/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Ejendomsmægler uddannelse
Fra : dcp112
Vist : 1692 gange
100 point
Dato : 06-12-03 09:07

Hvor kan man uddanne sig til ejendomsmægler i nærheden af Sønderborg / Åbenrå. Findes der evt. muligheder for fjernundervisning. Er der nogen der kan svare på dette?

Mvh
DCP

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-12-03 09:13

du skal vel have dig en handelsuddandelse
http://www.sdrborges.dk/sw183.asp
jeg syntes ikke jeg kan finde noget fjernundervisning

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-12-03 09:13

Spørg evt her på dette link - De skal godt nok bruge en der har et kandskab, men de vil kunne fortælle dig hvordan, samtidigt får du måske en god kontakt...
http://www.jobindex.dk/cgi/open.cgi?url=http%3a%2f%2fjobnet%2eaf%2edk%2fjobbanken%2fSeAnnons%2fprintAnnons%2easpx%3fiPlatsannonsID%3d1106560&jobtitle=Ejendomsm%e6gler%2fTrainee&company=EDC%2dM%e6glerne+Jens+Vesterholm&city=Tinglev

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-03 09:18

Her er de sønderjydske handelsskolers ejendomsmægler uddannelse:
http://www.kursuscentret.dk/sw331.asp

Godkendelse af svar
Fra : dcp112

Dato : 06-12-03 09:22

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 09:32

Jeg kan godt se sprgs. er besvaret.
For at blive ejendomsmægler, og hvis du ikke har tidligere eksamener fra handelsskoler, skal du bestå otte merkonomkurser, og den afsluttende ejendomsmæglereksamen. For at opnå autorisation og få din eksamen, skal du i samme tidrum kan dokumentere mindst to års praksis, omhandlende ejendomshandel (bank, ejendomsmægler eller tilsvarende.) Merkonomkurser kan tages på handelsskoler, også aftenuddannelse. De mere specielle kurser med relation til selve uddannelsen, skal du dog ikke forvente at kunne tage i nærheden. Måske skal du til Kolding.
Efter din eksamen, kan du tage en overbygning til din uddannelse , nemlig valuar.
Enkelte læser på tre-fire år, men det er ikke unormalt at det tager fem-seks. Til ejendomsmæglereksamen kan du maksimal dumpe tre gange. Hvis dette sker, kan du aldrig gå op til eksamen mere. Efter uddannelsen bliver du registreret i erhvervs og selskabsstyrelsen, som Statsaut. ejendomsmægler.
MVH
JMS
Statsaut. ejendomsmægler