/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilsætte kakao til overtrækschokolade?
Fra : jkrjk2
Vist : 1383 gange
50 point
Dato : 04-12-03 21:04

Hej!
Jeg har overtrækschokolade - i knapform- som har et lavt kakaoindhold, og ikke rigtigt smager af chokolade.

Er der nogen, som har prøvet at tilsætte kakao, smelte det hele og bruge det som overtræk?

Jeannie

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-12-03 21:25

det kommere ikke til at smage godt,brug chokolase med højst muligt kakaoinhold og du får det bedste resultat.helst smeltet under vandbad
mvh eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-12-03 21:25

det kommere ikke til at smage godt,brug chokolase med højst muligt kakaoinhold og du får det bedste resultat.helst smeltet under vandbad
mvh eskild

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-12-03 21:34

Hej Eskild!
Nu har jeg altså nogle chokoladeknapper, som jeg gerne vil bruge. Derfor spø´r jeg om erfaringer med at tilsætte kakao.

Jeg har også noget af den gode (70 %), som nok skal blive behandlet "ordentligt"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-03 21:38

Jeg tror ikke at du kan få de "knapper" til at smage af rigtig chokolade. Mit bedste råd er at du køber en plade mørk chokolade, som du smelter i et vandbad. Processen er lidt mere besværlig, men til gængæld kommer det til at smage af chokolade.
Her er et par links
http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=139
http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=780
http://www.karoline.dk/sw237.asp
Du kan også søge på www.google.dk "overtrækschokolade" , der er masser af links. Jeg har bare hørt /set i TV at de der knapper ikke er det bedste, hvis det skal smage af chokolade(rigtig chokolade)

mvh ans og god jul

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-12-03 21:44

knapper er ikke så gode mest til pynt,kan dog bruges.bedre ckokolade er ikke meget dyre men bedre

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 25 point
Dato : 05-12-03 13:50

Hvis du gerne vil have brugt chokoladeknapperne, er det bare at springe ud i det.
Smelt knapperne og rør lidt kakao i.( og det vil nok blive tør ) I chokolade er der kakaosmør,
men prøv at røre almindeligt smør i lidt efter lidt.
Hvis det virker er det jo fint og hvis ikke ja så er du en erfaring rigere.
Du kan jo altid tilsætte fløde og så bruge det til chokoladesovs

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-03 14:12

Du kan evt. smelte nougat sammen med chokoladeknapperne.
Nu ved jeg jo ikke til hvilket formål du skal bruge smeltet chokolade og dette link, som jeg vil henvise til, er til kransekagekonfekt med overtrækschokolade
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040321.html
Håber på at det er noget, som du kan bruge. At komme kakao i tror jeg ikke vil give en god smag.

mvh ans og god jul

Kommentar
Fra : ba45

Dato : 15-12-03 17:57

jeg har prøvet at bruge chokoladeknapper, men det er ikke rigtig guf. det er et produkt som der ikke er chokolade men derimod kaldes vekao. Arbejdet skal stå mål med resultatetj Jeg ville ikke bruge dem.
MVH
ba45

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-06 23:09

Det blev ikke en god oplevelse.