/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Boernepenge til udlandet
Fra : awillerslev
Vist : 812 gange
20 point
Dato : 05-12-03 16:04

Kan boernepenge udbetales til danske statsborgere der arbejder i udlandet? jpjwR6BSs
i bor i UK, jeg arbejder min kone ikke. Engelske boernepenge er utilstraekkelige i forhold til boernepasningsudgiften.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-03 16:32

Nej

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 05-12-03 17:03

Kun hvis familien er bosat i Danmark. Børnepasningsudgiften er meget forskellige i England, fra statslige regi hvor det er gratis til privat i London hvor det er dyreste. I snit er det billigere i England da du skal regne med at det er gratis fra 5 år da børn starter i skolen (heldags). Så glemmer du at man betaler jo kun halv så meget skat i England så der er flere penge til evt. børnepasning.
Fritnat

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 17:15

Torede egentlig at Teil havde ret, men måske er det ikke så enkelt. Erfaringsmæssig er jura en sjov størrlse, og når det så drejer sig om EU jura, bliver det jo ikke mindre usikkert det hele.
Jeg synes du skal kontakte:
http://europa.eu.int/rapid/start/cgi/guesten.ksh?p_action.gettxt=gt&doc=IP/02/1110|0|RAPID&lg=DA&display=
(husk hele linien) se ca. miderst på siden...
Bagefter
http://europa.eu.int
Der kan du stille juridiske spørgsmål om alt i EU.

JMS

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 05-12-03 20:11

Til jms.
Når det er en anliggende mellem en dansk statsborger og den dansk stat er det i princip ikke EU jura men dansk jura omvendt hvis awillerslev blev nægtet børnepenge i England så vil EU jura kommer på banen. Der er faktisk ingenting at hindre en EU stat i at diskriminere egen statsborger ift. andre EU statsborger lige præcis fordi de ikke kan bruge EU lovgivning til noget.
Fritnat

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-03 20:03

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : awillerslev

Dato : 12-12-03 13:12

Tak for svaret jmsgruppen.