/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
kontanthjælp
Fra : maya123
Vist : 1892 gange
200 point
Dato : 06-03-02 06:55

Jeg ved ikke om dette er dette rette sted til mit indlæg....
Jeg har en ven som nærmer sig falddatoen for arbejdsløshedsunderstøttelse, nu skal
han til at have bistandshjælp... dertil har vi flere spørgsmål...
Hvad kan han få som enlig uden børn ??
Hvor læser vi mere ??
Kan han få yderligere hjælp ???
Hvad med de nye regeringforslag ??
Hvad kan de tilbyde ham af aktivering???
Må han få uddannelse???
Er der nogen der varetager bistandsklienters interesser ???
Er der nogen klienter der har slået sig sammen og kæmper mod gratis arbejde/slavearbejde ????Uden løn???
Hvor finder vi dem der arbejder for bistandklienters ret ???
Det undre mig at klienterne ikke slås for at få bedre vilkår, er der ingen fagforeninger der råber op ???
Jeg finder det iorden, at man skal arbejde for det man får, men vel ikke til 10 kr, i timen????
Med venlig hilsen og hav en god dag maya123

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-02 09:03

Hej

Dette link besvarer de fleste af dine spørgsmål : http://www.unginfo.kk.dk/primary/mainpage/arbejde/udenarb.htm#anchor512734

Hvem der varetager bistandsklienters interesser ,--Ja, man får en Sagsbehandler der gerne skulle råde og vejlede,--men jeg vil råde din ven til selv at sætte sig ind i Bistandslovens paragraffer, da mange Sagsbehandlere ikke oplyser tilstrækkeligt om Klientens rettigheder.
Jeg faldt over denne ældre Artikel,---men den kunne sagtens være tidssvarende :
http://www.icomm.ca/workfare/pacifist.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 06-03-02 09:13

Hejsa Pakness Foreløbig TAK
Der var en udsendelse på tv, engang sidste år, med nogle grupper af bistandsklienter der havde dannet en art fagforening for bistandsklienter, det er sådan set, dem jeg efterlyser, altså folk der er i systemet.... Foreløbig tak for svaret...
Læs spørgsmålet "hvem varetager bistandsklienters interesser "
MVH maya123

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 09:43

On Wed, 06 Mar 2002 05:54:47 GMT, "maya123" <maya123.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvor finder vi dem der arbejder for bistandklienters ret ???
>Det undre mig at klienterne ikke slås for at få bedre vilkår, er der
>ingen fagforeninger der råber op ???

Du skal ikke tro på fagforsteningernes hule retorik om solidaritet.
Naturligvis bekymrer de sig kun om deres medlemmer.

Tom

--
Faber quisque fortunae suae.
- Appius Claudius

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 10:17

"maya123" <maya123.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:T0ih8.1502$Mc.118658@news010.worldonline.dk...
> Jeg ved ikke om dette er dette rette sted til mit indlæg....
> Jeg har en ven som nærmer sig falddatoen for
> arbejdsløshedsunderstøttelse, nu skal
> han til at have bistandshjælp... dertil har vi flere spørgsmål...
> Hvad kan han få som enlig uden børn ??
> Hvor læser vi mere ??
> Kan han få yderligere hjælp ???
> Hvad med de nye regeringforslag ??
> Hvad kan de tilbyde ham af aktivering???
> Må han få uddannelse???
> Er der nogen der varetager bistandsklienters interesser ???
> Er der nogen klienter der har slået sig sammen og kæmper mod gratis
> arbejde/slavearbejde ????Uden løn???
> Hvor finder vi dem der arbejder for bistandklienters ret ???
> Det undre mig at klienterne ikke slås for at få bedre vilkår, er der
> ingen fagforeninger der råber op ???
> Jeg finder det iorden, at man skal arbejde for det man får, men vel ikke
> til 10 kr, i timen????
> Med venlig hilsen og hav en god dag maya123

Umiddelbart skulle man tro, at dine spørgsmål skulle kunne besvares af
kommunens socialkontor, samt af fagforeningen.
Jeg undres over, at man i et land som Danmark, hvor der skriges på
arbejdskraft, skulle kunne komme på bistand, men det er måske bare hul
retorik fra Hans Skov Kristensen i DI, i håb om at få nogle løntrykkere, læs
"indvandrere" importeret til landet?

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 10:21

Sten Schou <s_schou@post11.tele.dk> skrev i artiklen
<3c85dd32$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Jeg undres over, at man i et land som Danmark, hvor der skriges på
> arbejdskraft, skulle kunne komme på bistand, men det er måske bare hul
> retorik fra Hans Skov Kristensen i DI, i håb om at få nogle løntrykkere,
læs
> "indvandrere" importeret til landet?

Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
fuldt ud kompetente til alle som en.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 10:21

maya123 <maya123.news@kandu.dk> skrev i artiklen
<T0ih8.1502$Mc.118658@news010.worldonline.dk>...
> Jeg ved ikke om dette er dette rette sted til mit indlæg....
> Jeg har en ven som nærmer sig falddatoen for
> arbejdsløshedsunderstøttelse, nu skal
> han til at have bistandshjælp... dertil har vi flere spørgsmål...
> Hvad kan han få som enlig uden børn ??

Prøv www.danmark.dk. Der kan du får svar på det meste.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 10:49

In article <T0ih8.1502$Mc.118658@news010.worldonline.dk>,
maya123 claimed the following:
> Hvad kan han få som enlig uden børn ??

Et arbejde.

> Hvor læser vi mere ??

www.socialtaber.dk

> Kan han få yderligere hjælp ???

Selvhjælp, han kan hjælpe sig selv med at få et arbejde.

> Hvad kan de tilbyde ham af aktivering???

Plejehjemsarbejde, fælde nogle træer, feje gader.

> Må han få uddannelse???

Jada, der er en stor industri som lever af at sælge "uddannelse" til typer som
ham.

> Er der nogen der varetager bistandsklienters interesser ???

Ikke direkte, de er normalt egoistiske nok selv.

> Er der nogen klienter der har slået sig sammen og kæmper mod gratis
> arbejde/slavearbejde ????Uden løn???

Han får hans bistandshjælp, så naturligvis skal han udføre et arbejde, ligesom
alle andre der producerer noget til samfundet.

> Hvor finder vi dem der arbejder for bistandklienters ret ???

På den yderste venstrefløj, Ø.

> Det undre mig at klienterne ikke slås for at få bedre vilkår, er der
> ingen fagforeninger der råber op ???

Fagforeninger burde forbydes, eller reduceres kraftigt i deres rettigheder.

Derudover tror jeg at det generelle intelligensniveau ved bistandsklienter gør
at de ikke kan tage sig sammen til at råbe op (heldigvis).

> Jeg finder det iorden, at man skal arbejde for det man får, men vel ikke
> til 10 kr, i timen????

Tjek lige satserne en gang til, og udregn så timelønnen.

Alternativt kan han jo blot tage sig et normalt arbejde, og gå væk fra bissen.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 10:57

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
<slrna8bph5.1b5c.spam@prozac.boomer.dk>...
> > Hvor læser vi mere ??
>
> www.socialtaber.dk

En side af Anders om Anders.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 11:40

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:01c1c4f0$234b0a00$f0cd010a@0009-2006...

> Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
> samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
> fuldt ud kompetente til alle som en.

Videreuddannelse.....forøvrigt har Prosa en del arbejdsløse. Lægeproblemet
løses ved at nedlægge lægernes overenskomstkrav på at arbejde nogle timer
hver dag i egen praksis på sygehuset.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 11:39

In article <3c85f09e$0$32174$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Videreuddannelse.....forøvrigt har Prosa en del arbejdsløse. Lægeproblemet
> løses ved at nedlægge lægernes overenskomstkrav på at arbejde nogle timer
> hver dag i egen praksis på sygehuset.

Hvad havde du forestillet dig at det skulle hjælpe på?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 11:40

In article <01c1c4f5$28d27f80$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
> Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> <slrna8bph5.1b5c.spam@prozac.boomer.dk>...
>> > Hvor læser vi mere ??
>>
>> www.socialtaber.dk
>
> En side af Anders om Anders.

Jeg er ked af at bedrøve dig, men domænet er ikke engang registreret til nogen,
endnu.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 11:49

In article <01c1c4f0$234b0a00$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
> Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
> samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
> fuldt ud kompetente til alle som en.

Hvis Maya's ven reelt var interesseret i et arbejde, kunne han jo f.eks. søge
ved Novo Nordisk, de søger altid ufaglært arbejdskraft, man kan endda på deres
website se stillingsopslag for disse stillinger, derudover tror jeg at en del
virksomheder altid er interesseret i ufaglært arbejdskraft, selvom de måske
ikke annoncerer efter det.

Der findes ikke andet end frivillig arbejdsløshed i Danmark.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 12:43

Sten Schou <s_schou@post11.tele.dk> skrev i artiklen
<3c85f09e$0$32174$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:01c1c4f0$234b0a00$f0cd010a@0009-2006...
>
> > Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
> > samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
> > fuldt ud kompetente til alle som en.
>
> Videreuddannelse.....

Så ALLE kan altså blive læger?

Det var nyt for mig.

> forøvrigt har Prosa en del arbejdsløse.

Ja, deriblandt en del, der er specialister i COMAL 80.

> Lægeproblemet
> løses ved at nedlægge lægernes overenskomstkrav på at arbejde nogle timer
> hver dag i egen praksis på sygehuset.

Ja, det nedlægger vi lige, og så indfører vi lige fængselsstraf, hvis
lægerne ikke længere vil arbejde på hospitalerne så, ikke?

I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen, at man
flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det totale
antal timer er det samme.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-03-02 13:36

Anders Vind Ebbesen>>>
Jeg går ud fra, at dine svar til "maya123" er et udslag af en form for syg Humor !!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 12:44

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
<slrna8bsgp.1b5c.spam@prozac.boomer.dk>...
> In article <01c1c4f5$28d27f80$f0cd010a@0009-2006>,
> Christian R. Larsen claimed the following:
> > Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> > <slrna8bph5.1b5c.spam@prozac.boomer.dk>...
> >> > Hvor læser vi mere ??
> >>
> >> www.socialtaber.dk
> >
> > En side af Anders om Anders.
>
> Jeg er ked af at bedrøve dig, men domænet er ikke engang registreret til
nogen,
> endnu.

Nå, jamen det må du da se at få gjort.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 12:53

In article <01c1c503$fb2ba5c0$f0cd010a@0009-2006>,
"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen, at man
> flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det totale
> antal timer er det samme.

Faktisk er der nogen der mener lægerne er mere effektive når de ikke er
ansat af staten.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 12:54

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
<slrna8bt1t.1b5c.spam@prozac.boomer.dk>...
> In article <01c1c4f0$234b0a00$f0cd010a@0009-2006>,
> Christian R. Larsen claimed the following:
> > Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
> > samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
> > fuldt ud kompetente til alle som en.
>
> Hvis Maya's ven reelt var interesseret i et arbejde, kunne han jo f.eks.
søge
> ved Novo Nordisk, de søger altid ufaglært arbejdskraft, man kan endda på
deres
> website se stillingsopslag for disse stillinger, derudover tror jeg at en
del
> virksomheder altid er interesseret i ufaglært arbejdskraft, selvom de
måske
> ikke annoncerer efter det.

SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 13:00

In article <01c1c504$21a3ab80$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
>> > En side af Anders om Anders.
>>
>> Jeg er ked af at bedrøve dig, men domænet er ikke engang registreret til
> nogen,
>> endnu.
>
> Nå, jamen det må du da se at få gjort.

Jeg har overvejet medaner.dk, så jeg kunne få emailadressen muh@medaner.dk

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 13:20

In article <01c1c505$78eeaa60$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
>> website se stillingsopslag for disse stillinger, derudover tror jeg at en
> del
>> virksomheder altid er interesseret i ufaglært arbejdskraft, selvom de
> måske
>> ikke annoncerer efter det.
>
> SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?

Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen er der
ikke de store problemer i at få arbejde.

Novo kræver godtnok at man har en 9. klasse, men jeg vil tro at man sagtens kan
få foden indenfor, selvom man ikke har (hvis man f.eks. har haft andet arbejde)
og derudover tror jeg en stor del af de mindre produktionsvirksomheder er
bedøvende ligeglade med den skolegang man har haft.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:01

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
<slrna8c2bp.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
> > SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?
>
> Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen er
der
> ikke de store problemer i at få arbejde.

Og hvad så, hvis man ikke kan det?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:01c1c50e$de1ad900$f0cd010a@0009-2006...
> Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> <slrna8c2bp.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
> > > SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?
> >
> > Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen
er
> der
> > ikke de store problemer i at få arbejde.
>
> Og hvad så, hvis man ikke kan det?

Så er der ting ved een selv man bør adressere før man gør det til andres
ansvar.

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:23

In article <01c1c50e$de1ad900$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
> Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> <slrna8c2bp.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
>> > SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?
>>
>> Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen er
> der
>> ikke de store problemer i at få arbejde.
>
> Og hvad så, hvis man ikke kan det?

Så er man ikke en del af samfundet, og bør som følge deraf sendes ud på en
fangekoloni.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:24

In article <Osoh8.1619$Mc.130964@news010.worldonline.dk>,
morten sorensen claimed the following:
>
> Så er der ting ved een selv man bør adressere før man gør det til andres
> ansvar.

Hov hov Morten, du mener dermed man ligepludseligt selv skal til at tage et
ansvar?!?!

Den slags tanker er ikke velsete i socialstaten Danmark

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:25

morten sorensen <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> skrev i artiklen
<Osoh8.1619$Mc.130964@news010.worldonline.dk>...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> news:01c1c50e$de1ad900$f0cd010a@0009-2006...
> > Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> > <slrna8c2bp.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
> > > > SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?
> > >
> > > Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver
morgen
> er
> > der
> > > ikke de store problemer i at få arbejde.
> >
> > Og hvad så, hvis man ikke kan det?
>
> Så er der ting ved een selv man bør adressere før man gør det til andres
> ansvar.

Nu er jeg egentlig ikke så meget til sindst at diskutere, om det er
rimeligt, at man får kontanthjælp, hvis man ikke vil arbejde, for der tror
jeg ikke, vi er så uenige, hvis vi dog lige husker Grundlovens § 75.

Men det, der var udgangspunktet for denne diskussion, var en påstand om, at
kontanthjælpdsmodtagere er ledige, der godt kan få arbejde, hvis de ellers
bare søger. Det, jeg blot vil understrege med ovenstående, er, at jeg ikke
tror, denne påstand er korrekt. Om det så skyldes det ene eller det andet,
herunder regulær dovenskab, er for så vidt mindre vigtigt for denne del af
diskussionen.

Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle vil
kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
90.000) er meget svære at få i arbejde.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 14:26

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
<slrna8c61o.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
> In article <01c1c50e$de1ad900$f0cd010a@0009-2006>,
> Christian R. Larsen claimed the following:
> > Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i artiklen
> > <slrna8c2bp.1rq.spam@prozac.boomer.dk>...
> >> > SÅ du mener altså, at Novo vil ansatte _hvem som helst_?
> >>
> >> Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen
er
> > der
> >> ikke de store problemer i at få arbejde.
> >
> > Og hvad så, hvis man ikke kan det?
>
> Så er man ikke en del af samfundet, og bør som følge deraf sendes ud på
en
> fangekoloni.

Hvad er egentlig dit formål med at skrive useriøse indlæg her?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 15:02

On Wed, 06 Mar 2002 09:20:40 GMT, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Sten Schou <s_schou@post11.tele.dk> skrev i artiklen
><3c85dd32$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>> Jeg undres over, at man i et land som Danmark, hvor der skriges på
>> arbejdskraft, skulle kunne komme på bistand, men det er måske bare hul
>> retorik fra Hans Skov Kristensen i DI, i håb om at få nogle løntrykkere,
>læs
>> "indvandrere" importeret til landet?
>
>Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
>samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
>fuldt ud kompetente til alle som en.

Vedr. programmører: der er masser af arbejdsløse ingeniører.
Uheldigvis for dem er de bare ikke billig u-lands-arbejdskraft. Når
virksomhederne efterlyser udlændinge er det naturligvis for at få
billigere arbejdskraft - DA støtter jo tilsyneladende også regeringens
nye integrations-ideer, som involverer særligt lav løn til
indvandrere.

Mvh

Stefan W. Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 15:24

Stefan W. Christensen <swc@soton.ac.uk> skrev i artiklen
<3c861e73.19351075@news.soton.ac.uk>...
> >Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
> >samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
> >fuldt ud kompetente til alle som en.
>
> Vedr. programmører: der er masser af arbejdsløse ingeniører.

Det er ikke det samme skulle jeg hilse og sige.

> Uheldigvis for dem er de bare ikke billig u-lands-arbejdskraft.

Du vrøvler.

> Når
> virksomhederne efterlyser udlændinge er det naturligvis for at få
> billigere arbejdskraft

Du lyder lige som de aller værste VS'ere i 70'erne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 15:45

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:01c1c512$497d0da0$f0cd010a@0009-2006...

....

> Men det, der var udgangspunktet for denne diskussion, var en påstand om,
at
> kontanthjælpdsmodtagere er ledige, der godt kan få arbejde, hvis de ellers
> bare søger. Det, jeg blot vil understrege med ovenstående, er, at jeg ikke
> tror, denne påstand er korrekt.

Jeg tror heller ikke det passer på alle. Dog mener jeg at det offentlige har
gjort nogle folk en bjørnetjeneste ved at 'skåne' dem for at arbejde.

Inderst inde mener jeg at alle *kan* og *bør* arbejde. Der er sikkert nogle
der vil have det meget svært med det - men så bare 5 timer om ugen. Det er
vigtigt at folk yder noget - osse selvom det er mere eller mindre symbolsk -
for pengene.

Og det er ikke for min skyld - jeg har såmænd ikke så ondt i røven over
skatten - det er mere for folks egen skyld.

> Om det så skyldes det ene eller det andet,
> herunder regulær dovenskab, er for så vidt mindre vigtigt for denne del af
> diskussionen.

Jeg tror der er en del autonom-lignende typer på bistand der kunne have godt
af at få et los i røven. For nu at sige det lidt groft. Men dette er osse
bare en dråbe i havet...

> Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle
vil
> kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
> 90.000) er meget svære at få i arbejde.

Man må starte med lidt. Alle skal yde noget.

Dog er det vigtigere at tage fat i folks misbrugsproblemer der jo oftest er
den virkelige hindring for at de deltager i samfundet. her er jeg lidt i
tvivl om i hvilken grad det er rimeligt at samfundet *kræver* at man går i
behandling for pengene.

Man kan jo selvfølgelig ikke behandle een der ikke vil behandles - mne på
den anden side er det krænkende at alle vedkommendes penge drikkes op.

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 15:46

On Wed, 6 Mar 2002 12:20:05 +0000 (UTC) spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen)
wrote in dk.politik:

> Mere eller mindre, såfremt man kan finde ud af at komme op hver morgen er der
> ikke de store problemer i at få arbejde.
>
> Novo kræver godtnok at man har en 9. klasse, men jeg vil tro at man sagtens kan
> få foden indenfor, selvom man ikke har (hvis man f.eks. har haft andet arbejde)
> og derudover tror jeg en stor del af de mindre produktionsvirksomheder er
> bedøvende ligeglade med den skolegang man har haft.

I gamle dage (ca. 5-10 år siden) tror jeg at det var sådan, men efter
hvad jeg har hørt fra venner/familie der arbejder hos Novo, så ansætter
Novo ikke helt så mange ufaglærte længere.

På:

http://www.novonordisk.com/opencms/index.html?target=/opencms/04_Jobs/index.html&language=dk½

Bugner det heller ikke ligefremt med ledigt arbejde for ufaglærte...

Mvh

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 16:26

In article <kXph8.1825$Mc.134345@news010.worldonline.dk>,
morten sorensen claimed the following:
> Dog er det vigtigere at tage fat i folks misbrugsproblemer der jo oftest er
> den virkelige hindring for at de deltager i samfundet. her er jeg lidt i
> tvivl om i hvilken grad det er rimeligt at samfundet *kræver* at man går i
> behandling for pengene.

En model som jeg diskuterede med en kammerat var at tvinge folk til at tage en
kold tyrker. Således ville kendte narkomaner af politiet blive indfanget og
sendt på kur et sted langt ude, dvs. en kur hvor de får mad og ellers ikke kan
få adgang til stoffer (de kan umiddelbart godt gå rundt på kurstedet, men hvis
der bliver smuglet stoffer ind skal de spærres inde på deres værelser).

Når den kolde tyrker er overstået får de polititilhold mod at komme indenfor
deres hjemby, således at man forhindrer dem i at opsøge deres gamle miljø.
Optimalt set, skulle polititilholdet kombineres med et skånejob i Nordjylland
eller i en landsby på Bornholm.

Folk der kalder dette forslag inhumant er mærkværdige - vil de mene at det er
bedre at folk lever og dør som narkomaner?

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 16:32

In article <usac8u014n19igmc2s26un1fat433khs3e@4ax.com>,
Flemming claimed the following:
> Novo ikke helt så mange ufaglærte længere.
>
> http://www.novonordisk.com/opencms/index.html?target=/opencms/04_Jobs/index.html&language=dk½
>
> Bugner det heller ikke ligefremt med ledigt arbejde for ufaglærte...

Men der er _nogen_ hvilket betyder at der ikke burde være nogen arbejdsløse i
Danmark som har 8 i dansk og matematik og 7 i engelsk. Er der nogen i landet
som opfylder kravene, og som ikke har job, er det selvvalgt arbejdsløshed,
hvilket betyder enhver form for understøttelse fra det offentlige burde være
udelukket.

Novo Nordisk var ment som et eksempel, jeg tror mange andre produktions-
virksomheder er fløjtende ligeglade med ens uddannelse, hvis man blot skal have
et specialarbejder job.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 16:48

in article 01c1c512$497d0da0$f0cd010a@0009-2006, Christian R. Larsen at
crlarsen@hotmail.com wrote on 06/03/02 14:25:

> Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle vil
> kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
> 90.000) er meget svære at få i arbejde.
>

Det ville være nemmere at få dem i arbejde, hvis de ikke skulle konkurrere
med muhamedanerne om arbejdspladerne.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do
-McNutter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 17:02

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
news:slrna8cd7o.1rq.spam@prozac.boomer.dk...
> In article <kXph8.1825$Mc.134345@news010.worldonline.dk>,
> morten sorensen claimed the following:
> > Dog er det vigtigere at tage fat i folks misbrugsproblemer der jo oftest
er
> > den virkelige hindring for at de deltager i samfundet. her er jeg lidt i
> > tvivl om i hvilken grad det er rimeligt at samfundet *kræver* at man går
i
> > behandling for pengene.
>
> En model som jeg diskuterede med en kammerat var at tvinge folk til at
tage en
> kold tyrker.

Ja, jeg er stadig ikke helt afklaret med mig selv i hvilken grad staten kan
tillade sig at umyndiggøre personer der er ved deres fulde fem - men er
underlagt en vane der umuligt kan være i deres [og slet ikke samfundets]
interesse.

> Folk der kalder dette forslag inhumant er mærkværdige - vil de mene at det
er
> bedre at folk lever og dør som narkomaner?

Når man melder sig til afvænning frivilligt synes jeg ikke det skal være i
orden at man går fra det. Man skal skrive under på at man bliver der tiden
ud.

For nogle år siden kunne narkomaner bare forlade afvænningen når det blev
for hårdt [hvilket det jo *stensikkert* bliver]. Det finder jeg er for
blødsødent og naivt.

Det er klart at der skal andre boller på suppen. Man kan ikke blive stoffri
på en hyggelig eller rar måde.

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 17:04

"Jesper" <toc@toc.toc> wrote in message news:B8ABF8B4.D078%toc@toc.toc...
> in article 01c1c512$497d0da0$f0cd010a@0009-2006, Christian R. Larsen at
> crlarsen@hotmail.com wrote on 06/03/02 14:25:
>
> > Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle
vil
> > kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
> > 90.000) er meget svære at få i arbejde.
> >
>
> Det ville være nemmere at få dem i arbejde, hvis de ikke skulle konkurrere
> med muhamedanerne om arbejdspladerne.

Det tror jeg ikke. Danskere er noget mere magelige end indvandrere [nu taler
jeg meget generelt - hvis nogen er i tvivl] - så jeg er ikke sikker på at de
konkurrerer om det samme.

morten sorensen

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 06-03-02 17:24

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 06-03-02 17:36

Jeg har da sjældent stillet et spørgsmål der gav så meget uro i "andedammen" hold da op og tak til alle, selvom halvdelen jo ikke berørte mit konkrete spørgsmål....
Til Anders Vind Ebbesen : Min ven er 51 år, og er ret ked af at måtte skrottes nu, jeg vil godt se det firma, kald det Novo Nordisk, eller hvad pokker du vil, der vil tage en person der er over 40-45... og slet ikke en på 51 år...Sådan er det nu engang og med hensyn til de 10 kr, i timen for aktiveringsarbejde, så undskyld det er 11,25kr, det kan give ca. 400 om ugen til grundbeløbet som er 6,700, så kommer skatten.....
Med venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:00

in article k5rh8.1852$Mc.137210@news010.worldonline.dk, morten sorensen at
morten@YOUDOTHEMATHmortens.net wrote on 06/03/02 17:03:

>
> "Jesper" <toc@toc.toc> wrote in message news:B8ABF8B4.D078%toc@toc.toc...
>> in article 01c1c512$497d0da0$f0cd010a@0009-2006, Christian R. Larsen at
>> crlarsen@hotmail.com wrote on 06/03/02 14:25:
>>
>>> Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle
> vil
>>> kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
>>> 90.000) er meget svære at få i arbejde.
>>>
>>
>> Det ville være nemmere at få dem i arbejde, hvis de ikke skulle konkurrere
>> med muhamedanerne om arbejdspladerne.
>
> Det tror jeg ikke. Danskere er noget mere magelige end indvandrere [nu taler
> jeg meget generelt - hvis nogen er i tvivl] - så jeg er ikke sikker på at de
> konkurrerer om det samme.
>
> morten sorensen
>
Du taler meget generelt, jeg taler om de svageste folkedanskere med de
dårligste uddanelser.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do
-McNutter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:07

"Jesper" <sun@shine.ok> wrote in message news:B8AC0995.D08F%sun@shine.ok...

....

> Du taler meget generelt, jeg taler om de svageste folkedanskere med de
> dårligste uddanelser.

Jeg tror nu at indvandrere er indstillet på at arbejde mere - og ja; jeg
mener at selv de etniske danskere i laveste socialklasse er mere magelige.

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:19

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
news:kXph8.1825$Mc.134345@news010.worldonline.dk...
> Jeg tror heller ikke det passer på alle. Dog mener jeg at det offentlige
har
> gjort nogle folk en bjørnetjeneste ved at 'skåne' dem for at arbejde.

Det er efterhånden mange år siden, man kunne undslå sig aktivering.

> Inderst inde mener jeg at alle *kan* og *bør* arbejde.

Jeg mener, det ville være dejligt, hvis alle kunne, men ligesom det kan være
umuligt på grund af fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, kan det nok
også være det på grund at forkert opdragelse, uheldig personlighed og så
meget andet. En af mine fjerne bekendte er blevet dyret fra 4-5 job, fordi
hun gang på gang kvajede sig med uheldige udtalelser. Jeg er ikke i tvivl
om, at hun gerne ville gøre dette om, hvis hun kunne, men jeg tror desværre
ikke, hun nogensinde ændrer sig på det punkt. Det gør hende i praksis
temmelig uarbejdsdygtig.

> Jeg tror der er en del autonom-lignende typer på bistand der kunne have
godt
> af at få et los i røven. For nu at sige det lidt groft. Men dette er osse
> bare en dråbe i havet...

Jeg kender selv til et par tilfælde.

> > Det er for naivt at tro, at landets 150.000 kontanthjælpsmodtagere alle
> vil
> > kunne få arbejde. Faktisk tyder meget på, at en stor del af dem (ca.
> > 90.000) er meget svære at få i arbejde.
>
> Man må starte med lidt. Alle skal yde noget.

Det tror jeg desværre ikke, alle kan. I hvert fald ikke, hvis det skal have
en vis form for værdi.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:24

On Wed, 06 Mar 2002 11:43:48 GMT, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>>
>> Jeg er ked af at bedrøve dig, men domænet er ikke engang registreret til
>nogen,
>> endnu.
>
>Nå, jamen det må du da se at få gjort.

Anders er da ikke muslim?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:23

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
news:k5rh8.1852$Mc.137210@news010.worldonline.dk...
> > Det ville være nemmere at få dem i arbejde, hvis de ikke skulle
konkurrere
> > med muhamedanerne om arbejdspladerne.
>
> Det tror jeg ikke. Danskere er noget mere magelige end indvandrere [nu
taler
> jeg meget generelt - hvis nogen er i tvivl] - så jeg er ikke sikker på at
de
> konkurrerer om det samme.

I det hele taget er det kun idioter, der for alvor dyrker den slags
synspunkter, der her plæderes for.

Antallet af arbejdstagere øges naturligvis, hvis vi bliver 100.000 flere,
men det samme gør den samlede efterspørgsel og dermed den
samledeefterspørgsel efter arbejdskraft jo også. Det er simpel, økonomisk
logik.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:24

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
news:slrna8cdka.1rq.spam@prozac.boomer.dk...
> Men der er _nogen_ hvilket betyder at

Der mangler 150.000 minus 'nogen' i at der er job nok til 150.000
arbejdsduelige bistandsklienter.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 18:44

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:0gsh8.1876$Mc.141816@news010.worldonline.dk...
> "morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
> news:k5rh8.1852$Mc.137210@news010.worldonline.dk...
> > > Det ville være nemmere at få dem i arbejde, hvis de ikke skulle
> konkurrere
> > > med muhamedanerne om arbejdspladerne.
> >
> > Det tror jeg ikke. Danskere er noget mere magelige end indvandrere [nu
> taler
> > jeg meget generelt - hvis nogen er i tvivl] - så jeg er ikke sikker på
at
> de
> > konkurrerer om det samme.
>
> I det hele taget er det kun idioter, der for alvor dyrker den slags
> synspunkter, der her plæderes for.

Svært at være indvandrer... enten er man arbejdsløs nasser ellers er man
job-stjæler....

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 19:22

In article <i4kc8u83pmnd4tgd973rd3fcs70mhl1un7@4ax.com>,
Erik Larsen claimed the following:
> On Wed, 06 Mar 2002 11:43:48 GMT, "Christian R. Larsen"
> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>>> Jeg er ked af at bedrøve dig, men domænet er ikke engang registreret til
>>nogen,
>>> endnu.
>>
>>Nå, jamen det må du da se at få gjort.
>
> Anders er da ikke muslim?

Joda, ifm. min udnævnelse som Gud i dp.indvandring, fik jeg tillagt det
borgelige navn Allah Vind Ebbesen

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 20:50

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
news:7zsh8.1886$Mc.142871@news010.worldonline.dk...
> > I det hele taget er det kun idioter, der for alvor dyrker den slags
> > synspunkter, der her plæderes for.
>
> Svært at være indvandrer... enten er man arbejdsløs nasser ellers er man
> job-stjæler....

Præcis. Og dermed mister disse argumenter jo deres værdi.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 09:47

On Wed, 06 Mar 2002 14:23:41 GMT, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Stefan W. Christensen <swc@soton.ac.uk> skrev i artiklen
><3c861e73.19351075@news.soton.ac.uk>...
>> >Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
>> >samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
>> >fuldt ud kompetente til alle som en.
>>
>> Vedr. programmører: der er masser af arbejdsløse ingeniører.
>
>Det er ikke det samme skulle jeg hilse og sige.

Nej, men de fleste ingeniører kan meget nemt overtage
programmør-arbejde hvis det skulle være.

>> Uheldigvis for dem er de bare ikke billig u-lands-arbejdskraft.
>
>Du vrøvler.

OK, så siger vi det - når du nu så gerne vil have det: Danske
ingeniører ER billig u-lands-arbejdskraft.

>> Når
>> virksomhederne efterlyser udlændinge er det naturligvis for at få
>> billigere arbejdskraft
>
>Du lyder lige som de aller værste VS'ere i 70'erne.

Ja, pudsigt i grunden. Men til forskel fra VSerne mener jeg at
erhvervslivet skal styrkes på anden vis.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 10:50

"Stefan W. Christensen" <swc@soton.ac.uk> wrote in message
news:3c8727b2.1132398@news.soton.ac.uk...
> On Wed, 06 Mar 2002 14:23:41 GMT, "Christian R. Larsen"
> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>
> >Stefan W. Christensen <swc@soton.ac.uk> skrev i artiklen
> ><3c861e73.19351075@news.soton.ac.uk>...

> >> Uheldigvis for dem er de bare ikke billig u-lands-arbejdskraft.
> >
> >Du vrøvler.
>
> OK, så siger vi det - når du nu så gerne vil have det: Danske
> ingeniører ER billig u-lands-arbejdskraft.

Ok, det var bedre.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:33

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-D2B8C0.11392206032002@dtext.news.tele.dk...

> Hvad havde du forestillet dig at det skulle hjælpe på?

Tja..ventelister f.eks??

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:37

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:01c1c503$fb2ba5c0$f0cd010a@0009-2006...

> Så ALLE kan altså blive læger?
>
> Det var nyt for mig.

Er der nogen der har skrevet det??

> > forøvrigt har Prosa en del arbejdsløse.
>
> Ja, deriblandt en del, der er specialister i COMAL 80.

Ja, og Basic og Assembler, men du er måske tilhænger af "fyrre, fed og
færdig"???
>
> > Lægeproblemet
> > løses ved at nedlægge lægernes overenskomstkrav på at arbejde nogle
timer
> > hver dag i egen praksis på sygehuset.
>
> Ja, det nedlægger vi lige, og så indfører vi lige fængselsstraf, hvis
> lægerne ikke længere vil arbejde på hospitalerne så, ikke?

Hvorfor vil du indføre fængselsstraf, når det er muligt at fjerne det ved
overenskomstforhandlingerne???

> I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen, at man
> flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det totale
> antal timer er det samme.

Så har de flere timer der hvor de er ansat, derfor ses det af
statistikkerne, at der er flere lægetimer til rådighed, privattimer i egen
praksis tæller ingen steder.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:38

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-4CF62F.12531606032002@dtext.news.tele.dk...

> Faktisk er der nogen der mener lægerne er mere effektive når de ikke er
> ansat af staten.

Den holdning når du ikke langt med i partiet, men fakta er da, at alt
statsdrevent er halvt så godt og dobbelt så dyrt.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:37

In article <3c87a441$0$80950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Den holdning når du ikke langt med i partiet,

Hvilket parti?

> men fakta er da, at alt statsdrevent er halvt så godt og dobbelt så
> dyrt.

Det stemmer nu ikke. Har du lagt mærke til problemerne med udlicitering
af rengøring?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:38

In article <3c87a2ee$0$80916$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Tja..ventelister f.eks??

Tror du lægerne bare sidder og fiser den af, når de arbejder i egen
praksis?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 19:47

"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote in message
news:3c87a40b$0$80955$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:01c1c503$fb2ba5c0$f0cd010a@0009-2006...
>
> > Så ALLE kan altså blive læger?
> >
> > Det var nyt for mig.
>
> Er der nogen der har skrevet det??

Det er jo en logisk følge af det, du skriver.

> > > forøvrigt har Prosa en del arbejdsløse.
> >
> > Ja, deriblandt en del, der er specialister i COMAL 80.
>
> Ja, og Basic og Assembler, men du er måske tilhænger af "fyrre, fed og
> færdig"???

Det er ligegyldigt, om jeg er "tilhænger af det", hvad det så end måtte
betyde. Sagens kerne er, at der faktisk er en hel del mennesker, der har en
forældet IT-uddannelse. Og så kan det da være fuldstændig underordnet, hvad
vi to mener om den sag!

> > Ja, det nedlægger vi lige, og så indfører vi lige fængselsstraf, hvis
> > lægerne ikke længere vil arbejde på hospitalerne så, ikke?
>
> Hvorfor vil du indføre fængselsstraf, når det er muligt at fjerne det ved
> overenskomstforhandlingerne???

Hvordan er det muligt? Tror du, lægerne vil acceptere det frivilligt?

Det mest sandsynlige udfald er da nærmest, at hospitalerne får endnu sværere
ved at rekruttere læger, fordi lægerne så i større grad vil vælge den
offentlige karriere fra pga. økonomien.

> > I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen, at man
> > flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det totale
> > antal timer er det samme.
>
> Så har de flere timer der hvor de er ansat, derfor ses det af
> statistikkerne, at der er flere lægetimer til rådighed, privattimer i egen
> praksis tæller ingen steder.

Nej, nu må du lige tage dig sammen: Om timerne tælles med, kan altså være
fløjtende ligegyldigt for det, der er sagens kerne her: Om folk får den
behandling, de har brug for. Hvis vi nedlægger samtlige private praksisser i
Danmark, vil patienterne blot henvende sig på hospitalerne i stedet. Det kan
ikke være svært at indse det. Blot fordi noget ikke "tælles med", er der der
altså alligevel ude i virkeligheden.

En af fiduserne ved at have privatpraktiserende læger er i øvrigt, at
sygehusene så spares for overflødige henvendelser, så konsekvensen vil nok
blive, at sygehusene får behov for endnu flere læger, fordi deres aktivitet
nu bliver mindre effektiv.

Der til kommer, at det for de fleste mennesker vil være et betydeligt
problem, at de skal henvende sig på et hospital, for at få lægehjælp. I
Jylland er der folk, der har både 40 og 50 km til nærmeste hospital. Tænk
dig, hvis man er gammel, og ikke har bil!

Endelig - og det er nok det vigtigste - er det lodret løgn, at man vil kunne
fjerne lægemanglen ved at forhindre hospitalslægerne i at praktisere privat
ved siden af. Dels mangler der flere lægetimerpå hospitalerne, end der
lægges af timer i private praksisser. Dels mangler der OGSÅ
privatpraktiserende læger!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 21:23

morten sorensen skrev i meddelelsen ...

>Ja, jeg er stadig ikke helt afklaret med mig selv i hvilken grad staten kan
>tillade sig at umyndiggøre personer der er ved deres fulde fem.

Er narkomaner da det ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 21:48

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message
news:zWPh8.176$IE4.3857@news.get2net.dk...
> morten sorensen skrev i meddelelsen ...
>
> >Ja, jeg er stadig ikke helt afklaret med mig selv i hvilken grad staten
kan
> >tillade sig at umyndiggøre personer der er ved deres fulde fem.
>
> Er narkomaner da det ?

Ja, mentalt er de vel.

Deres selvbestemmelse har de dog deponeret..... jeg ved dog ikke om det er
nok til at umyndiggøre.

morten sorensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 01:03

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-4769A2.18381507032002@dtext.news.tele.dk...
> In article <3c87a2ee$0$80916$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> "Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:
>
> > Tja..ventelister f.eks??
>
> Tror du lægerne bare sidder og fiser den af, når de arbejder i egen
> praksis?

Det skal jeg ikke kunne sige, hvad med dig, hvad mener du?

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 01:10

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:CAOh8.93$Z25.15655@news000.worldonline.dk...

> Det er jo en logisk følge af det, du skriver.

I din udlægning måske.

> Det er ligegyldigt, om jeg er "tilhænger af det", hvad det så end måtte
> betyde. Sagens kerne er, at der faktisk er en hel del mennesker, der har
en
> forældet IT-uddannelse. Og så kan det da være fuldstændig underordnet,
hvad
> vi to mener om den sag!

Nå....men skulle deres uddannelse ikke kunne opdateres da, og i så fald,
hvorfor så ikke???
Forrige år, inden IT-boblen brast, håbede man at kunne tømme Indien for
IT-folk, dog kun indtil inderne fandt ud af, at de selv havde brug for dem.

> Hvordan er det muligt? Tror du, lægerne vil acceptere det frivilligt?

Ved ikke, ved du?

> Det mest sandsynlige udfald er da nærmest, at hospitalerne får endnu
sværere
> ved at rekruttere læger, fordi lægerne så i større grad vil vælge den
> offentlige karriere fra pga. økonomien.

Nå, jeg troede de tog jobbet fordi det havde deres interesse?
>
> > > I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen, at
man
> > > flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det
totale
> > > antal timer er det samme.

Det er det sikkert, men hvorom alting er, så kan jeg ikke se, hvorfor man
skal importere 15.000 - 20.000 mennesker om året, hvoraf nogle få kan bruges
som læger.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 01:12

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-B56547.18364207032002@dtext.news.tele.dk...

> Hvilket parti?

Er du ikke ansat i LO??, hvis ikke du er der mere, så undskyld.

> Det stemmer nu ikke. Har du lagt mærke til problemerne med udlicitering
> af rengøring?

Jo, det har topprioritet i DR's nyheder, så det har jeg set en del til, det
offentlige er ikke særlig gode til at lave udbud.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 01:19

In article <3c880076$0$80950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Er du ikke ansat i LO??, hvis ikke du er der mere, så undskyld.

Jo, jeg er ansat i LO lidt endnu, men LO er ikke noget parti.

> > Det stemmer nu ikke. Har du lagt mærke til problemerne med udlicitering
> > af rengøring?
>
> Jo, det har topprioritet i DR's nyheder, så det har jeg set en del til, det
> offentlige er ikke særlig gode til at lave udbud.

Hvordan skulle udbuddet så have været formuleret synes du?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 01:21

In article <3c87fe60$0$80930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Det skal jeg ikke kunne sige, hvad med dig, hvad mener du?

Det arbejde de udfører i egen praksis forsvinder ikke af at praksisen
forsvinder, så hvem havde du tænkt dig skulle udføre det i stedet for?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 03:59

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-64F2B1.01184508032002@dtext.news.tele.dk...

> Jo, jeg er ansat i LO lidt endnu, men LO er ikke noget parti.

Næhæææ, men det er tæt forbundet med Specialkammeratiet.

--
Med venlig hilsen
LO-medlem /arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 06:56

In article <3c8829ba$0$83739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote:

> > Jo, jeg er ansat i LO lidt endnu, men LO er ikke noget parti.
>
> Næhæææ, men det er tæt forbundet med Specialkammeratiet.

Så mangler vi bare at finde ud af hvilket parti det er jeg skulle få
noget igennem hos.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 07:43

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-A10D3D.06553508032002@dtext.news.tele.dk...

> Så mangler vi bare at finde ud af hvilket parti det er jeg skulle få
> noget igennem hos.

Du er jo kun lønslave, så dig er der vel ingen (især ikke pampere) der hører
på - udover arbejdsrelateret snak, sæfølig, måske...

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 07:55

In article <3c885e52$0$83740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote:

> Du er jo kun lønslave, så dig er der vel ingen (især ikke pampere) der hører
> på - udover arbejdsrelateret snak, sæfølig, måske...

De er jo nærmest nødt til at høre på mig når de har problemer med
computeren

Bortset fra det, så har det at jeg arbejder hos LO intet med mit
politiske standpunkt at gøre - og de blander sig i øvrigt heller ikke i
det.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 10:39

Sten Schou <s_schou@post11.tele.dk> skrev i artiklen
<3c88000d$0$80915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> > Det er ligegyldigt, om jeg er "tilhænger af det", hvad det så end måtte
> > betyde. Sagens kerne er, at der faktisk er en hel del mennesker, der
har
> en
> > forældet IT-uddannelse. Og så kan det da være fuldstændig underordnet,
> hvad
> > vi to mener om den sag!
>
> Nå....men skulle deres uddannelse ikke kunne opdateres da, og i så fald,
> hvorfor så ikke???

Det "skulle" den måske nok kunne, men intet forhindrer det, og alligevel
sker det ikke. Hvorfor mon?

> > Hvordan er det muligt? Tror du, lægerne vil acceptere det frivilligt?
>
> Ved ikke, ved du?

Der er ikke mange huller i din uvidenhed.

> > Det mest sandsynlige udfald er da nærmest, at hospitalerne får endnu
> sværere
> > ved at rekruttere læger, fordi lægerne så i større grad vil vælge den
> > offentlige karriere fra pga. økonomien.
>
> Nå, jeg troede de tog jobbet fordi det havde deres interesse?

Nå.

> > > > I øvrigt kan jeg ikke se, hvordan det kan reducere længemangelen,
at
> man
> > > > flytter timer fra de private praksisser og ind på sygehusene. Det
> totale
> > > > antal timer er det samme.
>
> Det er det sikkert, men hvorom alting er, så kan jeg ikke se, hvorfor man
> skal importere 15.000 - 20.000 mennesker om året, hvoraf nogle få kan
bruges
> som læger.

Lad mig slå en ting fast: Argumenter for øget arbejdskraftsindvandring er
ikke det samme som argumenter for indvandring generelt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 11:55

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-64F2B1.01184508032002@dtext.news.tele.dk...

> Jo, jeg er ansat i LO lidt endnu, men LO er ikke noget parti.

Næ, det er det ikke, men det har nu en helt klar holdning.

> Hvordan skulle udbuddet så have været formuleret synes du?

Bedre end det hidtil har været

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 12:30

In article <3c889732$0$97378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Næ, det er det ikke, men det har nu en helt klar holdning.

Og hvad har det med min holdning at gøre?

> Bedre end det hidtil har været

Dvs hvordan?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 02:06

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-28E708.12295908032002@dtext.news.tele.dk...

> Og hvad har det med min holdning at gøre?

Inden for LO-systemet skal man helst være troende socialdemokrat.

> Dvs hvordan?

Bedre

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 02:04

In article <3c895eb7$0$5053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> > Og hvad har det med min holdning at gøre?
>
> Inden for LO-systemet skal man helst være troende socialdemokrat.

Jamen dog. Du mangler stadigvæk at forklare hvad det har med min
holdning at gøre.

> > Dvs hvordan?
>
> Bedre

Du har altså ingen anelse om hvordan det bliver gjort nu.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 02:34

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote in message
news:newsspam3-3C2AC5.02042109032002@dtext.news.tele.dk...
> In article <3c895eb7$0$5053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> "Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> > > Dvs hvordan?
> >
> > Bedre
>
> Du har altså ingen anelse om hvordan det bliver gjort nu.

Du mener, det er lykkedes dem, at gøre det endnu dårligere?

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 08:59

In article <3c896674$0$34050$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Hedningen" <Hedningen@msn.com> wrote:

> Du mener, det er lykkedes dem, at gøre det endnu dårligere?

Don't drink and write.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 16:54

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote in message
news:newsspam3-3271A4.08583709032002@dtext.news.tele.dk...
> In article <3c896674$0$34050$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> "Hedningen" <Hedningen@msn.com> wrote:
>
> > Du mener, det er lykkedes dem, at gøre det endnu dårligere?
>
> Don't drink and write.

Har ingen erfaring med; men tager gerne dit ord for det.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 22:54

Anders Vind Ebbesen wrote:

> In article <01c1c4f0$234b0a00$f0cd010a@0009-2006>,
> Christian R. Larsen claimed the following:
>> Ja, for hvordan skulle de kunne være nogen problemer i, at vi ansætter
>> samtlige konanthjælpsmodtagere som læger og programmører? Det er de da
>> fuldt ud kompetente til alle som en.
>
> Hvis Maya's ven reelt var interesseret i et arbejde, kunne han jo f.eks.
> søge ved Novo Nordisk, de søger altid ufaglært arbejdskraft, man kan endda
> på deres website se stillingsopslag for disse stillinger, derudover tror
> jeg at en del virksomheder altid er interesseret i ufaglært arbejdskraft,
> selvom de måske ikke annoncerer efter det.
>
> Der findes ikke andet end frivillig arbejdsløshed i Danmark.

Ja det er jo det vi bliver ved med at få at vide oven fra men betyder det
at det er sandt.
Hvis der virkeligt var en kritisk mangel på ufaglært arbejdskraft hvorfor
har vi så problemer med at få alle indvandrerne ud på arbejdsmarkedet
arbejds giverne burde da sløs om dem der er.
Det kunne også være det bare er et et udtryk for kejserens nye klæder
syndromet.
Prøv du at gå jobanoncerne igennem og se hvor mange af dem der ikke kræver
kørekort, trukcertificat, erfaringer fra tidligere job i samme branche og
andet i den dur. Prøv du så at ringe kontakte dem der har søgt folk uden
nogen kvalifikationer og hør om stillingen stadigvæk er ledig.
Du vil sandsynligt vis finde ud af at der ikke bliver opslået overdrevet
mange ufaglærte job og at de bliver besat temmelig hurtigt hvilket ikke er
et tegn på at der er mangel på arbejdskraft.
Noget andet du bør overveje at se på er
http://www.mises.org/fullstory.asp?control=905&FS= det går ikke
nødvendigvis så godt som vi går og tror.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 03:25

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-47F812.07551808032002@dtext.news.tele.dk...

> Bortset fra det, så har det at jeg arbejder hos LO intet med mit
> politiske standpunkt at gøre - og de blander sig i øvrigt heller ikke i
> det.

Det har de jo heller ingen grund (eller ret) til, når man ikke selv bringer
det på bane.

Med venlig hilsen
/a

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 11:02

Sten Schou <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Umiddelbart skulle man tro, at dine spørgsmål skulle kunne besvares af
> kommunens socialkontor, samt af fagforeningen.
> Jeg undres over, at man i et land som Danmark, hvor der skriges på
> arbejdskraft, skulle kunne komme på bistand, men det er måske bare hul
> retorik fra Hans Skov Kristensen i DI, i håb om at få nogle løntrykkere, læs
> "indvandrere" importeret til landet?

Generelt er der ingen synderlig interesse i at ansatte ledige over 50.
Det er da også dem der først fyres.

Og angående fagforeningernes interesse, så var det faktisk LO der tog
initiativet til at smide de 50-54 årige på møddingen.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 12:06

"DUdsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message
news:1015710906.943051@kalvebod.groenjord.dk...
> Ja det er jo det vi bliver ved med at få at vide oven fra men betyder det
> at det er sandt.
> Hvis der virkeligt var en kritisk mangel på ufaglært arbejdskraft hvorfor
> har vi så problemer med at få alle indvandrerne ud på arbejdsmarkedet
> arbejds giverne burde da sløs om dem der er.

Hvis vi nu tænker os lidt om, mon så ikke godt, vi kan regne ud, hvad
problemet er?

Kunne det mon handle om manglende kvalifikationer?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 12:23

in article g6Hi8.2760$8A5.57029@news000.worldonline.dk, Christian R. Larsen
at crlarsen@hotmail.com wrote on 10/03/02 12:05:

> "DUdsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message
> news:1015710906.943051@kalvebod.groenjord.dk...
>> Ja det er jo det vi bliver ved med at få at vide oven fra men betyder det
>> at det er sandt.
>> Hvis der virkeligt var en kritisk mangel på ufaglært arbejdskraft hvorfor
>> har vi så problemer med at få alle indvandrerne ud på arbejdsmarkedet
>> arbejds giverne burde da sløs om dem der er.
>
> Hvis vi nu tænker os lidt om, mon så ikke godt, vi kan regne ud, hvad
> problemet er?
>
> Kunne det mon handle om manglende kvalifikationer?
>

Kære lille René, der er taler om /ufaglært/ arbejdskraft, altså arbejde
hvortil /ingen/ kvalifikationer kræves!
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."
Lillebror i DR TV

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 12:43

In article <B8B10087.D469%gold@for.me>, Jesper <gold@for.me> wrote:

> Kære lille René, der er taler om /ufaglært/ arbejdskraft, altså arbejde
> hvortil /ingen/ kvalifikationer kræves!

Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du finde?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:01

in article newsspam3-73F65E.12424210032002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 10/03/02 12:42:

> In article <B8B10087.D469%gold@for.me>, Jesper <gold@for.me> wrote:
>
>> Kære lille René, der er taler om /ufaglært/ arbejdskraft, altså arbejde
>> hvortil /ingen/ kvalifikationer kræves!
>
> Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du finde?

Kassedame, rengøringsassistent, avisbud, standseriarbejder,
pædagogmedhjælper, portør, hotelstuepige m.fl.
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."
Lillebror i DR TV

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:14

In article <B8B1098E.D478%fedt@at.se>, Jesper <fedt@at.se> wrote:

> > Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du finde?
>
> Kassedame, rengøringsassistent, avisbud, standseriarbejder,
> pædagogmedhjælper, portør, hotelstuepige m.fl.

Dansk, rimelig fysik m.m.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:29

in article newsspam3-89C481.13141810032002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 10/03/02 13:14:

> In article <B8B1098E.D478%fedt@at.se>, Jesper <fedt@at.se> wrote:
>
>>> Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du finde?
>>
>> Kassedame, rengøringsassistent, avisbud, standseriarbejder,
>> pædagogmedhjælper, portør, hotelstuepige m.fl.
>
> Dansk, rimelig fysik m.m.

Ingen af delene er "kvalifikatioer": Dansk er nødvendig for i det hele taget
at kunne begå sig i det danske samfund, fysik har alle der ikke er erklæret
uabejdsdygtige og modtager førstidspension.
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."
Lillebror i DR TV

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:40

In article <B8B11012.D480%fedt@at.se>, Jesper <fedt@at.se> wrote:

> Ingen af delene er "kvalifikatioer": Dansk er nødvendig for i det hele taget
> at kunne begå sig i det danske samfund,

Hvorfor tror du så det er nævnt som et krav i ret mange jobannoncer?

> fysik har alle der ikke er erklæret uabejdsdygtige og modtager
> førstidspension.

Det stemmer nu ikke. Jeg ville ikke kunne tage et job som
rengøringsassistent, portør, kassedame, stanseriarbejder eller
hotelstuepige. Jeg er ikke erklæret uarbejdsdygtig og modtager ej heller
førstidspension.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:41

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <B8B1098E.D478%fedt@at.se>, Jesper <fedt@at.se> wrote:
>
> > > Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du finde?
> >
> > Kassedame, rengøringsassistent, avisbud, standseriarbejder,
> > pædagogmedhjælper, portør, hotelstuepige m.fl.
>
> Dansk, rimelig fysik m.m.

Vel at mærke /skriftligt/ dansk, hvis man snakker avisbude. Hvor
timelønnen i øvrigt ligger på 30-50 kroner, hvis man ikke er helt ung.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:48

Christian R. Larsen wrote:

> "DUdsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message
> news:1015710906.943051@kalvebod.groenjord.dk...
>> Ja det er jo det vi bliver ved med at få at vide oven fra men betyder det
>> at det er sandt.
>> Hvis der virkeligt var en kritisk mangel på ufaglært arbejdskraft hvorfor
>> har vi så problemer med at få alle indvandrerne ud på arbejdsmarkedet
>> arbejds giverne burde da sløs om dem der er.
>
> Hvis vi nu tænker os lidt om, mon så ikke godt, vi kan regne ud, hvad
> problemet er?
>
> Kunne det mon handle om manglende kvalifikationer?

Jo det handler lige netop om manglende kvalifikationer,der er ingen der er
intereserede i medarbejdere uden fagrelevant udannelse eller lignende.
Den påståede mangel på ufaglært arbejdskraft ligner fra mit udsynspunkt en
myte.
Og den der med de ikke taler perfekt dansk holder heller ikke helt hvis der
virkelig har brug for arbejdkraften ville der ikke være råd til at at
stille ret høje krav til sproget.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 13:51

newsspam3@mail.edlich.dk writes:
>Jeg ville ikke kunne tage et job som
>rengøringsassistent, portør, kassedame, stanseriarbejder eller
>hotelstuepige. Jeg er ikke erklæret uarbejdsdygtig og modtager ej heller
>førstidspension.

Jeg forstår ikke lige helt hvad det at være
uarbejdsdygtig/førtidpensionist har med de ovennævnte job at gøre.
Kan du forklare dig lidt nærmere

:) Peter L. Pedersen

Email: peter_lykkegaard_pedersen@net.dialog.dk
www.petped.mobilixnet.dk
www.bjesk.net

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 14:20

In article <fc.0073fb6b03f13e2d3b9aca0037bac575.3f13e41@net.dialog.dk>,
"Peter Lykkegaard Pedersen" <pingel@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke lige helt hvad det at være
> uarbejdsdygtig/førtidpensionist har med de ovennævnte job at gøre.
> Kan du forklare dig lidt nærmere

Har du læst de foregående indlæg i tråden?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 14:49

newsspam3@mail.edlich.dk writes:
>> Jeg forstår ikke lige helt hvad det at være
>> uarbejdsdygtig/førtidpensionist har med de ovennævnte job at gøre.
>> Kan du forklare dig lidt nærmere
>
>Har du læst de foregående indlæg i tråden?

Ja og jeg forstår stadigvæk ikke hvad sammenhængen er. Med mindre du har
en skavank der gør, at hvis du tog et sådan arbejde, ville der så opstå en
risiko for at du blev erklæret uarbejdsdygtig, fordi din skavank blev
væsentligt forværret.

:) Peter L. Pedersen

Email: peter_lykkegaard_pedersen@net.dialog.dk
www.petped.mobilixnet.dk
www.bjesk.net

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 15:15

In article <fc.0073fb6b03f143383b9aca0037bac575.3f14367@net.dialog.dk>,
"Peter Lykkegaard Pedersen" <pingel@net.dialog.dk> wrote:

> Ja og jeg forstår stadigvæk ikke hvad sammenhængen er. Med mindre du har
> en skavank der gør, at hvis du tog et sådan arbejde, ville der så opstå en
> risiko for at du blev erklæret uarbejdsdygtig, fordi din skavank blev
> væsentligt forværret.

Jeg er ikke i stand til at tage et sådant arbejde pga en skavank. Der er
så andre job jeg kan tage pga mine kvalifikationer.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 18:34

In article <01c1c512$63849100$f0cd010a@0009-2006>,
Christian R. Larsen claimed the following:
>
> Hvad er egentlig dit formål med at skrive useriøse indlæg her?

Manglende omsorg og opmærksomhed i barndommen. Disse ting får jeg til fulde i
dp og dpi.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 20:15

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-3C2AC5.02042109032002@dtext.news.tele.dk...

> Jamen dog. Du mangler stadigvæk at forklare hvad det har med min
> holdning at gøre.

Jeg går ikke ud fra, at de ansætter folk med en politisk opfattelse der
ligger ret langt væk fra moderpartiets holdninger.

> Du har altså ingen anelse om hvordan det bliver gjort nu.

Det er så din antagelse, men nogte kunne jo tyde på, at udbuddene ikke har
været gode nok, man har blot fået hvad man har bedt om.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 20:50

In article <3c8baf7a$0$97348$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Jeg går ikke ud fra, at de ansætter folk med en politisk opfattelse der
> ligger ret langt væk fra moderpartiets holdninger.

Det er så mærkeligt at det politiske standpunkt ikke kommer op i
ansætteslessamtalerne, synes du ikke?
Der er meget få stillinger i LO, der er politisk betingede - HK'ere,
jurister osv er ikke en del af dem.

> > Du har altså ingen anelse om hvordan det bliver gjort nu.
>
> Det er så din antagelse, men nogte kunne jo tyde på, at udbuddene ikke har
> været gode nok, man har blot fået hvad man har bedt om.

Tja, kommunen siger "vi vil have det billiger og bedre", firmaerne siger
så "vi kan gøre det billigere og bedre" og dem der kan gøre det billigst
og bedst (ud fra eget udsagn), får så tjansen.
Når man sætter noget ud i licitation, har man en pligt til at tage det
billigste tilbud, der opfylder betingelserne.

Så igen: hvordan mener du man kunne forbedre udlicitationen?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 21:55

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message
news:1f8u0k2.1v7lfljratltaN%serse@diku.dk...
> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > In article <B8B1098E.D478%fedt@at.se>, Jesper <fedt@at.se> wrote:
> >
> > > > Hvor mange job, der absolut ingen kvalifikationer kræver, kan du
finde?
> > >
> > > Kassedame, rengøringsassistent, avisbud, standseriarbejder,
> > > pædagogmedhjælper, portør, hotelstuepige m.fl.
> >
> > Dansk, rimelig fysik m.m.
>
> Vel at mærke /skriftligt/ dansk, hvis man snakker avisbude. Hvor
> timelønnen i øvrigt ligger på 30-50 kroner, hvis man ikke er helt ung.

Almindelige avisbude (jyllandsposten, berlingeren. politiken osv) oppebærer
mindst landsoverenskomsten.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 22:02

Hedningen <Hedningen@msn.com> wrote:

> > Vel at mærke /skriftligt/ dansk, hvis man snakker avisbude. Hvor
> > timelønnen i øvrigt ligger på 30-50 kroner, hvis man ikke er helt ung.

> Almindelige avisbude (jyllandsposten, berlingeren. politiken osv) oppebærer
> mindst landsoverenskomsten.

Lønnen er fastsat efter en akkord, som de færreste kan opretholde, hvis
de ikke er helt unge. Altså et fast beløb per leveret avis.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 23:06

In article <1f8unsv.19elya2whyh8wN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Lønnen er fastsat efter en akkord, som de færreste kan opretholde, hvis
> de ikke er helt unge. Altså et fast beløb per leveret avis.

Det er ikke kun pr avis man bliver aflønnet, der er også diverse tillæg
for hvordan ruten er (etageejendomme, villakvarterer osv).
Er man forresten helt ung når man er 31?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 23:29

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-684BDD.20500510032002@dtext.news.tele.dk...

> Det er så mærkeligt at det politiske standpunkt ikke kommer op i
> ansætteslessamtalerne, synes du ikke?
> Der er meget få stillinger i LO, der er politisk betingede - HK'ere,
> jurister osv er ikke en del af dem.

Sjovt nok, at hovedparten er enige med moderpartiet.

> Tja, kommunen siger "vi vil have det billiger og bedre", firmaerne siger
> så "vi kan gøre det billigere og bedre" og dem der kan gøre det billigst
> og bedst (ud fra eget udsagn), får så tjansen.
> Når man sætter noget ud i licitation, har man en pligt til at tage det
> billigste tilbud, der opfylder betingelserne.

Netop, det billigste tilbud der opfylder betingelserne.

> Så igen: hvordan mener du man kunne forbedre udlicitationen?

Ved at kræve hvad det er man vil have.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 23:39

In article <3c8bdcf1$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Sjovt nok, at hovedparten er enige med moderpartiet.

Har du lavet en meningsmåling blandt LO's ansatte?
Eller sagt på en anden måde: Har du nogen som helst fakta, der
understøtter din påstand?

> > Tja, kommunen siger "vi vil have det billiger og bedre", firmaerne siger
> > så "vi kan gøre det billigere og bedre" og dem der kan gøre det billigst
> > og bedst (ud fra eget udsagn), får så tjansen.
> > Når man sætter noget ud i licitation, har man en pligt til at tage det
> > billigste tilbud, der opfylder betingelserne.
>
> Netop, det billigste tilbud der opfylder betingelserne.

Og det er sådan man har gjort.

> > Så igen: hvordan mener du man kunne forbedre udlicitationen?
>
> Ved at kræve hvad det er man vil have.

Og det har man gjort.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 06:55

T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote:

> On Sun, 10 Mar 2002 23:06:28 +0100, Martin Edlich
> <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> >Er man forresten helt ung når man er 31?

> Selvfølgelig er man stadig ung, når man er 31. Jeg ved ikke hvad "helt
> ung" betyder......

Man er i hvert fald ikke 50, som er dem staten ynder at fyre først,
samtidig med at LO valgte med at lægge ud med, at de 50-54 årige [som er
dem der har sværest ved at finde et job] skulle smides på møddingen:
bistandkontoret.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 22:34

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message
news:1f8unsv.19elya2whyh8wN%serse@diku.dk...
> Hedningen <Hedningen@msn.com> wrote:
>
> > > Vel at mærke /skriftligt/ dansk, hvis man snakker avisbude. Hvor
> > > timelønnen i øvrigt ligger på 30-50 kroner, hvis man ikke er helt ung.
>
> > Almindelige avisbude (jyllandsposten, berlingeren. politiken osv)
oppebærer
> > mindst landsoverenskomsten.
>
> Lønnen er fastsat efter en akkord, som de færreste kan opretholde, hvis
> de ikke er helt unge. Altså et fast beløb per leveret avis.

Kendte masser af "ældre" mennesker, der delte aviser ud, dengang jeg selv
delte aviser ud. De havde ingen problemer med at levere aviserne til den
normerede tid. Bladkompagniets ruter var alle målt op i gåtempo. Personligt
løb jeg næsten alle ruter på langt under halvdelen af den normerede tid og
oppebar en timeløn på ikke under 300 kr. Undtagelsen var ruter i Københavns
Middelalderby. Omkring strøget. Husene i dette område er konstrueret efter
helt originale principper med både halve og 3dobbelte etager. Snørklede
gange og inderligt ulogisk nummerering. Havde man ikke et meget indgående
kendskab til ruten, kunne man aldrig komme i nærheden af den normerede tid.
Et rent helvede man gjorde alt for at undgå.
Det avisbud i Danmark der tjente allermest på det tidspunkt havde en
årsløn over de 800.000. Det var et nordsjællandsk avisbud med 9
kæmpedistrikter. Lyder det umuligt? Så lad mig nævne, at man for leveringen
af én enkelt avis fik 35 minutter ca 70 kr. Nemlig den avis, der skulle
leveres på sigøjnerpladsen på Amager. Så skulle man alligevel den vej, var
leveringen simpelthen genial.. Der var også en lignende levering ude ved
Lynetten. Man fik jo også penge for at hente aviserne ved udleveringsstedet.
Så havde man de rigtige ruter, der lå i perfekt forlængelse af hinanden
kunne der tjenes virkeligt mange penge. Man snuppede blot alle aviserne på
én gang. Og jo, det er et imponerende syn, at se et avisbud læsset med
aviser til tre ruter.
Endvidere gjalt at man havde ret til at få ruten målt op (i gåtempo -
efter man var cyklet ud til ruten, forståes - og gåtempo gjalt naturligvis
kun i tæt bebygget område), hvis man mente, den var fejlopmålt.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 23:21

Hedningen <Hedningen@msn.com> wrote:

> Endvidere gjalt at man havde ret til at få ruten målt op (i gåtempo -
> efter man var cyklet ud til ruten, forståes - og gåtempo gjalt naturligvis
> kun i tæt bebygget område), hvis man mente, den var fejlopmålt.

Var det Bladkompagniet? For det minder i hvert fald /ikke/ om
Jyllandsposten.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 00:20

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-1D933B.23390510032002@dtext.news.tele.dk...

> Har du lavet en meningsmåling blandt LO's ansatte?
> Eller sagt på en anden måde: Har du nogen som helst fakta, der
> understøtter din påstand?

Nej, jeg har ikke lavet en meningsmåling, har du?..hvis ikke så kan du da
lave en når du alligevel har din daglige gang derinde.

> Og det har man gjort.

Ja, og bagefter har man kritiseret den vare der blev leveret, den vare som
de selv har bedt om, ergo har udbudsmaterialet været for dårligt i forhold
til de forventninger de har haft.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 00:28

In article <3c8d3a3f$0$37690$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Nej, jeg har ikke lavet en meningsmåling, har du?..hvis ikke så kan du da
> lave en når du alligevel har din daglige gang derinde.

Du har altså ikke den fjerneste ide om det du udtaler dig om. Tror du så
ikke du skulle lade være med at udtale dig om det?

> > Og det har man gjort.
>
> Ja, og bagefter har man kritiseret den vare der blev leveret, den vare som
> de selv har bedt om, ergo har udbudsmaterialet været for dårligt i forhold
> til de forventninger de har haft.

Problemet er nok nærmere at man ikke får den vare man har bestilt, tro
du ikke?

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 01:08

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message
news:1f8wlta.h4j9qs1otknakN%serse@diku.dk...
> Hedningen <Hedningen@msn.com> wrote:
>
> > Endvidere gjalt at man havde ret til at få ruten målt op (i gåtempo -
> > efter man var cyklet ud til ruten, forståes - og gåtempo gjalt
naturligvis
> > kun i tæt bebygget område), hvis man mente, den var fejlopmålt.
>
> Var det Bladkompagniet? For det minder i hvert fald /ikke/ om
> Jyllandsposten.

Det var Bladkompagniet. Jyllandsposten ville ingen rigtige avisbude i
København røre ved. Af følgende grunde. Leveringerne var så spredte, at man
skulle drøne rundt med et nøglebundt, der vejede et ton. Ved så spredt
levering forsvandt reglen om gåtempo. Ergo kunne man ikke løbe så meget tid
ind. Jyllandsposten var ligeså stor som Berlingeren og der er mange bittesmå
brevsprækker i København. Jyllandsposten tryktes dengang i Jylland og kom
først ret sent til København. De andre aviser var klar allerede klokken
2300. Dagen før de udkom. Så Jyllandsposten var kun for folk, der skulle
have en lille biindtægt og ikke vidste bedre.
Desuden kunne der aldrig komme efterlevering på Jyllandsposten, da der
jo kun var den ene avis. Hvis politiken var forsinket i Bladkompagniet gik
man ud med Berlingeren og de andre aviser og kom derefter tilbage og
snuppede Politiken. Så var der dobbelt hyre. Det man i virkeligheden gjorde,
var at man satte aviserne udenfor på cykelanhængeren. Politiken ville
normalt komme ret hurtigt derefter, hvorefter man snuppede hele flokken og
scorede den dobbelte hyre alligevel. Det skete tit. Hvis også Aktuelt var
forsinket ville hyren blive 3dobbelt. Også selv om der kun var én
aktueltlevering på éns rute. Det samme gjalt Børsen. Og Ekstra Bladet. og
BT. Så nogen nætter tjente man en hel ugeløn.

--
Ha' en go' dag
Hedningen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 04:55

Hedningen <Hedningen@msn.com> wrote:

> Det var Bladkompagniet. Jyllandsposten ville ingen rigtige avisbude i
> København røre ved.

OK. Det var Jyllandsposten jeg havde kendskab til.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 20:35

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam3-CDA24A.00275512032002@dtext.news.tele.dk...

> Du har altså ikke den fjerneste ide om det du udtaler dig om. Tror du så
> ikke du skulle lade være med at udtale dig om det?

Da LO desværre har et klart politisk sigte, ansætter man selvfølgelig ikke
folk med konservativ observans, hvis det kan undgås, det siger da sig selv.

Og det har man gjort.

Og hvad var resultatet?

> Problemet er nok nærmere at man ikke får den vare man har bestilt, tro
> du ikke?

Ikke når man ikke får erstatning.

Hilsen Sten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 23:04

In article <3c8fa87d$0$92565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sten Schou" <s_schou@post11.tele.dk> wrote:

> Da LO desværre har et klart politisk sigte,

Hvorfor desværre? Er det ikke hvad man kan forvente af en politisk
organisation?

> ansætter man selvfølgelig ikke folk med konservativ observans, hvis
> det kan undgås, det siger da sig selv.

Det kommer da helt an på hvilken stilling vedkommende ansættes i.

> Og det har man gjort.

Hvad?

> Og hvad var resultatet?

Med hvad?

> > Problemet er nok nærmere at man ikke får den vare man har bestilt, tro
> > du ikke?
>
> Ikke når man ikke får erstatning.

Det bliver kort sagt ord mod ord. Den dag en eller anden skriver den
ufortolkelige kontrakt, bliver en stor dag.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk