/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af skrivebeskyttelse?
Fra : Mordex
Vist : 1353 gange
100 point
Dato : 05-12-03 23:17

Hej.
Jeg har downloadet et spil og gemt det under drev C.
Nu vil jeg gerne slette spillet, og da jeg ikke kan finde det der "uninstal", har jeg prøvet at slette det normalt, altså hele mappen der ligger under denne computer drev C.
Men mappen er skrivebeskyttet og kan ikke slettes. Nå jeg højreklikker på mappen og trykker på den grønne firkant ved skrivebeskyttet og trykker på ok, vil den ikke slettes, da firkanten stadig er grøn, når jeg går ind påny.
Jeg håber I kan forstå mig.
Hvordan kan jeg slette spillet fra min pc?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-12-03 23:28

fandt denne måde pånettet:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#slet_fil
lav et tomt tekstdokument (f.eks. "slet.txt") og gem det i samme mappe som den fil der ikke kan slettes.
marker så den "ikke sletbare" fil samt det tomme tekstdokument og tryk på delete.
mon den virker her...?!?

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-12-03 23:32

Måske er nogle af filerne i mappen skrivebeskyttet. Prøv at åbne mappen, markér alle og vælg egenskaber. Nu skulle du kunne fjerne flueben i skrivebeskyttet. Og herefter skulle du kunne slette mappen.
Men prøv allerførst om du kan fjerne programmet via "Start" "Indstillinger" "Proceslinie og menuen start" "Programmer i menuen start" og "fjern"
M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : bjarnetid

Dato : 06-12-03 00:05

Hej Mordex
Det er nemt nok, lav en ny tom mappe på skrivebordet, " klip / cut " mappen med dit kopierede spil og indsæt det i den mappe du lavede på skrivebordet.... slet den mappe.... Det skulle gøre det...

mvh
Elitebt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-12-03 00:34

Jeg har prøvet alle 3 metoder, og.........der er desværre ingen af dem der virker.
Jeg har slettet alt i mappen, men selve mappen kan ikke slettes. Dvs. at der kun er en tom mappe tilbage.
Hvordan sletter jeg den?

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-03 00:43

prøv at genstarte computeren,eller højreklik påden og vælg klip
flyt den så til en anden mappe,og prøv at slette den der.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 06-12-03 01:12

Prøv evt. at starte op i "Fejlsikret tilstand" og derefter gå ind og slet den. Det kan være noget adware eller hvad det nu er det hedder. Mange programmer der ikke kan slettes alm. kan slettes på den måde.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-03 01:12
Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 06-12-03 02:22

Tak for svaret xou.
Det hjalp efter jeg havde genstartet computeren.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-03 09:49

jeg har selv været ude for det somme,men synes det lød for let....
men sådan kan det jo osse være....