/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Australien-udvandrede
Fra : maya123
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 04-12-03 09:07

Jeg ved godt dette ikke bliver nemt for mig, men jeg vover.
Nogen der har et par gode tip/link til følgende: et ægtepar, som jeg kun kender fornavnene på, udvandrede omk. 1956-62, Australien. Andet har jeg ikke. De var dengang mellem 25 og 35 år gamle.
Har prøvet ddd under udvandrede.
Det kunne jo være I havde et tip, jeg kender ingen Australske hjemmesider.
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-03 10:08

Her finder du 10 søgemuligheder i Australien:
http://www.rat.de/kuijsten/navigator/australia/index.html

slå de fleste fra, når du søger.

Men hvis de har meget almindelige fornavne ...

Hvad hedder de iøvrigt?
og ved du slet ikke hvor, hvornår de er født / gift ??

hilsen Svend

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-12-03 11:49

Hej Svend
Tak for svaret, ja jeg ved at det nok er umuligt.
Det var på den tid min nu afdøde mors venner, de hed Leif og Birthe.
Det eneste jeg husker, er deres fornavne og at de boede på Nokken på
Islandsbrygge. Det er jo ikke meget, vel.
Jeg havde tænkt med spørgsmålet her, at søge lidt på dem, når jeg alligevel
surfer rundt på nettet. Jeg har jo lov til at være heldig.
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt, hvis der skulle komme andre gode ideer.
God dag fra maya123

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-12-03 17:11

Hej der findes en nyhedsgruppe:
news:soc.genealogy.australia+nz
du kan finde den via google (altså læse den webbaserede udgave):
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=soc.genealogy.australia%2Bnz

Eller
Prøv at skrive til : henrik.weiergangxpost.tele.dk Udskift x med @
Han har haft fælles relationer med en australier. Han kan måske formidle en kontakt?

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-03 17:55

Hej igen!
For at finde deres adresse og efternavn, kan du søge i gamle vejvisere på Københavns stadarkiv.

Du kan også se i den originale FT for Nokken optil 1950.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-12-03 18:12

Online database til Australien , håber det hjælper dig videre.
Senta
http://www.xroyvision.com.au/genlinks/mystery_images/index.html

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 04-12-03 18:18

Tak for svaret jkrjk2. Jeannie

      Den med gamle vejvisere, havde jeg da ikke tænkt over, min storebror kan nemlig vejen i hovedet, men ikke af navn, så må vi bare kigge i vejviseren sammen.
Måske er det måden, tak.
Der kommer også en stor tak til Svend og senta og god aften.
VH maya123