/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
The "Afblegning Project" - part 2
Fra : KaosKrew
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 04-12-03 17:43

Hej!!

Jeg har lige afbleget mit hår med L'oreal highlight kit; brugte kun en fjerdedel af det, da jeg kun blegede toppen og ventede i 40 minutter. Jeg har normalt mørkebrunt hår, og efter de 40 minutter var håret blevet en form for kobberfarve istedet... Da der står på pakken man ikke må lade det sidde mere end 40 minutter, blev jeg nød til at skylle det ud. Nogen der ved hvorfor, det endte som kobberfarvet istedet for lyst?? Er det forsvarligt at give håret en omgang til??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-12-03 18:50

Avs! 40 minutter er lang tid! Havde du lagt noget plastic om hovedet, så det hele ikke bare fordampede i løbet af det første kvarter?

Det er nok lidt af en opgave at gøre mørkebrunt hår helt lyst. Står der ikke på pakken, hvilken farve hår, det er beregnet til? --

Det slider jo selvfølgelig på håret at blege det, men hvis du har rimeligt sundt, kraftigt -og ellers ubehandlet hår, så kunne du måske nok prøve en gang mere. Bedst er det nok at vente en uges tid eller to, også af hensyn til hovedbunden. Men hvis kobberfarven er helt håbløs, så kan det jo næppe blive værre. -Men jeg ville nok ikke vove at give det 40 minutter mere...

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 04-12-03 18:54

Nej, farven er nok mere lysebrun... Meen, der står ikke noget om at man skal tage plastic om hovedet?! Har et sundt og kraftigt hår, så jeg tror jeg prøver lykken igen!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-03 19:13

Tag en almindelig -helst hvid- skraldepose eller lignende, og læg tæt om hovedet, ---IKKE ansigtet når du har smurt håret ind.. -eller om hårtotten, hvis det kun er del af håret, du bleger.

Næh, det står der ingenting om, men jeg har mange års erfaring udi afblegningens svære kunst, så jeg ved, at det virker.

Held og lykke med det... Husk at fortælle, hvordan det går.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-12-03 21:21

prøv igen.Men bagefter sørg for en hårkur eller noget olie,da farvning/afblegning er hårdt ved håret
mvh eskild

Godkendelse af svar
Fra : KaosKrew

Dato : 05-12-03 22:38

Ok, det hjalp i dén grad... Tak for svaret!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-12-03 13:26

Tak for accepten af mit svar.. Det er ærgerligt, at du ikke kan sætte et billede ind af resultatet.