/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
tip til tip to du ikke kan se
Fra : jmsgruppen
Vist : 269 gange
3 point
Dato : 06-12-03 16:55

http://www.kandu.dk/dk/tip/5832

Katten løb igen sin vej
kattens
eller hvad???
JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 17:02

Æv - og så får jeg ikke endgang lov til at stemme.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 17:04

<<croaks
er der en speciel årsag til dit tomme tip??????

JMS

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 06-12-03 17:37

Ja! Katten løb igen sin vej

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-03 18:56

Så kan de, der ikke lige ved det, lige så godt få et tip om,
hvordan man kan se de tip, man ikke kan se.

Der er to måder at gøre det på:

1) Peg på det tip, som står lige før det tip, du ikke kan se.
Så vil du nede ved proceslinjen (lige over startknappen) se
adressen på tippet.
Lad os sige, at den lyder: http://www.kandu.dk/dk/tip/5822
Så ændrer du bare "5822" til "5823", skriver denne adresse i
adressefeltet http://www.kandu.dk/dk/tip/5823 og trykker på "Enter".
Og VUPS kan du se det tip, man ikke kan se.

2) Den nemmeste måde: Åbn tippet umiddelbart før
(i dette eksempel altså nr. 5822) og gå så op i adressefeltet og ændr
"5822" til "5823"... osv...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 19:17

Rellom! - godt tip som nu er afprøvet.
http://www.kandu.dk/dk/tip/5831
Ændret til
http://www.kandu.dk/dk/tip/5832
Da jeg nu får mulighed for at tippe, er der kun en ting at gøre
*****(Godt Ekstraordinær tip)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 19:18

tippe = bedømme

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-03 19:37

Der er bare en lille ulempe ved mit "tip", Emesen.
Det fungerer kun, så længe tippene befinder sig i "Seneste 25".
For inde i kategorierne står tippene jo ikke i umiddelbar nummerorden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 19:38

OK Rellom - du røg nu ned på ***

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-03 19:43

Nænæ, Emesen, den går ikke.
Som du nok ved, har man ikke mulighed for at bedømme et tip om.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 19:45

Så får dit næste tip bare to mindre end de fortjener

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-03 19:49

Hvad så hvis det slet ikke fortjener nogen?
MINUS to stjerner er det ikke muligt at give.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-03 20:02

Jeg har endnu ikke set et tip fra dig, som fortjener mindre end to **
så den standard er du simpelthen nødt til at overholde.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-12-03 20:42

Okay da, så bliver mit næste tip et billede af min kat.
Så må jeg jo leve med, at det kun får tre stjerner, fordi de
resterende to er trukket på forhånd.

PS! For at gøre tippet ekstra godt, vil jeg forsyne det
med en faktuel oplysning:
> Man kan sagtens se katte med halsbånd på - men hvis man
ser dårligt, er det nok bedre at iføre sig briller. <

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 13:13

uuhhuuu
hvor uheldig kan man være, først faxen se:
http://www.kandu.dk/dk/spg/27576
og nu har jeg beskadiget højre hånd,(taster med en hånd, og bruger mus i venstre)

Et godt tip: lad konen gøre havearbejdet...Spar dit helbred....
(gad vide hvor mange stjerner dette tip kan give)

JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-03 14:47

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål om faxen.

Men jeg kan da se, at du har fået markeret dig kraftigt
her på Kandu som en lystig fætter.

Selv når du stiller "alvorlige" spørgsmål om en fax, der ikke virker,
går det hele op i fis og ballade.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:01

<<rellom
var nu ikke meningen, håbede at jeg ville modtage brugbare forslag
Men det er nok noget der er brændt af i elektronikken, så vi må købe en ny

m.h.t. humor, ja du har ret, jeg er aldrig sur, men enorm positiv og glad..
og det er man nød til at være, når man driver virksomhed her i dk. (tænker på skatten)

Selvfølgelig, i forretningsmøder, holder jeg masken, men en lille vittig bemærkning, kan sommetider få selv en bankmand til at smile...
Alvorlige sprgs. her, så svarer jeg også alvorlig.. (håber jeg)

JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-03 15:11

JMS

Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende, så jeg kender godt betingelserne.

I modsætning til dig har jeg dog ingen at være chef for - andre end mig selv.

Og hvad stiller man op med en ansat, som konstant sidder og hygger sig
på kandu.dk, når han burde passe sit arbejde?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:24

Her i huset er kandu STRENGT forbudt.. :Oll

undtaget er dog undertegnede

havde aldrig hørt om kandu, inden min første logonn her. Når jeg passede maskiner her, surfede jeg, spillede napoleon (rekord 92 men ak, tabte nr. 93), nu bruger jeg min spildtid på kandu. Faktisk meget sjov, og ikke mindst meget lærigt.
Og ja, har set du laver sange, er også forundret over, at du kan leve af det. Hvad koster en typisk sang? Ikke fordi jeg skal bruge en, mere af nysgerrighed.

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:27

:-ll
Det var bedre...
JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 15:38

Hvis du kopierer fra http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20
ser den sådan ud
Emesen.
PS. jeg kan heller ikke lave de to lodrette streger.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-03 15:41

En typisk sang koster 300 kr. - og tager en god times tid at skrive.
Derudover laver jeg også taler - samt personlige tegninger på sangene.
Jeg har kunder over hele landet - såvel som blandt danskere i udlandet.

Min fordel er, at jeg ikke har nogen reel konkurrence,
for ganske vist er der mange andre, som skriver sange og taler,
men de fleste steder er det noget jammerligt ragelse, man får.

Så i al beskedenhed forstår jeg udmærket, at folk foretrækker
at få det lavet hos mig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 15:50

jms

Nu må du lære det. Din hundhund vil ikke stå bundet i haven. Den har gøet af katten, som nu er løbet sin vej. Er det fordi du har klatret i træer efter katten at du nu har beskadiget din hånd?
Nu er det vel også snart på tide at hundhunden bliver luftet, mens du ser på. Godt at det kun er den ene hån, som du har beskadiget, så har du mulighed for at have hundesnoren i din raske hånd.

Ved godt at det ikke er din kat, men hvorfor så interesseret i lige den kat?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 3 point
Dato : 07-12-03 15:51

hån=hånd

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:52

<<emesen tak for rådet. Stregerne må være fra symboler, eller??

<<rellom jeg, ved godt det er noget ragelse. Kan ske vi har private kunder, der skal have sangen til lille Otto´s konfirmation mangfoldiggjort i farver selvfølgelig, fire sider A3, falset til 4 sidet A4, med mange flotte billeder, helt fra fødslen og fint skal det være... MEN:
bare helt umuligt at synge sangen.
JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 15:56

Jeg har også lavet 3-4 sange, og det tager ca. to/tre uger med hver sang.
Et godt råd ønskes - kan jeg mon leve af det. (han snakker ikke - han synger)
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:58

<<ans
Du har en elefanthjerne glemmer aldrig, en lille slåfejl skal forfølge mig resten af mit kandu liv

Men det skal du nok tage hån æhhh hånd om.
Hvis du kikker i sprgs. lidt høreje oppe, kan du se mit tip, ang havearbejde. Burde give 10 **********

JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-03 16:05

Emesen, jeg er sikker på, du godt kan leve af at synge.
Prøv at stille op i "Stjerne for en aften".

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:07

<<emesen
Selvfølgelig kan du leve af det. Erhvervsøkonomi, læreregel 1.
tilpas indtjening efter omkostningerne, eller
tilpas omkostningerne efter indtjening
Du skal bare tilpasse di, øhhh, kan du godt lige gammel rugbrød
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 16:07

jms

Resten af dit liv, det er jo op til dig selv

Kan godt lide at du har humor

ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 16:11

Det var nu ikke at synge, men at lave sange jeg tænkte på.
Den eneste jeg kan synge er "en sang fra de varme lande".
Men jeg kan ikke li' at står på en scene med alt det lys i hovedet, for så kan man ikke se hvad det er for nogen fjolser der gider høre på mig.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 16:16

jms
Kan du så heller ikke spille guitar nu?
Tidligere, spillede du så i en gruppe, som har været kendt her i Danmark?
ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-03 16:17

Okay, Emesen, men så er det JMS' forslag du skal følge.
En lille rejseskrivemaskine, et læs gammelt rugbrød og en sort plastiksæk
at opbevare det hele i - det kan du sagtens få for 5-600 kr. om måneden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 16:23

OK den er feset ind - jeg bliver ved min læst.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:27

<<ans
Jeg har været musiker i mange år, men altid haft anden arbejde ved siden af. Startede med heavy metal, derefter muzak (dansemusik, spillede i Blue Moon 7 år) sluttede med contry, CB Rollerskate. Det eneste "gear" jeg har tilbage, er en westernguitar. Og ja, Blue Moon var verdenskendt, i jylland
mht at spille nu, spiller jeg kun, når vi har gøster, som vi ønsker skal køre hjem OMGÅENDE...

JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 16:33

jms

Kender også en gruppe, som er verdensberømt til suppe,steg og is fester, i Jylland, men de har udgivet 2 cd´er, som familien altid spiller til sammenkomster/fødselsdage.

ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 16:36

jms

Næste gang du skal have de gæster skal du da bare gøre opmærksom på at du vil spille for dem. Måske er du så heldig at de ikke kommer.

ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:37

suppe steg is, gider jeg ikke spille til.
Vi spillede primært i idrætshaller, men for helvede et ræs.

Kan du ikke til familiekomsammen, ved et uheld forståes, komme til at tabe en CD i afspilleren, Black Sabbath, Pink Floyd eller lignende
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 16:39

Når vi holder fest, plejer det at stå i indbydelsen at jeg spiller.
Vi laver så ta selv bord, tre halve, og en kasse øl.
Det er rigelig, de kommer jo kun undertegnede..

JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 16:53

jms

Du bor i Jylland, eller?
Hvis du kan fortælle mig hvem, der har indspillet "Danske retter" så giver jeg dig point på seneste 25. Det er en verdensberømt gruppe fra Jylland.
Jeg kender selv svaret., men luft nu hunden først.

ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 17:12

<<ans
Aner det ikke. Er hel på bar bund. Fortæl hvem???
Jep bor i jylland, mellem Vejle og Horsens, på landet, og har hundhund ._d

JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 17:32

Nummeret hedder "Danske Retter" Noget af teksten er "Flæskesteg og rødkål med brunede kartofler"

Tror nok at de var "verdensberømte" i nærheden af Karup/Herning/Silkeborg.

CD' en hedder Fest i gaden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 17:47

<<<ans
Nu behøver jeg jo ikke sørge dig hvor man kan købe CDén, tror ikke lige det er min smag. *GGG*
Af nysgerrihed, var jeg på nettet for info. Jeg spillede i Blue Moon fra ca. 1976-1982, bandet fortsatte, men hedder i dag Citrondrengene. (de er sgu også på nettet) Kedelig musik de spilller, (minder om det du nævner). Kunne i samme forbindelse se, at der er et nyt band der hedder Blue Moon, 11 år på bagen, spiller på Sjælland.
Vil det så sige, at jeg missede 25 dask...????
JMS
NB. hundhund er luftet, uanset at jeg har dårlig hån=hånd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 18:50

jms
Jeg har aldrig sagt at du skulle have 25 dask. Du skal nok få nogle dask
CD' en kan ikke kan købes. Det glæder mig at din hundhund er blevet luftet. Så DU selv på, da den kom af med noget?
Skal lige en tur på nettet for at læse om Blue Moon (Citrondrengene)

ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 19:15

Jeg kan ikke lige finde et link hvor Blue Moon og Citrondrengene står omtalt, som værende den samme gruppe, men jeg har set billeder af Citrondrengene. Ligner meget dem, der sang Danske retter, men det er ikke de samme. (måske, for hver dag sætter jo sine spor)

Hvorfor holdt du op med at spille i Blue Moon?

ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 19:28

<<ans
har ikke sagt de var de samme. De Blue moon jeg spillede i, ændrede navn til Citrondrengene. Ham der spiller orgel i Citron og jeg startede BM i 1976. De to andre kender jeg ikke.
De andre BM fra sjælland, er startet for 11 år siden, kan jeg se. Navne Genbrug.
Åsagen til jeg stoppede var primært, at det blev mere og mere kommerciel. Tog valget, ville bruge så meget tid på sagen.
Spillede herefter Country / Western, bl.a. til trucker jambory i Odense, og et par fornemme steder, men valgte at stoppe. Ikke nemt at have firma, og derudover være musiker. Skiftede lige et par koner i samme forbindelse *LOL*
Men er nu godt gift, altså det er min kone der er godt gift.
JMS
nb. hvor bor du? Fastlandet eller en af de oversøiske kolonier jylland har??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 19:36

Rolig nu - eller vi kapper broerne. Så i ikke kan komme over og råbe hurra for Dronningen.
Emesen.
Country / Western siger du - er det ikke kun Western !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 19:42

<<emesen
OK, så slipper vi også for folketinget

Hvorn gik det med fliser??

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 19:48

Øjeblik - nu skal jeg se efter...........................jo min kone si'r det går godt og jeg skulle hilse og sige tak. Hun når nok ikke at blive færdig i dag hvis hun også skal nå at lave the og bage kager.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-03 20:13

Og vi slipper for underlige katte og hunde.
jms
Jeg bor på Sjælland, 2800 Lyngby

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-03 14:53

jms

Skal du så have lidt dask???

ans

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 20:20

Tak for svaret ans.
Det bedste svar jeg nogensinde har set i hele min korte karriere her på kandu.
Fantastisk =*****
Synd der ikke var flere point på højkant, men jeg kan jo give dig nogle DASK
en anden gang
Allesammen, tak for en god dialog her

og
JMS
NB. bare kald mig hundelufteren... *GGGGGGGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-03 14:46

DETTE ER TIL jmsgruppen : Følg nu med her hvor vi er ved at få fat i nakken på johanj : http://kandu.dk/dk/spg/2 7849

</MOLOKYLE>