/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ubrugelig computer ??
Fra : 3kroner
Vist : 319 gange
60 point
Dato : 06-12-03 10:28

Hjælp mig venligst !!!

Problemet med min næsten spritnye computer er følgende :

Jeg har windows XP Home edition, og er lige blevet indehaver af en ADSL-forbindelse. Med til bredbåndsopkoblingen fulgte der en 60 dages free Norton antivirus, som jeg selvfølgelig benyttede mig af.
Problemet er nu at jeg overhovedet ikke kan bruge computeren, hastigheden på opstarten er ca. 4 minutter, og når det så endelig er lykkedes at starte op, så kan jeg ikke gøre noget som helst, ikke engang trykke på bjælken START.

Jeg havde i forvejen en antivirus installeret (eTRUST antivirus).

Er det fordi der kører alt for mange ting i "baggrunden"?

Hjølp udbedes HURTIGT

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 70 point
Dato : 06-12-03 10:33

Du kan ikke køre med to antivirus programmer samtidigt.
Èt skal i det mindste deaktiveres.

Kommentar
Fra : 3kroner

Dato : 06-12-03 10:36

Det anede mig, men hvordan pokker får jeg så afinstalleret det ene ??

Jeg kan jo ikke komme ind i systemet !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 10:38

I kontrolpanel, tilføj/fjern programmer.
Eller i programmer, det aktuelle program, kan der være en uninstall.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 06-12-03 10:38

problemet et ganske rigtigt at du køre med 2 anti virus programmer, men jeg tror desværre ikke der er nok at deaktiverer det ene.
Mit bud på en løsning må være at formaterer PC'en og så kun installer et anti virus program.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 10:39

>>3kroner
Teil har ret, det du gør laver rigtig udu i pcén.
jeg vil bare lige tilføje, at jeg vil anbefale dig at købe Norton Internet Sevcuriti. Ca 500 kroner, og jeg kan se du har de tre
Så får du firewall samt antivirus, og det er nemt at konfigurere, efter netop dine ønsker og behov. Opdateringer sker automatisk, så du altid er up to date.

JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 10:40

Kan du åbne noget på proceslinien til højre.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 10:41

kan du heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand???
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 10:41

Eller Ctrl Alt delete, så ser du hvad der kører.

Kommentar
Fra : 3kroner

Dato : 06-12-03 10:41

Ok tak for svarene

Men lige et tillægsspørgsmål ............. betyder det noget om netkablet sidder i computeren ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 10:43

Ikke spor, fjern det gerne for at undgå andre problemer udefra.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 10:43

hvis jeg fusker med mine sikkerhedsprogrammer, tager jeg altid forbindelse ud, bare for en sikker heds skyld.
JMS

Kommentar
Fra : 3kroner

Dato : 06-12-03 10:54

Når jeg har startet op kommer der en meddelelse der ser sådan ud :

Windows kan ikke finde F:/online/jecfg/SetupRun.exe

Og jeg kan ikke åbne noget på proceslinjen til højre, heller ikke komme i fejlsikret tilstand (hvordan gør jeg egenlig det) og Ctrl Alt Delete virker heller ikke.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 10:57

Fejlsikret tilstand
tryk æhhh F8 så vidt jeg husjker

jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 10:57

Fejlsikret tilstand
tryk æhhh F8 så vidt jeg husjker
imens pc starter

jms

Godkendelse af svar
Fra : 3kroner

Dato : 06-12-03 11:27

Tak for svaret Teil.