/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
adly
Fra : adly
Vist : 984 gange
50 point
Dato : 06-12-03 00:49

hej palle hansen du må godt hjælpe mig hvis du ved det med min adly det er ikke det samme som på en pgo kan du hjælpe mig så vil jeg være glad

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-03 01:14

Ja jeg har faktisk ikke den store viden om Adly, og søgninger på nettet, gjorde mig mere forvirret, det så faktisk ikke ud til at din model, har nogen skiver, til at begrænse gearingen.
Det rigtigste vil være at ringe til en dygtig knallertmekaniker, han hedder selv Peder, (i Horsens 75625305)men det kan også være de andre kender Adly, spørg også om der er en begrænserbøsning i indsugningen, og spørg hvilken forskel der er på de forskellige modeller, men i alle tilfælde ser det ud til at du skal vælge en Proma legal udstødning, for at få noget blæs på.
Det er åbentbart ikke den bedste scooter at få nemt til at køre stærkt.
Det er ikke altid at man bare skal pille "nogle" skiver ud, det kan godt være nogle der holder noget, eller bruges som afstandsbøsning.
Den eneste der snakker om at have pillet skiven er fra en Supersonic.
Her er uddrag fra andres erfaring:
Din model:
Proma legal udstødning.
21mm studs. 47mm Polini Sport. tecnigas udstødning. køre 95km/t og har vildt optræk

silverfox:
standard men fjernet plade i studs og noget af skiven

Super Sonic:
Polini Evo 70 AC
Polini Evo II potte
Polini Evo Ø12 tap
Dellorto 21mm
Polini Evo vario
Polini 2G kobling
Polini Evo 128mm remskiver
Malossi VL12

Supersonic
Cylinder: Athena 47,6

Udstødning: Simonini Racing

Karpurator: Dellorto 17,5

Variator: Std med 3.5g ruller

Kopling: Topracing med blå fjedre + 22% trykfjedder

CDI: Ubegrændset

Andet: Carbon membraner. dyse #90
Doppler luftfilter
NGK B9ES tændrør
Supersonic:
Har fået skiftet Udstødning, CDI, Pillet skiven

De her har mange dele
http://www.stc-tuning.dk/
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-03 07:11

palle > hvad kan han bruge det til ???

Der er følgende begræsninger på din adly:

1. = En skive i variator.
2. = Et meget lille forrør.
3. = Et plastic ring på gasspjæld i kaburator.

En anden gang så kig på www.moped.dk der kan du finde de fleste modeller !

Jon - Moped.dk

Godkendelse af svar
Fra : adly

Dato : 06-12-03 11:20

Tak for svaret Jon.men kan du sige mig hvor den ring sidder er det omme bag ved det hele eller hvad hilsen adly

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-03 13:03

Jon, jo jeg kender godt din side, og fordi det står der, er det jo ikke sikkert alt er rigtigt, feks. er der forskel på de enkelte modeller.
Et lille forrør, ja hvad er lille, men jeg skriver også at den skal have et andet udstødningsrør.
Men fortæl så hvor meget det giver at feks. kun at fjerne plastikringen. (Efter min mening giver det ingenting, da den er med til at lave en effektiv forstøvning) Den bør kun fjernes hvis man monterer et tun, og så bør karburatoren udskiftes til en større.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-12-03 19:43

Jaja palle... Det virkede bare lidt underligt at du listede en masse adlyer med en masse tun på når manden spørger om hvor hans begræsninger sidder...

Kommentar
Fra : adly

Dato : 07-12-03 20:24

hej jon kab du for sige mig hvor den ring sider er det omme bag ved det helle eller hvad jeg vil håbe at du kan hjælpe mig hilsen adly jet 50

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-12-03 12:03

Er det den i kaburatoren eller variomaticen du snakker om ?

Kommentar
Fra : adly

Dato : 10-12-03 13:19

den i variomaticen
kh adly

Kommentar
Fra : Fiat600

Dato : 12-06-07 06:17

Jeg har lige rodet med en Adly supersonic, og der sidder en begrænsning i variatoren, men ikke som en skive men som en stopklods for at den kan få remmen til at kører længere ud på pladerne