange, skulle du komme til: Fejlsikker tilstan/tilbageindstilling/normal/osv.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 35 point
Dato : 07-12-03 00:03

selvfølgelig kan du sikkert boote fra din xpcdrom,men hvis ikke,så brug floppy-drevet og download
startdisk til xp home/xp home med sp1/xp pro eller xp pro med sp1...her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994&Product=winxpINT
ntldr indlæser driver,og er ret vigtig,lav en repair når du få fat i windows xp via
cdrommen....(hvis det er det)

Kommentar
Fra : seanker

Dato : 07-12-03 13:24

Tak for alle jers svar. Jeg prøvede dem alle men desværre uden held. Det der virkede bedst var svaret om at downloade en bootdiskette/disk. Først prøvede jeg de 6 diske - pcen loadede kun den første disk - da jeg satte disk 2 i skulle jeg taste Enter - men tastaturet låste. Jeg forsøgte flere gange med samme resultat.

Kommentar
Fra : seanker

Dato : 07-12-03 13:29

Jeg blev ikke færdig med at skrive før den sendte den første del. Jeg tænkte så at det måske var bedre med en boot cdrom. Den kørte fint indtil dette spørgsmål: Do you wish to start NRESTORE? Y,N? N - her kunne jeg ikke skrive Y hvis jeg ville prøve det og det hele sluttede med DR-DOS A: > og det hele standsede.

Kan I finde ud af dette?

Godkendelse af svar
Fra : seanker

Dato : 07-12-03 13:30

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-03 16:45

håber det lykkes,ihvertfald skal der bruges den elller de start diske der passer til den rigtige xp
sp1=service pack 1...

Kommentar
Fra : seanker

Dato : 11-12-03 08:47

Det lykkedes ikke! Når jeg kommer til slut hvor skærmen siger A: så fryser tastaturet. Keyboard er sat til All,but keyborad. Det er ligegyldigt om jeg bruger diske eller cd-romen med bootfilen(programmet) winxp_da_sp1. Selv mener jeg at det er gået ud over mit motherboard ve strømafbrydelsen og fejlen ligger her. Da det kun er 3 mdr. gl. har jeg sendt Pc til forhandleren og regner med at få den tilbage en af dagene. Jeg vil så oplyse om fejlen.

mvh sea