/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ekstern harddisk MAC
Fra : Nikolaj_Zethner
Vist : 510 gange
200 point
Dato : 05-12-03 08:17

Jeg vil gerne bruge min powerbook som ekstern harddisk til min iMAC. Jeg har imidlertid
glemt hvordan jeg indstiller begge enheder, og ville være taknemlig om jeg kunne få vejledning hertil. Kan forbindelsen etableres via netkabel, eller......?

Accepteret svar
Fra : BobbaFred

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-03 08:57

Det nemmeste er at bruge netforbindelsen og så aktivere din Powerbook i Imac´s og powerbook´s appletalk. Her skal du så selvfølgelig bruge et netkabel. Ellers kan man få klemt en større handdisk ind da det jo er en lidt kostbar løsning. Omend du beholder powerbookens mulighed for tranportable data. En ny 8o GB koster omkring 700,- kr ....

Du åbner appletalk i apple menuen og så skulle de to enheder finde hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 05-12-03 09:01

Tak for svaret BobbaFred. Jeg mente også det var så enkelt på MAC, man havde svedt det ud.