/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98, sikkerhed
Fra : tadeo
Vist : 470 gange
150 point
Dato : 05-12-03 22:38

Der findes mange brugere af Windows 98, der som bekendt synger på sidste vers, mhs. til opdateringer, mange brugere opdaterer ikke deres system, det kan skyldes manglende viden, eller ikke forståelse for, hvor vigtigt det er at opdatere de sikkerhedsbrist hackere finder og udnytter i systemet, det er desværre også i de sidste nye styresystemer af Windows dette fænomen sker. Dette er årsagen til det egentlige spørgsmål, så undskyld hvis jeg ikke har ramt plet.
Kan disse brugere være årsagen til, at brugere der har fulgt alle anbefalinger mht. opdateringer, at når de modtager post, så ryger den direkte i slettet post bakken, eller er der andre årsager til dette fænomen?
Jeg stiller spørgsmålet på andres vegne, men jeg mener det kan være til hjælp for mange, at få dette belyst, jeg selv har ikke oplevet det.

mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-12-03 22:41

Nej, det er en meddelelsesregel (måske fejloprettet) der sender post i "Slettet post" - Alternativ blokeret afsender.

De skal se i: Funktioner - Meddelelsesregler

mvh
Jens

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-12-03 22:46

Hej.

Hvis man på et tidspunkt har fået en mail, det ser mystisk ud, kan man gå op under meddelelser og blokere for afsenderen.
Der kan selvfølgelig ske en "smutter" så man får blokeret en man ikke skulle, så går man op i funktioner og meddelelsesregler og liste over blokerede afsendere og sletter blokeringen.

Det er meget tænkeligt at det er det der er sket.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 22:51

Total misforståelse.
Windows som styresystem, har ingen sikkerheds foranstaltninger overhovedet.
(ok. lidt måske)
Man behøver mere. jeg vil anbefale et scuriti system, eks. Norton Internet Securiti.
Prisen er ca. 500 kr, med opdateringer på antivirus, firewall, og forældrestyring.
Forøvrigt er win98 et af de bedre styresystemer fra MS.
Vi kører NT, men udelukkende p.g.a. vor netværk.
Nogle gange savner jeg 98 lidt.
Så glem sikkerheden i win programmer, for der er næsten ingen.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-03 22:53

Nej ellers ville der jo osse være et apple filter så man ikke kan modtage post fra Apple computer. Eller et linux filter! Fejlen ligger hos modtageren af post uanset hvilken computertype, eller operativsystem det er sendt fra!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-12-03 22:58

Det er fra en bestemt afsender det omhandler, hvis jeg eksempelvis sender post, går den direkte i indbakke til modtageren jeg skriver om, også andre afsendere kører normalt ind, nævnte afsender kører win 98, ikke opdateret , modtageren win 2000 NT opdateret, den er sat rigtigt op mener jeg.

mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-12-03 23:06

Det er herligt med alle i kære hjælpere på kandu, jeg kan oplyse, at modtagerens komputer har Norton med Firewall på systemet, afsenderen er ikke blokeret.
Flere forslag efterlyses.

mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-12-03 23:28

Lige en yderligere kommentar, modtagerens komputer har være oversvømmet med spammail, det er overstået, da mail adresse er blevet ændret, jeg har dog ikke lagt et spamfilter ind på nuværende tidspunkt på omtalte komputer, jeg har på min egen lagt spamfigther ind, men det er dog kun som en yderligere sikkerhed, men 100% kan man ikke gardere sig.
Jeg må nok også lige kontrollere om brugeren har fejlklikket en ekstra gang for at være helt sikker om afsender skulle være blokeret. Jeg vender tilbage.

mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-03 23:40

Jep det er et fejlklik fra modtagerens side

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-03 23:48

Lad os tage et eksempel fra postens verden! Hvis addressen er rigtig så skelner din postkasse jo ikke i mellem breve! De bliver alle lagt der i! Hvis man så kunne filtrere (udoverover at sætte et nej tak til reklamer på postkassen!) Nej fejlen ligger i modtagerens filter på hans email. Han har enten blokeret hele domænet f.eks alle der bliver sendt fra hotmail.com eller sellve addresanten f.eks. john@******.***

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 150 point
Dato : 06-12-03 02:06

tadeo - Blokerede var det ikke siger du - Hvad med postreglerne ?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-12-03 06:52

JensT

Da det ikke er min egen kan jeg ikke lige her og nu se det, men jeg erindrer ikke at ha´ oprettet nogen regler på det område,
men jeg vil undersøge dette også.

mvh
tadeo

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 09:00

Undskyld mit første indlæg, jeg fik vistnok ikke læst HELE spørgsmålet. Troede det var sikkerhed, hvilke overskriften også indikerer.
Det der kan være sket på modtagerens PC er, at man har installeret filter (måske ved en fejl). At filtrere uønskede e-mails eller e-mails beregnet for voksneOutlook søge efter de mest anvendte sætninger i sådanne meddelelser og automatisk flytte dem fra indbakken til en mappe med uønsket e-mail, mappen Slettet post eller en anden mappe, du angiver. Den liste over ord, som bruges i Outlook til at filtrere e-mails, der mistænkes for at være uønskede, findes i en fil med navnet Filtre.txt. Søg denne fil under start>søg, og hvis du finder denne, kan årsagen være dette. http://www.microsoft.com/danmark/products/outlook
Her kan du finde yderligere oplysninger.
Håber dette var lidt bedre.

JMS

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 06-12-03 16:58

Tak for svaret JensT.

Jeg har fået styr på posten nu, der var nogle der var smuttet med i blokerede afsendere, tak for hjælpen.

mvh
tadeo