/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
falck eller dansk autohjælp??
Fra : Melander
Vist : 481 gange
500 point
Dato : 04-12-03 23:45

Hej

Vores gratis abonnement hos Dansk Autohjælp (herefter "dah") i forbindelse med vores nye bil er ved at udløbe, så vi skal have fundet et nyt, men hvad taler for falck og hvad taler for dah, eller imod dem eller er der en helt anden mulighed eller hvad......

hilsen Melander

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 510 point
Dato : 04-12-03 23:53

Hej Melander

Jeg er medlem af Dah og jeg kan kun sige de er effektive. Jeg har haft brug for dem en enkelt gang på motorvejen mellem Kbh. og Køge - ophænget til min udstødning var knækket. Jeg ventede en halv time, blev derefter kørt til nærmeste reservedels forhandler hvor Dah lavede bilen min eneste udgift var på reservedelene, se det kalder jeg service

// Toupie

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 00:13

Vi har flere biler, herunder firmabiler. Alle er registreret hos DAH. Jeg kan kun udtale mig positiv, idet vi aldrig nogen sinde har ventet. Måske maksimum 30-40 minutter. Selvfølgelig dækker DAH kun bilen, hvor falck også dækker andre ting, men hvis man kalkulerer på, hvad man får for de ekstra penge hos falck, er disse dyrekøbte.
Det er jo også helt indlysende, at DAH er de mest effektive til autohjælp. De laver jo ikke andet. Hvorimod, falck køre ambulancer, slukker ildebrande o.s.v. og disse ting prioriteres selvfølgelig (og gudskelov), også højere, end at hjælpe en stakkels billist mend evt. starthjælp.
Derfor, biler hos DAH.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-03 00:27

tjek evt bilforsikringen om der er autohjælp med der

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-12-03 07:57

Har kun positie erfaringer med DAH

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 05-12-03 08:48

topdanmark har redningshjælp som tillæg til bilforsikring det koster ikke ret meget ekstra og det er DAH de bruger

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-12-03 13:49

Hej

Nu er jeg tidligere telefonsælger ved igennem 1,5år!

Og jeg kan mange historier om begge firmaer.....

Uden at komme med den store salgstale kan jeg fortælle at selv om jeg ikke er ansat mere er jeg ikke i tvivl om hvor jeg vil have min autohjælp fra! nemlig Falck!

Jeg har snakket med så mange mennesker der har haft DAH og er blevet ladt totalt i stikken på grund af deres uigennemskulige abonnements kontrakter, der er det ene forbehold efter det andet! så hvis man skulle risikere at komme ud for lidt andet en, en almindelig punktering, kan man virkelig blive ladt i stikken!

Desuden har jeg kendskab til at flere steder i landet har DAH "huller" i deres dæknings net, hvilket resultere i at gangske enkelt kan risikere ikke at kunne få hjælp!

Med hensyn til økonomien i det, ja DAH kan være billigere med nogen af deres abbonnementer, men hvis man finder et der svare præcis til falck's(bortset fra forbeholdene) vil man finde ud af at falck er 1 kr billigere! så falck er ikke dyre en DAH, DAH har bare nogle abbonnementer der er endnu mere skrabede!

Bare husk: FALCK ER DER ALTID!!!!!

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-12-03 13:50

Sorry der skulle have stået:

Nu er jeg tidligere telefonsælger ved Falck igennem 1,5år!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 13:57

<<<falckmandens røst

Er total uenig med dig. Tag de falckbriller af

DAH har ingen huller, de kommer altid omgående. Jeg har haft mange og har pt.mange biler i DAH,
og der er ALDRIG problemer.
Eks. Færdselsuheld sidste år, lige ud for hvor vi bor. En kørte ud herfra, uden at se sig for. Vor bil afhentet 30 minutter senere, den anden dagen efter, AF FALCK...

JMS

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-12-03 14:03

Hvis de ikke var medlem er det klart de kommer bagest i køen!

Nu er de huller jo ikke over hele landet, så chancen for at du lige nøjagtig er havnet i et hul er selvfølgelig lille!

Men jeg har snakket med mange der har været havnet i et sådan hul og har været nød til at ringe til Falck!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 14:09

<<kpm10
de var medlemmer af falck
jms

Kommentar
Fra : wahl

Dato : 05-12-03 16:06

Som medlem af FDM kan du tegne et vejhjælpsabonnement hos Dansk Autohjælp. Det koster kun 270 kr. om året og sikrer dig hjælp i både Danmark og resten af Europa

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-12-03 17:10

tjaaa, det lyder mere og mere som dah, men kan det virkelig passe???? vi forhøjer lidt og ser om flere melder ind

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 19:07

Kan kun sige DanskAutoHjælp det er simpelthend de bedste ! de har hjulpet mig i Italien, hvor jeg løb tør for benzin på en motorvej (THAT RELLY SUX)

Thumbs up for DAH !
De er hurtig, gode og effektive !

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-12-03 21:28

den der med at hvis man forhøjer, så kommer man ind på listen igen, holder sgu da ikke

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 21:50

Melander>>

Er det ikke lidt mærkeligt kun at være her for at score point ?! du ville da også gerne have hjælp hvis du stod i en situation og virkelig havde brug for hjælp !

I will give a gard dam med de f... point !

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 22:44

Debatten i dette sprøgsmål, ligner chat.
Jeg abonnerer derfor ikke mere på dette spørgsmål.
Jeg kan ikke se følgende kommentarer.

Jeg opfordrer spørgeren , til at få lukket spørgsmålet.
Vælg et accepter svar til højre, ved det svar du synes er bedst.
De point du har satset, kan du ikke få tilbage. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-12-03 23:13

jmsgruppen>>jeg er sgu da ked af at du sidder her i mit indlæg og får en hjerneblødning, men kan du ikke bare knytte ædespalten og pisse ud af mit indlæg, der er ingen der har bedt dig om at være her..

kandu4thomas>>har du også fået en hjerneblødning, får så skrider du også bare, hvordan fanden skulle jeg score point på mit eget indlæg....

jeg ville forhøje pointene så jeg igen kom ind på listen med de 25 nyeste spørgsmål, men jeg forhøjer og kommer ikke ind på listen. det er nemlig altafgørende at være på den liste hvis man vil have mange svar, for de fleste kigger kun der.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 23:39

Melander>> Du er har typen man ikke skal hjælpe en anden gang det da helt sikkert !

Thomas P - Mekaniker

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-12-03 23:50

Er det ikke lidt mærkeligt kun at være her for at score point ?! du ville da også gerne have hjælp hvis du stod i en situation og virkelig havde brug for hjælp !

I will give a gard dam med de f... point !

kandu4thomas dette ovenstående skriver, forklar det venligst

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-12-03 01:55

Melander

Når du forhøjer, kommer du ikke på listen over seneste 25, men øverst på listen under den kategori spørgsmålet er stillet i

// Toupie

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-12-03 10:21

toupie>>ohhh okay der,det står der jo bare ikke, men oki, således kan man også blive klogere på en lørdag

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 07-12-03 15:37

for at komme tilbage til spørgsmålet!!!!!!!!!!!!
jeg har selv DAH igennem topdanmark (har heldigvis ikke haft brug for det endnu 7-9-13) men kender flere der har haft brug for dem og det har kun været posetivt respons....

mvh og god jul
thomat

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 07-12-03 15:38

p.s. også bestemmer melander for øvrigt selv hvornår han vil lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 08-12-03 13:46

Hej

Jeg kender en del til DAH. Det som "kpm10" skriver kan jeg ikke nikke genkendende til,
men hvis han kan uddybe de "huller" som DAH har, så må han da gerne det. Hertil kan nævnes at FALCk's abonnement til kr. 497,- om året ikke dækker i udlandet. Det gør DAH's.

Med henblik på prisen så koster DAH abonnement kr. 498,- om året tegnet direkte ved DAH. Og som "WAHL" skriver kr. 270,- igennem FDM. Desuden kan jeg oplyse at de har samarbejde med en del forsikringsselskaber: Topdanmark, GF, Trekroner, Fair, 1848 Diba, Gl. Skanderborg, Thisted Amt, Sønderjysk & FDB Coop forsikring.

Jeg ville klart vælge DAH, som JMSgruppen, også skriver. De skal kun koncentrere sig om at køre autohjælp.

Håber det kan bruges.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 08-12-03 18:03

Tak for svaret Toupie.

du får pointene fordi du svarede det som de fleste først, memlig dah, som dem melder jeg mig ind ved...

tak til alle deltagerne, med en enkelt undtagelse...

hygge og rigtig glædelig jul

Melander

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 19:32

Melander

Godt valg, men håber du aldrig får brug for dem......det er så trælst, at gå i stå med bilen

Glædelig jul til dig også